19 September 2007
Vrouw verongelukt op de Ketelbrug
Op de A6 is een vrouw met haar auto van de Ketelbrug gereden en te water geraakt. Ze heeft een klein half uur in de auto onder water gelegen en is later in het AMC in Amsterdam bezweken aan haar verwondingen.
De vrouw uit Lelystad reed langs of onder de eerste dichtgaande slagbomen. Toen bedacht ze zich en reed achteruit van de brug af. Daarbij maakte ze een val van ongeveer negen meter in het Ketelmeer. Waarschijnlijk heeft ze te laat gemerkt dat de brug openging.
De A6 richting Lelystad werd enige tijd afgezet. Ook het scheepvaartverkeer werd stilgelegd.
Bron Nos
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3629966/_Opeens_hoorde_ik_een_plons__.html?p=1,2di 25 mrt 2008, 11:35 | 0 reacties
“Opeens hoorde ik een plons”
door Thijs Wartenbergh
LELYSTAD - De brugwachter, die dienst had toen de Lelystadse Loes Hoekman-Weerstand vorig jaar in het Ketelmeer reed en verdronk, heeft haar helemaal niet gezien.
Dat verklaarde de man, de 56-jarige Lammert S., dinsdag voor de rechtbank in Lelystad.
Marifoon
Volgens de verdachte, die dood door schuld wordt verweten, was hij afgeleid door het marifoonverkeer dat hij had met de schipper van een boot dat onder de brug doormoest.
“Opeens hoorde ik een plons”, aldus de brugwachter, “toen pas drong het tot me door dat er iets vreselijks was gebeurd. Ik was afgeleid, maar ik kan mezelf nu eenmaal niet in tweeën splitsen.”
Incident
De man zit alleen in het brugwachtershuisje. Hij deelde voorts mee dat er elke week één incident is op de Ketelbrug, waarbij een voertuig tijdens het openen van de brug aan de verkeerde kant van de slagboom staat.
De brugwachter zei verder dat hij via de monitoren in zijn wachthuisje niet de hele brug kan overzien.
Het is onduidelijk waarom de vrouw plotseling op de brug achteruit reed, en daardoor in het water belandde.
Er komt nog een schouw en reconstructie, waarbij de rechter en het OM alles ter plekke goed kunnen onderzoeken.