Brandweer bij de Gouden Kooi

Auteur Topic: Brandweer bij de Gouden Kooi  (gelezen 7331 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

112martijn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
    • http://www.112zeeland.nl/
Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2008, 15:44:18
ja das zeker raar dat die daar is gebleven.....

maar binnen kort zou de hele Villa de fik in gaan.... kijke wat daar waar van is...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2008, 16:04:44
Lol? En jij denkt dat die echt in vlammen opgaat.. ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2008, 16:09:49
bron: http://www.tien.tv/degoudenkooi/villavandaag.html

dinsdag 4 maart:

21:14 - Huub steekt de boel in de brand!
Als iedereen heerlijk aan de eettafel aan het genieten is van de sushi, heeft Huub hele andere plannen. Hij haalt langzaamaan spullen uit de Chill Room en steekt deze in de tuin in brand. Hij gaat een tijdje zo door, totdat Brian er lucht van krijgt. Hij loopt naar Huub en het vuur toe. “Als niemand de Villa wint, steek ik ‘m toch in de brand”, laat hij Brian weten als deze hem vragend aankijkt. “Je moet dan wel iets daarheen gaan, want de Villa staat daar”, helpt Brian hem. “Ja, maar we hebben tot de finale. Dit is een vreugdevuur!”, lacht Huub. “Het is net als in de Villa, een vuurtje moet je gewoon lekker opstoken!”, gaat hij verder. Ook Jaap komt kijken wat er aan de hand is en moet hard lachen. Amanda, Eric, Claire en Mike staan op het bordes vol verbazing te kijken. “Wat l*lt hij allemaal, heeft hij crack gebruikt ofzo?”, vraagt Amanda zich af. En dan horen we de sirenes van de brandweer al aankomen…

21:16 - Het vuur geblust!
Claire en Eric komen niet meer bij van het lachen. “Wat een fik of niet?”, lacht Huub naar de brandweermannen die inmiddels gearriveerd zijn. “Waar ben je allemaal mee bezig?”, vragen de mannen zich af. “22 mei steek ik de Villa in de fik, dan moeten jullie komen”, lacht Huub naar de brandweermannen. “Dat kan je toch niet maken, waarom doe je dit?”, vraagt een brandweerman aan de Oldenzaler. “Dat kan je niet maken tegenover je huisgenoten, dit”, gaat de vuurman door. “Dan gaan ze toch lekker naar huis!”, gooit Huub zijn motto erin. Als het vuur geblust is, staat Huub er nog steeds lachend bij. De brandweermannen geloven het allemaal wel. “We krijgen wel een bakkie nu toch?”, vragen ze aan de andere Miljonairs. Iedereen gaat akkoord en de heren stappen de Villa binnen. “O geil, mannen in uniform!”, kirt Eric. De jassen gaan uit en de dappere mannen worden van drankjes voorzien…

21:23 - Huub nog niet uitgespeeld...
Maar Huub is nog niet klaar met zijn kwajongensstreken! Hij doet een brandweerhelm op en stapt in de brandweerwagen. Als Jaap door heeft dat zijn vriend weg is, zoekt hij hem. “Ik krijg de sirene niet aan”, laat de Oldenzaler weten als Jaap erbij in de wagen klimt. Ook Eric komt even kijken. Maar al snel krijgen de brandweermannen door dat de drie boefjes hun wagen hebben geconfisqueerd. “Hoe krijg ik hem aan? De sirene en de koppeling?”, vraagt Huub aan de toesnellende mannen. Gelukkig zijn de heren de beroerdste niet en zetten ze even de sirene aan voor Huub. Maar zodra Jaap de speakerphone pakt om: “Dit is Jaap uit de f*cking verrotte Gouden Kooi”, te schreeuwen moeten de Miljonairs toch echt uitstappen. Wat zou Huub nog meer voor streken in petto hebben?

21:41 - Brandweerman: gastspeler!
De mannen praten nog even na met iedereen in de keuken. “Wanneer kom je eens een keertje bij ons paaldansen?”, vraagt een brandweerman brutaal aan Amanda. Iedereen barst in lachen uit. “Ja, zeg het maar!”, aldus geen verlegen Amsterdamse. Maar dan besluiten de mannen toch op te stappen. Eén brandweerman wil niet meer terug, en wil per se in de Villa blijven. “Hoe heet jij eigenlijk?”, vraagt Amanda hem. “Ik heet Barry!”, aldus de brandweerman. Maar dan is het toch echt tijd om op te stappen en nemen de Miljonairs afscheid van de brandweermannen… Alleen Barry blijft over! De brandweerman gaat mee terug de Villa in en deelt mee de nieuwe gastspeler te zijn! Meteen wordt het vuur jegens Barry geopend. Zal hij dit brandje ook weten te blussen?

