Politie schiet op vluchtende verdachten - Almere 07-02-2008

Auteur Topic: Politie schiet op vluchtende verdachten - Almere 07-02-2008  (gelezen 6998 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2008, 19:46:11
Maar met zoveel personeel, honden en zoveel gerichte schoten nog geen (vermoedelijke) dader kunnen pakken...

 :-[ :'( :'(
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2008, 19:47:27


Nog een fotootje voor het 'beeld'  ::)

Zonde van het kenteken op de nieuwe V50 :P


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2008, 19:51:48
Maar met zoveel personeel, honden en zoveel gerichte schoten nog geen (vermoedelijke) dader kunnen pakken...

 :-[ :'( :'(


Als je geen verstand van zaken hebt laat dan ook geen reactie achter!!!

Mag hopen dat de komende weken voor de collega's goed gaan verlopen. Ondanks dat je de bevoegdheid hebt tot het gebruik van een vuurwapen denk je wel 10x na voordat je hem gebruikt omdat je weet hoeveel gezeur je achteraf krijgt. Jij moet in 1 sec handelen en daar gaan dan na afloop tientallen mensen uren, dagen hun mening over geven. Hopen dat het allemaal als proportioneel de boeken in gaat en dat de collega;s er niet al te veel last mee krijgen. Ook hopen dat de daders snel gepakt gaan worden.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2008, 19:56:50
Mocht die verdachte geraakt zijn , dan hebben ze vast de ziekenhuizen in de omgeving ingeseint over een persoon met een schotwond.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2008, 21:15:14
ja... tuurlijk FVD... de ziekenhuizen hebben medisch geheim en hoeven dus niet te melden als er iemand met een schotwond binnenkomt. Hier in de regio heeft dat al enkele malen tot frustraties geleid als je naderhand hoort dat de Ve dus idd naar het ziekenhuis is geweest... maar goed nogmaals heel veel sterkte voor de betrokken collega's
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2008, 23:05:56
Laten we beginnen met vaststellen, dat op grond van de gegevens op deze site, een schietpartij wordt gemeld. Geen vermelding van gewapende tegenstanders, geen vermelding van geweld tegen de politie (en dat zijn mijn vrienden, geloof me..), alleen een paar (meer dan kwa)jongens op een brommer, die tegen een politieauto botsen na een overval.  Hoe die overval wordt gepleegd wordt niet vermeld. Over wapens wordt niet gerept. Nee, lieverdjes zijn het zeker niet, maar om daar nu zoveel vuurwapengeweld tegenover te stellen...
Het is uitermate triest, dat meerdere agenten niet in staat zijn om twee knapen te pakken. Hoe is het met hun conditie? Die jongens waren kennelijk toch sneller.
Een flinke sprint achter die knapen aan was eerder op z'n plaats geweest. Maar de (begrijpelijke) frustratie moest kennelijk toch nog even worden geuit.
Hebben ze de 'geraakte' al opgepakt? Ik denk het niet, want ze kunnen niet alleen niet hardlopen, schieten kunnen ze evenmin, hoewel ik direct toegeef, dat het uitermate moeilijk is om goed gericht te schieten onder grote stress en op een bewegend doel. Waarmee ik maar wil zeggen: voor hetzelfde is er op de benen gericht en wordt 'het doel'
ergens anders geraakt.  Maar vermoedelijk is de dader dus niet geraakt.
Ik hoop ook, dat het voor je ' collega's'  goed afloopt, maar eerlijk gezegd denk ik het niet. Zulk excessief geweld gebruiken tegen vluchtende 'daders' mag niet onbestraft blijven. Nadenken voor je schiet? Bij tien patronen kun je dus 10 keer nadenken.  Zulke onnadenkende 'collega's' heeft men bij de politie geen behoefte aan.
En dit alles: tenzij de 'daders'  ook een vuurwapen hadden èn ermee dreigden naar de politie. Dan staat de politie zeer in haar recht.

