ongeval beknelling met gewonden. Wie vraag ik?

Auteur Topic: ongeval beknelling met gewonden. Wie vraag ik?  (gelezen 3785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2008, 08:19:07
Ik hoorde gisteren tijdens mijn eerste ehbo les dat als ik vraag naar een ambulance en zij denken dat er ook een brandweer en/of politie bij moeten komen dat ze op een knop drukken en dat die andere diensten dan meteen meeluisteren met dat gesprek. Als dat dus zo is dan maakt het eigenlijk niet uit naar welke je vraagt, dan is het alleen voor jezelf welke jij het belangrijkste vind en je het liefste spreekt :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2008, 00:07:53
even een andere inval in deze discussie, maar ik denk dat het zaak is om zsm een centralist van de witte kolom te spreken (ambulance)
We willen allemaal levens redden en behoudens aansturen geeft een MKA centralist ook instructies aan leken mbt eerste hulp, denk even aan die niet vrije ademweg die heel makkelijk verholpen kan worden maar indien niet gedaan wel een leven kan kosten, dus niet alleen nadenken over aansturen maar ook over hulp op afstand.
Ps. bij de huidige GMK systemen is met "een druk op de knop" zowel de MKP als de MKB centralist gealarmeerd die vervolgens de melding naar hun eigen discipline kan wegzetten.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan