Medi-vest

Auteur Topic: Medi-vest  (gelezen 7886 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Gepost op: 14 november 2007, 21:55:25
Weer een dingetje dat ik tegenkwam:

http://www.medi-vest.com/

CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2007, 20:22:22
Pff.. Nee dank je.
Arts  www.alphalog.nl

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2007, 11:54:50
het is denk ik goedkoper om een vest van de commando's te kopen

zoiets als dit dus (plaatje gekopieerd vanuit google)
treat the patient, not the number

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2007, 12:21:01
het is denk ik goedkoper om een vest van de commando's te kopen
[img]http://www.asmc.de/images/product_images/info_images/12202_0.jpg[img]

zoiets als dit dus (plaatje gekopieerd vanuit google)

En jij wou zo EHBO gaan verlenen op een evenement... ;D
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 16 november 2007, 20:06:51
ik zie dat de medi vest een complete ehtas is. ik vraag me af of je materiaal zoals verband ed wat je niet direct bij iedere pt/so nodig hebt constant op je lichaam zou moeten dragen.

ik zie idd meer iets in die comando vest of iets wat er op lijkt waar spulletjes in kunnen en zitten die je direct of bij bijna alle hulpvragen nodig hebt. vb setje scharen/ wat gaasjes, /een beademingsmaskertje/ pen en papier en inzetregistratie of gewondenkaart/ porto/1x snelverband/ 1x 3kant doek/ 1x alu deken / wondpleistersen/ scheurpleister of hechtpleister of leukoplast/ niet te vergeten catering voor eigen gebruik.  ::) O0 ^-^

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2007, 11:25:01
Er genoeg andere medic-vesten die goedkoper en praktischer zijn. en er veel beter uit zien..

Verder moet je voor evenementen afvragen wat je dienstverlening is en of het wenselijk is voor de kwaliteit van de dienstverlening of iedereen een vest met verbandmiddellen op lijf moet dragen...

Maar naast PAX zijn er nog vele verschillende leveranciers van verschillende vesten..

Ik heb de Medi-vest niet in de handen gehad..  maar heeft iemand er al mee gewerkt.. ?
Ik schat in dat het een aantal nadelen heeft..
1. Beperking van beweging
2. Beperking van ventilatie en warmte afvoer.
3. Lastig aan te passen voor de huisstijl van de evenementen organisatie waar voor je werkt..
4. Logistiek lastig het kwaliteit te bewaren, ik denk dat er een noodzaak is om materialen extra te verpakken..

Voor bepaalde toepassingen heeft een Medic-Vest voordelen.  Denk bij voorbeeld als Biker..Waar bijvoorbeeld een rugzak of een losse schouder tas belangrijke nadelen heeft..

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2007, 14:03:18
voor de bike-teams is het ideaal, alleen vind ik dat je als biker geen onnodige scherpe of harde voorwerpen in je vest moet dragen. het risico dat je ten val komt is iets groter dan wanneer je gewoon van a naar b fiets. als je valt kan het extra schade opleveren.  maar ik weet niet of het comfortabel is om daar tijdens een evenement 8 tot 12 uur mee rond te moeten lopen.  en bovendien vind ik het eigelijk overdreven om als ehv te voet of op een vaste post alle in eerste instantie de overbodige extra's bij je te moeten dragen die je niet bij iedere pt/so nodig hebt.

ik moet eerlijk zeggen die van de pax vind ik er beter uitzien. zeker ook gebruiksvriendelijker want je hebt ook je porto bij de hand. en er kan minder volume in mee  zo te zien. zodat je echt alleen de belangrijkste spulletjes meeneemt en geen complete A verbandkoffer inhoud.

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2007, 11:22:34
ik heb daadwerkelijke mensen met een commando vest zien lopen (tijdens een rode kruis inzet), het was overigens wel een kompleet zwarte.
Ik vond het er wel heel handig uitzien. en de indeling was ook praktisch (je hoeft geen tas open te maken of op de smerige grond neer te zetten)
treat the patient, not the number

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2007, 14:49:33
Pax rugzak kun je gewoon neerzetten als je m niet nodig hebt. Het staat wel stoer, zo'n vest, maar in de EHBO is 't toaal onnodig.
Arts  www.alphalog.nl

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #9 Gepost op: 21 november 2007, 01:03:19
Is hij ook meteen steek- en kogelwerend??
Ik zie me al rondlopen met een GGD vest vol met ECG stickers, witte venflons, kant en klare NaCl spuiten, intubatiemateriaal, glucosemeter etc....past er ook nog een monitor defibrilator in??    zucht... in mijn ambulancejack zit voldoende ruimte voor LPA7 , geneeskundig zakboek, stethoscoop venflons en mayotube. We hoeven toch niet een halve apotheek en spoedkoffer mee te slepen? Ben al blij als ik mn jack uit kan doen, en daarbij, continu een halve ambu meeslepen met een vest is ook niet alles :o
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod