Naar Sigma.

Auteur Topic: Naar Sigma.  (gelezen 12119 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #30 Gepost op: 15 november 2003, 14:28:28
Ikke heb een eigen auto maar moet wel ongeveer 25 minuten rijden :(
oh ja eerst nog door de theorie heenkomen.
dan zien we wel weer verder.
Over twee weken de eerste toets :o :o
Tijdens de les werd ons gezegd dat iederen ingezet wordt tenminste dat word geprobeert te regelen.
Dus als er meer dan 8 personen komen dan worden er afspraken gemaakt voor aflossing van de eerste groep.
Bijvoorbeeld dat je rustig naar huis gaat en op een later afgesproken tijdstip terug komt om de eerste groep af te gaan lossen.
Dit lijkt me wel een goede regeling als het tenminste een langdurige inzet is.
groetjes Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 15 november 2003, 18:47:09
Bijvoorbeeld dat je rustig naar huis gaat en op een later afgesproken tijdstip terug komt om de eerste groep af te gaan lossen.

Mij lijkt dat niks. ik wil (als het niet heel erg lang duurt) gewoon bij de hele inzet blijven. Ik denk dat het erg belangrijk is voor de verwerking. Als je thuis gaat zitten, gaan je gedachten tot verder malen en blijven er veel onbeantwoorde vragen. Heb je de hele inzet meegemaakt, dan kan je het beter plaatsen, verwacht ik.

Christian

miranda den daas

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 18 november 2003, 14:56:00
Volgens mij mag je maar 8 uur achter elkaar actief zijn tijdens een ramp. Na 8 uur word je weer afgelost. Ik denk idd dat je met vragen blijft zitten, maar ik denk ook dat je na 8 uur (afhankelijk van de zwaarte) wel toe bent aan aflossing.
En over het vervoer. Je kan nadat de pieper is afgegaan een ander SIGMA lid bellen om te vragen of je mee mag rijden. En als dat niet gaat is het jammer, maar dan gaat het voor de eerst komende 8uur over. Dan toch maar volgen via het nieuws en de teletekst ;)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 19 november 2003, 16:54:54
Als er geen mens is om je af te lossen, moet je wel, vrees ik.
In Zeeland zijn de teams niet zo dik meer bezaaid, er is pas zelfs een team opgeheven! :-\
Uiteraard kan je een beroep doen op omliggende teams, maar voor die er zijn...

Christian

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2003, 00:37:54
als er geen mensen meer zijn,om de ploeg af te lossen  dan wordt de dichtbijzijnde sigma regio opgepiept als ondersteuning..bij ons is het geval...in groningen dat sigma in friesland of drenthe dan wordt opgepiept..
onze regio(groningen) zijn wij inzetbaar in groningen...maar ter ondersteuning voor friesland en drenthe

7194

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 17 december 2003, 20:52:17
Die medische keuring daar hoef je echt geen slapeloze nachten van te hebben hoor, die stelt niet zoveel voor. Als je verder nergens last van hebt kun je binnenkort wel met je opleiding beginnen.

Eric
Je hebt gelijk, ik ben goedgekeurd dus aan het begin van volgend jaar kan ik er lekker mee beginnen  8)

Eric

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 18 december 2003, 00:42:44
Gefeliciteerd, zelf ben ik inmiddels geslaagd voor het praktijkexamen. Binnenkort nog even stage lopen en dan kan ik beginnen met de herhalingslessen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #37 Gepost op: 18 december 2003, 13:49:19
Ger@rd,

Zit je dichter bij opkomstplaats Utrecht of Woudenberg?

Succes met de opleiding volgend jaar.

Waarschijnlijk zullen we elkaar wel eens zien.
Groet, Gerard  ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 18 december 2003, 17:17:05
Hoi Gerard  ;D

Ik geloof dat ik dichter bij die in Woudenberg zit maar ik weet niet eens waar het matriaal in Utrecht staat  :-[ Maar ik Wijk bij Duurstede hebben we ook een eigen busje voor het personeel  :) En we zullen elkaar vast nog wel zien.

Groeten,
een naamgenoot.

vincent_g

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 19 december 2003, 08:48:30
Citaat
whoehahahaha dit meen je niet?

Ik was al bang dat ik er alleen zo over dacht...

Christian