Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

Auteur Topic: Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007  (gelezen 67440 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #130 Gepost op: 16 maart 2008, 23:33:23
112Noordholland is ook weer idioot bezig. Plaats delict bij een persoon welke dood is aangetroffen in een auto is afgezet met hekken. Toch worden er foto's door het hek gemaakt en gepubliceerd waarbij het slachtoffer dmv de autospiegel te zien is.

Artikel, en hier de bewuste foto. :-\

Edit: te snel gekeken, waarschijnlijk geen slachtoffer te zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #131 Gepost op: 16 maart 2008, 23:46:12
Wat overigens nog extra luguber is, is dat ik gisteravond daar langs reed samen met een maatje.

Ik zei nog tegen hem, wat een rare plek om met je camper te gaan staan. En dat je wel lef moet hebben om zo te gaan zitten / liggen slapen.
Voertuig stond namelijk op het damrak in de luwte van een aantal afscheidingswanden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #132 Gepost op: 16 maart 2008, 23:59:39
Wat overigens nog extra luguber is, is dat ik gisteravond daar langs reed samen met een maatje.

Ik zei nog tegen hem, wat een rare plek om met je camper te gaan staan. En dat je wel lef moet hebben om zo te gaan zitten / liggen slapen.
Voertuig stond namelijk op het damrak in de luwte van een aantal afscheidingswanden.
Dat is achteraf gezien idd behoorlijk bizar...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #133 Gepost op: 17 maart 2008, 00:07:04
Overigens betrof het een verkeersregelaar van het Traffic Support bureau, welke daar aan het werk zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #134 Gepost op: 17 maart 2008, 01:01:04
Overigens betrof het een verkeersregelaar van het Traffic Support bureau, welke daar aan het werk zijn.
RTVNH.nl:

Dode man in auto aan het Damrak

Foto: Robby Hiel

AMSTERDAM De politie heeft zondagochtend een dode man aangetroffen in een auto aan het Damrak in het centrum van Amsterdam.

Hoewel een woordvoerder in eerste instantie nog sprak van verdachte omstandigheden, bleek later op de dag dat de nog onbekende man onwel is geworden. Nadere informatie volgt nog.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #135 Gepost op: 17 maart 2008, 02:08:52
112Noordholland is ook weer idioot bezig. Plaats delict bij een persoon welke dood is aangetroffen in een auto is afgezet met hekken. Toch worden er foto's door het hek gemaakt en gepubliceerd waarbij het slachtoffer dmv de autospiegel te zien is.

Artikel, en hier de bewuste foto. :-\

Sorry, maar ik zie op deze foto alleen een veiligheidshesje in de spiegel?? Ik kan er geen slachtoffer van maken hoor :P


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #136 Gepost op: 17 maart 2008, 08:05:33
Sorry, maar ik zie op deze foto alleen een veiligheidshesje in de spiegel?? Ik kan er geen slachtoffer van maken hoor :P

Ik zie ook niet meer als dat. Of de foto nu veel toevoegd aan het verhaal betwijfel ik
maar laten we nu niet overdrijven want dit soort foto's kom je wel vaker tegen.


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #137 Gepost op: 22 maart 2008, 16:48:46
Kwam net dit item tegen op 112drenthe.com

Assen - Bij een arrestatie van de politie op een snelweg ontstaat een conflict en een hevige discussie tussen een cameraman van Omroep Brabant en een politieagent. Het gaat hier vooral om \'persvrijheid\'. Gelukkig is het in Noord Nederland stukken beter geregeld, ondanks het feit dat agenten ook hier hun handjes vaak los hadden.

Persvrijheid of Sensuur blijft bij hulpverleners een heikel onderwerp, vaak wil de agent of hulpverlener behalve het perfectie hulpverlener ook annoniem werken, het slachtoffer beschermen voor opnamens, maar vooral voorkomen dat hun handelen wordt vastgelegd.

Door de snelle wereld van internet zijn beelden en foto's vaak sneller op het internet dan de hulpverlener thuis is, ofwel een agent zijn rapport heeft geschreven, hij of zij kan de foto en beelden vaak gebruiken als reverentie voor zijn verslag.

De ditrictchef dhr. A. Mengerink zij ooit dat hij in het weekend het nieuws over zijn korps bijhoud door de beelden op www.112drenthe.com te bekijken.

Sensuur / persvrijheid
Vaak aangezet door de oude garde fotografen, die hun tijd niet zijn meegegaan en wel een perskaart of PPK hebben, worden anderen op grote afstand gehouden, en zelf de echte journalisten en cameramannen / fotografen (zie film) zonder pardon door agenten met losse handjes het werk onmogelijk gemaakt.

In maart 2006 was een agent in burger in Donderen / Norg zo stoer om camera te vernielen en het werk van Journalisten en cameramensen onmogelijk te maken. Film 2006: Klik Hier!

Bij de rechter en klachtencommissie gaf hij toe dat hij het verkeerd had aangepakt en dat hij vergeten was zich te legimiteren en ingevolgen anders een situatie zal aanpakken.

In 2007 was de RTV oost verslaggever "Willie" aan de beurt toen een agente hem voor rotte vis uitschold.

In september 2007 nam een motor-agent in Vries een camera met Simkaart in beslag omdat hij niet op de foto wilde.....tijdens een hardhandige en foutieve arrestatie.


In drenthe gaat nu goed
Gelukkig gaat het in Drenthe redelijk goed, er is veel begrip voor elkaar werk en de meeste agenten kunnen goed communiseren. ;D

Kijk onderstaande film en geef uw reactie via ons forum......!

Broodroof....concurentie
Broodroof en concurentie, de oude zittende pers verliezen dagelijks kijkers, omdat hun systeem niet actueel is, zij niet meegegaan zijn met de tijd.
Een PPK is niet meer nodig, mede omdat hij niet rechtvaardig wordt verstrekt. Er lopen fulltime medewerkers van SCANIA en Politie met PPK rond.


Beetje lastig te lezen door de kromme zinnen, maar lijkt me prima te passen in dit topic. O ja, en de clou van dit verhaal? Geen idee  ???


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #138 Gepost op: 22 maart 2008, 16:54:26
dat de ppk niet rechtvaardig wordt verstrekt. 100% mee eens, die organisatie moet nodig op de schop!!
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #139 Gepost op: 22 maart 2008, 16:58:34
En het barst van de schrijffouten. Ook leuk om een beetje een indruk te krijgen van de personen in kwestie....  :-X