Ze varen gewoon harder dan de 6/16 km/uur en ze kunnen 12 passagiers meenemen, die boten die voor Fletcher liggen.
De hulpverleningen zijn echt niet gratis behalve dan door de KNRM, Menno Leder, waterhulpdienst@gmail.com heeft in Huizen een heel bedrijf met supersnelle en dure boten om hulpverleningen uit te voeren en dat brengt hij terecht in rekening na hulpverleningen.
Als je op de Randmeren in noodsituaties (levensbedreigend) komt, 90% zijn geen echte noodsituaties en als je een echt noodsituatie zelf hebt ervaren is dat spijtig
Het is daar op de Randmeren in de buurt van Huizen al ruim veertig jaar geruzie tussen de waterhulpverleners en de KNRM
HUH?? ik ben door de heren van de waterhulpdienst.nl werkelijk erg goed en vakkundig geholpen. Tot dat de KNRM er bij kwam toe begon de ellende pas. En hoe "gratis" is de hulp van de KNRM dan, ze pakken je op je zwakste moment dat je "redder op de wal" moet worden, en waarom hebben ze mijn verzekeringsgegevens nodig?
Nee dan liever de hulp van de waterhulpdienst.nl. Ben je verzekerd; ja dan verhalen ze dat. Ben je niet verzekerd; krijg je ook gewoon vrijblijvend hulp van de heren.
En nou zal het argument wel komen dat de premies hierdoor omhoog gaan maar dat bestrijd ik, ze voorkomen vaak ergere schade doordat ze veel sneller kunnen
uitvaren dan de KNRM. De KNRM heeft in huizen vaak 20 minuten of meer nodig voordat ze uitvaren, de waterhulpdienst is vaak al op het water aanwezig, zo niet dan varen ze binnen een minuut of 5 al uit.
En ja ze beschikken over goed gemotoriseerde vaartuigen, dat heb je ook nodig om grotere boten los te kunnen trekken welke de KNRM met hun jet aandrijving vol wier niks mee kan.
Oh ja dan hebben we ook HOGE nog op het Gooimeer, die worden helemaal ondergewaardeerd. Die doen pas echt alles wat ze doen geheel gratis. Deze club levert louter noodhulp in de puurste vorm. Die jongens verdienen wat mij betreft een lintje!
Ik spreek hier over de KNRM, ik bedoel hiermee de post KNRM Huizen!