nieuwe fiat ambu

Auteur Topic: nieuwe fiat ambu  (gelezen 4815 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2003, 19:52:35
Cristian bij ons in de regio is de topsnelheid van de chevrolet 160km/per uur omdat er een begrenzer op zit voor de veiligheid zonder begrenzer gaat rond de 180 ofzo zijn zo'n ambulancechauffeur....


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2003, 20:00:23
Ik lees net op die site bij verlichting (helemaal onderaan) dat er een twee-tonige hoorn in de voorbumper zit. Beschikken ambulance´s niet over een drie-tonige sirene  ???

Groeten Ricardo B
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2003, 20:06:00
Beetje fanatiek misschien. Omdat ze de drie-toon willen omzetten in twee-toon. Bij sommige diensten zijn ze toen ook meteen omgeschakeld op twee-toon  :-X :-\


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2003, 20:15:32
oh vandaar, klinken die dan ook nog anders dan de electrische sirene van de brandweer en de politie ?
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2003, 20:19:02
Nee hetzelfde  :-\


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2003, 17:39:37
Cristian bij ons in de regio is de topsnelheid van de chevrolet 160km/per uur omdat er een begrenzer op zit voor de veiligheid zonder begrenzer gaat rond de 180 ofzo zijn zo'n ambulancechauffeur....

Wat bedoel je nou met dat laatste? ???

Christian


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2003, 18:36:13
De topsnelheid van de Sprinter 316CDI is 165 km/h, waarschijnlijk begrensd.
De Fiat zou ik niet nemen als ambulance want je hebt er ook heel veel problemen mee. Ik kies liever voor een Sprinter 316CDI of een VW LT35 met 2.8 TDI en liefst nog met een bak er achter op.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2003, 18:40:49
Ja, dat begrijp ik, maar dat stukje over de ambulancechauffeur is volgens mij nog niet helemaal af.

Nog even een reactie op het bericht van Peter: Als je over veel snelwegen moet, is het volgens mij wel degelijk belangrijk dat je een flinke snelheid kan maken. In de bebouwde kom is het niet zo veilig om veel hard te rijden, maar op snelwegen etc.?

Overigens zat ik gisteren achter een ambulance die met patient richting het ziekenhuis ging, onder A2, die ging dik 150... ;)

Christian


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2003, 18:53:07

Overigens zat ik gisteren achter een ambulance die met patient richting het ziekenhuis ging, onder A2, die ging dik 150... ;)

Christian
Tjah,, dat mag nou ook weer niet.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2003, 19:04:19
Wat vinden jullie dan van de inrichting van de ambulance's op de volgende site?
http://www.autographe.be/nl/index.php?pg=2
Nu ,voor de keuze van het type van voertuig voor het Rode Kruis (Belgische RK), ben ik het ook niet mee eens, maar we kunnen ook de Sprinter nemen, maar ook enkel de 313CDI en dat is wel de hoge versie. De Ford Transit kan ook in de hoge versie genomen worden, maar wij ervaren enorm veel problemen met het nieuwe model van de Transit, zoals de batterij die niet goed werk, bij vertrek moet je veel gas geven om niet stil te vallen en je kunt er geen luchtvering op krijgen en ook geen automatische versnellingsbak.