Maar het lijkt erop, dat je zelf ook poitieman bent, anders spreek je niet over 'collega's'.
De agressieve manier van stellen,
Als je geen verstand van zaken hebt laat dan ook geen reactie achter!!!
getuigd, dat ook jij op het verkeerde pad zit. Of heb je slechts een vooringenomen standpunt ten gunste van je 'collega's'  en in jouw reactie ook een vooringenomen standpunt naar mij toe? Of heb je alleen maar vooringenomen standpunten. Je doet het voorkomen alsof je er verstand van hebt.
Maar als je niets beters te melden hebt dan
Als je geen verstand van zaken hebt laat dan ook geen reactie achter!!!
, reageer dan liever niet.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2008, 23:33:58
Leuk om te lezen hoe je de agenten naar beneden haalt in oa hun conditie, handelingen en denken. Ik neem aan dat je het zelf beter kunt, en zelf ook bij de politie zit?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2008, 23:36:41
Laten we beginnen met vaststellen, dat op grond van de gegevens op deze site, een schietpartij wordt gemeld. Geen vermelding van gewapende tegenstanders, geen vermelding van geweld tegen de politie (en dat zijn mijn vrienden, geloof me..), alleen een paar (meer dan kwa)jongens op een brommer, die tegen een politieauto botsen na een overval.  Hoe die overval wordt gepleegd wordt niet vermeld. Over wapens wordt niet gerept. Nee, lieverdjes zijn het zeker niet, maar om daar nu zoveel vuurwapengeweld.

Puur en alleen m.b.t. dit punt het volgende:


Buit overval door cafegangers meegenomen

Horecabezoekers hebben woensdagnacht in de omgeving van het Deventerpad in Almere geld meegenomen, dat twee overvallers van een McDonalds tijdens hun vlucht voor de politie hadden verloren.

De overvallers verloren het geld en enkele andere voorwerpen toen ze van hun scooter werden gereden door een politieauto. Tijdens de achtervolging loste de politie meerdere gerichte schoten op het tweetal, waarbij vermoedelijk één van de verdachten is geraakt.

Het duo overviel rond half één de McDonalds aan de Oorweg door met een hamer een ruit in te slaan en het personeel met een vuurwapen en een mes te bedreigen. De buit bedraagt bijna 1.000 euro. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf bekendgemaakt.

http://www.omroepflevoland.nl/03859fe6-7e43-41de-b0d2-6c85a0a1485e.aspx?NewsID=44859


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2008, 00:11:10
Laten we beginnen met vaststellen, dat op grond van de gegevens op deze site, een schietpartij wordt gemeld. Geen vermelding van gewapende tegenstanders, geen vermelding van geweld tegen de politie (en dat zijn mijn vrienden, geloof me..), alleen een paar (meer dan kwa)jongens op een brommer, die tegen een politieauto botsen na een overval.  Hoe die overval wordt gepleegd wordt niet vermeld. Over wapens wordt niet gerept. Nee, lieverdjes zijn het zeker niet, maar om daar nu zoveel vuurwapengeweld tegenover te stellen...
Het is uitermate triest, dat meerdere agenten niet in staat zijn om twee knapen te pakken. Hoe is het met hun conditie? Die jongens waren kennelijk toch sneller.
Een flinke sprint achter die knapen aan was eerder op z'n plaats geweest. Maar de (begrijpelijke) frustratie moest kennelijk toch nog even worden geuit.
Hebben ze de 'geraakte' al opgepakt? Ik denk het niet, want ze kunnen niet alleen niet hardlopen, schieten kunnen ze evenmin, hoewel ik direct toegeef, dat het uitermate moeilijk is om goed gericht te schieten onder grote stress en op een bewegend doel. Waarmee ik maar wil zeggen: voor hetzelfde is er op de benen gericht en wordt 'het doel'
ergens anders geraakt.  Maar vermoedelijk is de dader dus niet geraakt.
Ik hoop ook, dat het voor je ' collega's'  goed afloopt, maar eerlijk gezegd denk ik het niet. Zulk excessief geweld gebruiken tegen vluchtende 'daders' mag niet onbestraft blijven. Nadenken voor je schiet? Bij tien patronen kun je dus 10 keer nadenken.  Zulke onnadenkende 'collega's' heeft men bij de politie geen behoefte aan.
En dit alles: tenzij de 'daders'  ook een vuurwapen hadden èn ermee dreigden naar de politie. Dan staat de politie zeer in haar recht.

Maar het lijkt erop, dat je zelf ook poitieman bent, anders spreek je niet over 'collega's'.
De agressieve manier van stellen,  getuigd, dat ook jij op het verkeerde pad zit. Of heb je slechts een vooringenomen standpunt ten gunste van je 'collega's'  en in jouw reactie ook een vooringenomen standpunt naar mij toe? Of heb je alleen maar vooringenomen standpunten. Je doet het voorkomen alsof je er verstand van hebt.
Maar als je niets beters te melden hebt dan , reageer dan liever niet.

