Maar burger, dat zegt al genoeg over jou.
lees het boek maar eens over de Puttense moordzaak. Lees vak literatuur.
Misschien wordt je vrolijk van het feit dat ik zowel bij de politie als in de beveiliging heb gewerkt ( en helemaal voor jou ik ben bij beide organisaties niet ontslagen ), en ik kan concluderen dat er bij de politie mensen lopen die een wandelende tijdbom zijn, maar die zijn erook in de beveiliging ( zijn we toch nog gewoon mensen??).
Ik mis argumentatie in deze discussie. Ik vind het niet bij voorbaat slecht om de geweldsbevoegdheid sec bij de overheid te leggen, zie omringende EEG landen waar de particuliere sector deels is bewapend. Dus wij oordelen over zaken die hier nog niet eens hebben plaatsgevonden.
Don't get me wrong, burgers zijn juist heel belangrijk.
Maar je bent duidelijk en ik heb antwoord op de vraag vanuit welke postitie jij deze zaken op tafel kunt leggen.
In dat geval kan ik er vanuit gaan dat jouw bevindingen op waarheid berusten daar jij zelf middenin het vuur hebt gezeten.
Daarnaast heb ik nooit gesuggereerd dat jij ontslagen zou zijn bij welke organisatie dan ook.
True, bij de politie lopen rotte appels. In de beveiliging precies hetzelfde. Ik lees van alles over slechte verbalen en agenten die gezinnen overhoop schieten... Draagt dit iets bij aan de discussie?
Om weer on-topic te komen;
Met de juiste opleiding, toetsing en regelmatige training moet het mogelijk zijn om de beveiligingssector meer bevoegdheden te geven. Wel met de noot dat er eerst (lees: goede) protocollen worden gemaakt en de training en herhaling goed is opgezet.
Als de particuliere sector al zin heeft om dit te betalen (not) zal het nog jaren duren voordat er iets realistisch op papier staat.
Daarnaast; de beveiligingssector is een particuliere sector en deze gaan echt geen miljoenen neerleggen voor een wapenstok of pepperspray.
Ik spreek nu dus uit puur realisme, en niet uit eigen mening. Ik zou ook wel een ferrari willen maarja...