Joh, heeft niets met 112weekend te maken, ze kennen je in het wereldje, of niet
Dat heeft niks te maken met ze kennen je!
Me vader heeft jarenlang van af het begin gewerkt voor 112 weekend en daarvoor nog 0611 enzo.
In de meeste regio's bestaat er persalarm. In Rijnmond en Zuid-holland- zuid werkt dit systeem goed.
In andere regios weet ik niet.
Het persalarm wordt geactiveerd door de chef van dienst ter plaatse die de meldkamer belt en die weer de persvoorlichter. als hij dat niet doet geen persalarm.
112 weekend leefde van de scanner. Nu met dat hele project c2000 is zo'n programma niet meer te doen.
Als een chef van dienst iets wil verdoezelen bijvoorbeeld een schietpartij kan hij zeggen ik geef geen persalarm, dus wij hebben dan niks (om het even zo te zeggen)
En om enkelt te leven van branden en ongevallen is ook niks, schietpartijen of mensen die op bruggen klimmen is voor een programma zoals 112 weekend een leuk onderwerp. Met c2000 hoor je dit niet meer. En moet je kunnenv ertrouwen op pervoorlichters die ingelicht worden door de meldkamer.
Dit gebeurt heel vaak niet.
Via de brandweer hebben wij in Rotterdam-Rijnmond de comunicater, de centralist spreekt wat in en de telefoons gaan bij mensen van de pers (en aangesloten op de comunicater) af, met het begricht dat er een grote brand is.
OP p2000 is ook niet te werken. Een aanrijding met letsel zonder beknelling krijg je niet binnen op een pager. Want meestal werkt de ambulance met enkelt straat naam en de rest hoort u op de mobilifoon. Wij kunnen niet mee luisteren op c2000.
Dan moet 112 weekend enkelt leven op een p2000 pager, gaat ook niet werken. En persvoorlichters gaan echt geen persalarm geven voor een aanrijding met letsel. Dan moet het minstens overleden zijn. maar 112 weekend neemt geen dodelijke aanrijdingen aan.
kortom een programma als 112 weekend is met c2000 niet te doen. En het programma zal echt nooit meer terug komen, hoe graag je het ook wil.