Ambulances brandgevaarlijk?

Auteur Topic: Ambulances brandgevaarlijk?  (gelezen 3014 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Gepost op: 18 november 2007, 21:26:13
Volgens mij gebeurt dit regelmatig. Zit de bedrading zo slecht in elkaar? Je hoort haast nooit dat er een brandweerwagen / politieauto in brand vliegt...  ::)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2553906/Ambulance_in_brand_op_A28.html?p=7,1

zo 18 nov 2007, 16:55
Ambulance in brand op A28
NUNSPEET -  Op de snelweg A28 bij Nunspeet in zaterdag een ambulance in brand gevlogen. De ziekenwagen was met een patiënt onderweg van Groningen naar Amsterdam. Dat meldde de politie zondag.

Toen de chauffeur merkte dat er rook onder de auto vandaan kwam, stopte hij onmiddellijk. Patiënt, bestuurder en een bijrijder konden het voertuig op tijd verlaten. De brandweer bluste de brand. De zieke ging met een andere ambulance verder. Een takelwagen voerde de gehavende ambulance af.

leerlingAMBU

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 november 2007, 10:21:34
ik dacht ook gelijk:dit gebeurt te vaak...

Maar... hoeveel auto's branden niet uit? en als er een keer een ambu uit brandt, tja...
We letten er te veel op denk ik!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 19 november 2007, 11:17:20
ik dacht ook gelijk:dit gebeurt te vaak...

Maar... hoeveel auto's branden niet uit? en als er een keer een ambu uit brandt, tja...
We letten er te veel op denk ik!

Het is wel een feit dat er meer ambulances uitbranden dan politie / brandweervoertuigen.

Wellicht heeft dit te maken met de vele kilometers die er gereden worden (zowel stad als buiten bebouwde kom) in combinatie met de vele electrische systemen (noem bijvoorbeeld een gescheidde kachelsysteem, airco, signalering, computers, omvormers (12 -> 220 Volt) en nog vele andere dingen die ik vergeten ben).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2007, 11:45:43
Het is wel een feit dat er meer ambulances uitbranden dan politie / brandweervoertuigen.

Wellicht heeft dit te maken met de vele kilometers die er gereden worden (zowel stad als buiten bebouwde kom) in combinatie met de vele electrische systemen (noem bijvoorbeeld een gescheidde kachelsysteem, airco, signalering, computers, omvormers (12 -> 220 Volt) en nog vele andere dingen die ik vergeten ben).  

Die zitten tegenwoordig toch ook in politie auto's? Volgens mij rijden die evenveel km als een ambu...

korsakoff

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 november 2007, 11:58:05
Voordat politieauto's in de fik vliegen, zijn ze al door botsing uit de roulatie  >:D

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 19 november 2007, 13:43:32
Voordat politieauto's in de fik vliegen, zijn ze al door botsing uit de roulatie  >:D
Het zou je verbazen als je zou horen hoe vaak een ambulance een ongeluk heet denk ik ;)
*leegheid*

leerlingAMBU

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2007, 15:22:36

Daar zit wat in ja!

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2007, 16:16:50
ik begin te denken in de richting van de O2 flessen maar dat lijkt me in dit geval niet..

het kunnen toch best wel eens ontwerpfouten zijn. want als je het als fabrikant goed doet werken dergelijke installaties binnen 1 voertuig perfect zonder problemen indien juiste onderhoud niet wordt nagelaten.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2007, 16:26:53
Die zitten tegenwoordig toch ook in politie auto's? Volgens mij rijden die evenveel km als een ambu...

Nou ja goed, een gescheidde / stand kachel zit niet in een politieauto, evenals erg stroomvretende binnenverlichting (tl buizen), omvormers (meestal) niet. Ook zitten er op een ambulance (volgens mij) meer zwaailampen en flitsers, voorzijde (2 x blauw) + wigwag (knipper koplampen), lichtbalk, lampen op de zij en achterkant.

Alleen weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft, meestal ontstaan de brandjes in een ambulance (op de foto's die ik gezien heb tenminste) onder de motorkap of in die buurt, de electrische schakelkasten zitten meestal ergens in de cabine (onder de bij-rijdersstoel, tussenwand, boven het voorraam)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2007, 16:58:31
Best link, met al die zuurstof aan boord...
Arts  www.alphalog.nl