zaterdag 8 maart 2008:
19:14 - Wéér brand!
“Holy f*ck! Brand! Brand!”, gilt Brian ineens uit. Hij hield zijn krant iets te dicht bij de kaarsen op de eettafel. “Brandweer!”, gilt hij vervolgens terwijl hij met de brandende krant opstaat. “Barry help! Help!”, gilt dan ook Amanda. Dappere Barry staat meteen op en trapt het vuur met zijn schoenen uit terwijl de Amsterdamse eromheen staat te gillen. “Je deed het expres!”, roept ze vervolgens tegen haar vriendje. “Nee, echt niet!”, probeert hij zichzelf te verdedigen als de brandende dreiging voorbij is. “Ik heb geen dienst, laat me toch met rust”, lacht de gastspeler nog. Wat een geluk dat Barry in de Villa was! Anders had het wel heel anders kunnen aflopen…

zondag 9 maart 2008:
19:30 - Barry vertrekt vanavond!
Zodra het gezelschap aan hun avondeten wil beginnen heeft Barry een belangrijke mededeling. “Ik heb het hier al de hele tijd naar mijn zin, maar ik heb de komende week veel belangrijke dingen op de planning staan dus ik ga deze week naar huis. Ik heb een cursus voor mijn werk, ik moet duiken en ik heb een fitnessexamen, dus mijn prioriteiten liggen zoals jullie begrijpen even ergens anders”, deelt de brandweerman mede. Iedereen lijkt wat aangedaan door het onverwachte nieuws. “Wanneer ga je dan naar huis?”, vraagt Amanda ontzet. “Zo meteen, na het eten. Maar ik hoop dat ik binnenkort nog een week mag langskomen, maar zoals jullie wel weten heb ik dat niet helemaal zelf in de hand”, antwoordt Barry. De Miljonairs zijn behoorlijk onder de indruk van deze boodschap op de vroege zondagavond.

19:55 - En weg is onze brandweerman...
Barry laat er geen gras over groeien. Deelt de brandweerman net nog mee dat hij de Villa gaat verlaten, nu is hij al bepakt en bezakt en klaar om naar huis te gaan. “Nog even een groepsfoto!”, piept Amanda. “Hoe zit dat met telefoonnummers?”, vraagt de gastspeler zich af. “Ik schrijf je nummer wel in Brians boekje op!”, aldus de Amsterdamse. Eenmaal boven in de woonkamer delen de Miljonairs hun adressen uit aan de brandweerman. Dan nog even een groepsfoto op het bordes en dan moet Barry er toch echt aan gaan geloven… “22 mei steek ik de boel in de fik en dan zie ik je weer hé?”, zijn de laatste woorden van Huub die Barry te horen krijgt. De brandweerman stapt de auto in en rijdt voorbij de poorten van De Gouden Kooi. Wie weet tot snel, Barry!
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2008, 16:48:43
Na de reclame, dus wees snel

Komt de brandweer een (aangestoken) brand blussen.. RTL 5

Weet niet welk korps etc. etc. Wil het alleen even melden :P

hier (klik) staat een compleet filmpje...

(duidelijk in scene gezet, en het is maar goed dat ze die mafkees aansteekvloeistof en geen spiritus gegeven hebben... :-X )

Brandweermannen spreken overigens Algemeen Beschaafd Amsterdams...
Samen sterk in de hulpverlening!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2008, 18:01:54
hier (klik) staat een compleet filmpje...

(duidelijk in scene gezet, en het is maar goed dat ze die mafkees aansteekvloeistof en geen spiritus gegeven hebben... :-X )

Brandweermannen spreken overigens Algemeen Beschaafd Amsterdams...

[offtopic]
;D [/offtopic]


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2008, 23:03:40
ook wel raar dat er een spuitgast achter blijft :P

Niet lullig bedoeld hoor...
Maar wie zegt dat het ook echt een "spuitgast" is... en geen "acteur?"  ::)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2008, 00:09:14
Dit is/was duidelijk in scene gezet :Y .

Voorbeeld 1 is de lamp die die mee naar buiten neemt die niet eens aangesloten is.
Voorbeeld 2 is hoe het er sowieso aan toe gaat in die villa :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


R.Groenhagen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2009, 01:03:09
Heb  hem ook eens bekeken en ik mis de helmen al die ze ten alle tijden moeten dragen als ik het goed heb... daarbij hoor ik die gast zeggen ''bedrijfsbrandweer'' Ik ben overigs best wel blij dat het is afgelopen het laatste gedeelte van de GDK was erg saai