Je baseert alles op ongecontroleerde gegevens die ergens op een website staan en denkt gelijk te weten wat zich precies heeft afgespeeld daar? Heeeeeeel apart…  ::) Of was je er zelf bij? Heb je eigenlijk zelf wel eens geprobeerd met een kogelwerend vest, volle koppel (incl. dienstwapen) en jas aan achter een knulletje te rennen die rent voor zijn leven?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 8 februari 2008, 00:29:22
1 Laten we beginnen met vaststellen, dat op grond van de gegevens op deze site, een schietpartij wordt gemeld. Geen vermelding van gewapende tegenstanders, geen vermelding van geweld tegen de politie (en dat zijn mijn vrienden, geloof me..), alleen een paar (meer dan kwa)jongens op een brommer, die tegen een politieauto botsen na een overval.  Hoe die overval wordt gepleegd wordt niet vermeld. Over wapens wordt niet gerept. Nee, lieverdjes zijn het zeker niet, maar om daar nu zoveel vuurwapengeweld tegenover te stellen...

2 Het is uitermate triest, dat meerdere agenten niet in staat zijn om twee knapen te pakken. Hoe is het met hun conditie? Die jongens waren kennelijk toch sneller.

3 Een flinke sprint achter die knapen aan was eerder op z'n plaats geweest. Maar de (begrijpelijke) frustratie moest kennelijk toch nog even worden geuit.
Hebben ze de 'geraakte' al opgepakt? Ik denk het niet, want ze kunnen niet alleen niet hardlopen, schieten kunnen ze evenmin, hoewel ik direct toegeef, dat het uitermate moeilijk is om goed gericht te schieten onder grote stress en op een bewegend doel.



Ik hoop ook, dat het voor je ' collega's'  goed afloopt, maar eerlijk gezegd denk ik het niet. Zulk excessief geweld gebruiken tegen vluchtende 'daders' mag niet onbestraft blijven. Nadenken voor je schiet? Bij tien patronen kun je dus 10 keer nadenken.  Zulke onnadenkende 'collega's' heeft men bij de politie geen behoefte aan.


En dit alles: tenzij de 'daders'  ook een vuurwapen hadden èn ermee dreigden naar de politie. Dan staat de politie zeer in haar recht.


Door u vrij lange reactie vol met dingen waar ik wil (en ga) reageren nummer ik ze even!


1. Sorry, ik kan hier echt geen touw aan vast knopen. Al direct met het eerste persbericht stond er geschreven dat de gasten in bezit waren van een op een vuurwapen gelijkend voorwerp en zij zich ontrokken aan de aanhouding van een VH feit.

Ik zal nog even een stukje citeren uit de ambtsinstructie;

om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
Dat was er, zij hadden een bedreiging gedaan met een VuWa.

om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf

Zij waren ten aanzien van feiten en omstandigheden verdachten van een misdrijf EN zij trachtten zich te ontrekken aan hun aanhouding en voorgeleiding.

waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en

Ook dat is diefstal met bedreiging en geweld.

20. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of

30. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn;

Overvallers welke een overval plegen met een vuurwapen worden als een bedreiging gezien voor de samenleving

2. Met meerdere agenten een paar ''knapen pakken'', ik weet niet of u enig idee hebt hoe het in zijn werk gaat (gezien uw reactie sluit ik een politieachtergrond uit). Als jij in een dienstauto zit, er botst een scooter op jouw voertuig (met een beetje mazzel zijn de airbags er ook nog uitgekomen), voordat jij je voertuig uit bent (je gordel moet ook nog af, waarschijnlijk blijft die weer haken achter je dienstwapen) hebben die gasten al een flinke voorsprong opgebouwd en zijn ze (waarschijnlijk) wel ergens links rechts troelala een pand ingevlucht (of geholpen door ''handlangers'').

3 Frustratie? Ik weet dat er per jaar een aantal schietgevallen zijn binnen de Nederlandse politie, gelukkig is het hier in Nederland zo, dat je als agent zeker niet zomaar mag schieten en dat dat ook zeker niet gebeurd (zie ambtsinstructie hierboven).
Over de conditie en schiettoetsen, daar zou ik u wel eens over willen spreken, u mag gerust (zij het dat dit niet is toegestaan) even na een week of vijf oefenen dezelfde schiettoets afleggen die de dienders ook moeten doen, vergeet hierbij ook de inspannende half jaarlijkse sporttest niet!

Ik begrijp uit uw posting dat u totaal geen idee heeft hoe de Nederlandse politie in elkaar zit, werkt en zich bezig houd met de opsporing van criminelen en overtreders. Kent u Minister ter Horst? agenten vergelijken met buschauffeurs en tramconducteurs.
Iemand, die waarschijnlijk net zoals u niets afweet van de Nederlandse politie, zeker niet als u dit soort on-onderbouwde uitspraken doet op een internet forum.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !