Ok, duidelijk verhaal. Maar ik lees dat de wind de rook naar binnen blies. Wel of niet
via de LBI staat er niet. Dus weet ik (en jij ook niet neem ik aan) wanneer precies
de installatie gestopt is.
Overigens, als de installatie stopt worden er dan ook kleppen gesloten of krijgt
de wind vrij spel via de LBI?
Als de installatie stopt dan gaan er geen kleppen dicht. Er is dus kans dat door druk verschillen je enigszins rook verspreiding krijgt, naar deze zullen miniem zijn omdat er ook geen rook meer vanaf de brandlokatie wordt afgezogen.
Ik geloof niet dat op de longafdeling er zulke kieren in de gevel zitten dat er rook van buiten komt.
Wat wel zou kunnen is dat de installatie goed gewerkt heeft dus rook afzuigen en naar buiten blazen. Toen het weer naarbinnen kwam zou de installatie automatisch uitgeschakeld zijn. Wat daarna kan gebeuren is dat er in de luchtkanalen geen druk verschillen meer zijn waardoor de rook zich zonder moeite door de kanalen zich naar een ander rookcompartiment kan verplaatsen. Als er kleppen zijn op een rook/brandscheiding dan gaan die dicht op een thermische smeltzekering.
Als dit inderdaad het geval zou zijn geweest dan gaat misschien het bouwen van een gebouw weer duurder worden... misschien moeten er dan ook wel gestuurde kleppen op de brand/rookscheidingen komen... (prijs 4x zo hoog...)