Hallo allemaal,
Als medewerker aan het programma 112 Weekend wil ik graag reageren op jullie berichten.
112 Weekend heeft als doel de kijker te laten zien hoe het werk van de hulpverlener er aan toe gaat.
Om dit doel te bereiken zijn wij afhankelijk van de informatie die de hulpverleners ons bieden. Zo heeft de redactie contact met het NIBRA en de communicatie afdelingen van brandweer- en politiekorpsen.
Het komt toch nog regelmatig voor dat zij geen commentaar willen geven op de vragen die de redactieleden stellen.
Daarnaast lopen wij vaak tegen het probleem aan dat wij niet toegelaten worden. Dit is bijvoorbeeld de reden waarom wij bijna nooit beelden uit de regio Haaglanden hebben. De politie in deze regio is erg tegen media-aandacht. Terwijl de brandweer het in deze regio het weer prima geregeld heeft.
Naast de redactie in Hilversum zijn er 4 vaste teams in Nederland in het weekend aan het werk om alles vast te leggen voor de uitzending van maandag (herhaling dinsdag). Deze vaste teams zitten in de provincie Noord-Holland, Utrecht, Drenthe/Groningen en Zuid-Holland. Daarom zal je ook vaak beelden uit deze gebieden zien. De overige gebieden worden bewaakt door videocorrespondenten. Zij krijgen betaald naar het uitgezonden materiaal.
De opmerkingen met betrekking tot het gegeven commentaar in de uitzending daar wil ik het volgende op zeggen. Ik ben het daar deels mee eens. Daarom wil ik jullie vragen om via dit form met opmerkingen te komen waar de redactie (zij schrijven de teksten) wat mee kan. Geen emails sturen want deze worden niet gelezen. Ik zal dit forum bijhouden en doen wat ik kan doen.
Al met al hoop ik dat jullie naar het programma blijven kijken, want de makers maken het al jaren met plezier.
Met vriendelijke groet,
Medewerker 112 Weekend
Regio Zuid-Holland