Zit zo eens te kijken en zie veel berichten voorbij komen over de oppervlakte reddingsteams.
Ik vraag me echter wel af hoe zinvol deze teams zijn in vergelijking met het afschaffen van de duikteams.
Als je naar de reddingen kijkt van de duikers, dan halen ze echt slachtoffers uit het water door ze op te duiken, dit is niet de taak en uitvoerbaar door de oppervlakte reddingsteams.
Als ik naar oppervlakte reddingsteams kijk vraag ik me af of men daadwerkelijk ter plaatsen komt met een zwaaiend persoon aan het oppervlakte. Ik kan me die meldingen zelf namelijk nagenoeg niet voor me halen.
Of de persoon is onderwater verdwenen en er moet worden gezocht of de persoon zit in het voertuig en zit vast en moet worden opgedoken.
Als een persoon daadwerkelijk aan het oppervlakte is dan wordt deze er vaak uitgehaald door een omstander of een diender welke vaker eerder ter plaatsen is, omdat zij altijd op straat zitten.
Dus mijn vraag wat voegt een oppervlakte reddingsteam toe en is het echt zo efficiënt om deze teams grootschalig op te leiden?