Waarom moet alles het zelfde geregeld zijn, wat is er mis met maatwerk, en specifieke dienstverlening?
Een auto kan je kopen, huren, financial lease, operational lease, je kan ook een vervoersoplossing en beheersoplossing bieden. En die dienst kan geleverd worden door een beheersmaatschappij,een RAV, of de Taxi-bedrijf of de GGD.. Joh, waarom zou je niet de meest effectieve manier kiezen die voor jouw HAP organisatie het beste is..
Waarom eenheidsworst, ipv van verschillende soorten en smaken vlees of misschien wel vis..
Een beetje uniformiteit is anders ook niet slecht hoor.
Niet voor niks dat de opleidingen, protocollen, kleding en voertuig kleuren van politie, brandweer en ambulancezorg door heel Nederland gelijk zijn.
Bij de HAP'en is er eigenlijk nog gewoon veelste veel verschil.
De ene dienst rijdt rond met rode voertuigen, de andere met gele, de meeste diensten hebben een blauw zwaailicht, sommige een oranje, er wordt rondgelopen in wel 20 verschillende soorten kledingskleuren, de ene dienst mag niet met OGS, de ander pas na toestemming CPA en weer 'n ander zelfs zonder toestemming CPA, de opleiding tot HAP chauffeur verschilt overal, sommige vallen onder taxi-cao en sommige weer niet, en op weer andere plaatsen worden ambulancechauffeurs van de GGD ingezet, en de ene mag pas na 'n rijopleiding met OGS rijden, en de andere worden zonder training gelijk in het diepe gegooid (zoals ondergetekende)....
Wat mij betreft zijn dat nog wel erg veel verschillen.
Als ze nu 's zorgen dat al die HAP wagentjes de zelfde kleuren krijgen en iedereen in dezelfde kleding loopt, en dat ze ook allemaal globaal 'n beetje dezelfde opleiding hebben gehad (zowel medisch als rijtechnisch) dan zijn we al 'n heel eind, en dan kunnen zaken als 't kopen, huren, financial lease, operational lease e.d. van een auto enzo wel per hap verschillen, maar dan zijn de diensten landelijk toch wel gelijk, en dat is ook voor het publiek 'n stuk duidelijker.