Ik probeer zoveel mogelijk te combineren als centralist. De combi naar de brandweer voor een afhijzing is heel makkelijk. Mijn ambu is al ter plaaste en schakelt naar een INCI kanaal en ik koppel deze aan een RMG. Het redvoertuig wordt opgeroepen en schakelt naar dat RMG kanaal en klaar ben je. Hierdoor hoef ik er niet tussen te zitten en kunnen ze zelf aanrijroutes, tijden en voorkeuren al zelf met elkaar bespreken.
Wij werken met clusters, maar ik vind het heerlijk. Alles wat in dat cluster zit hoort hoe druk het is, als een ander het niet kan vinden, kan men overleggen. Schort soms bij extreme drukte aan radio discipline. Maar dat is zo opgelost, want dan plak ik alle clusters aan elkaar en heb dan alles met elkaar in communicatie. Dan hoort men de drukte en wat er allemaal gaande is in de gehele regio en weet men dat het druk is. Duurt maximaal 5 minuten en koppel ik alles weer los.
De geluidskwealiteit is goed. Ik heb vorig jaar met een aantal personen de instelling voor de portofoons aangepast en de nieuwe portofoons met de huidige modulatie is perfect. Sirenes worden uitgefilterd, rijwind is verwaarloosbaar, een grote verbetering.
RR (Nu alleen de gebruikers nog opvoeden)