0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
We zijn toch als we in dienst zijn toch geen arts of verpleegkundige ,maar rode kruizer.Er moet gewoon gelijkheid zijn en daarom hoeven er geen naam plaatsjes zijn of je arts of verpleegkundige ben.Anderen hoeven dit niet te weten als dit maar in de groep bekend is en ik heb echt niks tegen die naamplaatjes.En dit is toch mijn mening en niet van anderen Joffry.We zijn (gelukkig) helemaal niet in dienst van het rode kruis (bespaar me!!). Als iedereen het uniform draagt is er voldoende gelijkheid en herkenbaarheid, bijzondere functies die herkenbaar moeten zijn voor andere disciplines/burgers etc. dien ook herkebaar aangeduid te worden. Mij ontgaat een klein beetje de nodzaak van het aanduiden van allerlei coordinatoren ( coordinator magazijn/ verbindingen / catering etc etc etc) aangezien die in de directe hulpverlening niet voor het publiek zichtbaar in beeld komen.Aparte kleding voor artsen en verpleegkundigen lijkt me niet raadzaam, aparte badge/ bordje echter wel. Bij het Rode Kruis Zandvoort zijn de coordinatoren herkenbaar aan een witte badge met functie en de 5 verpleegkundigen aan een gele badge met betreffende functie ( VPK / IC/CCU/Ambu-VPK )Het kan dus wel, en goedkoop en herkenbaar!