Deze en andere zaken heb ik wel eens aan ze gemaild, en twee keer krijg je dan een standaard antwoord: Wij krijgen die informatie zo door.
Daarnaast vindt ik dat "brandweerman cor" zo oubollig. Dat is toch niet meer van deze tijd?
Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren iemand van de redactie van 112-weekend aan de telefoon gehad omdat ze meer wilden weten van een incident dat zich in Heerhugowaard had afgespeeld. Mijn ervaring is juist dat je als brandweerkorps veel invloed hebt op de informatie die als commentaar bij het item wordt gegeven!
Juist wanneer je als korps weinig informatie hebt toe te voegen zullen ze van die standaard teksten gebruiken als : ".... het slachtoffer werd volgens de methode Kusters uit de auto gehaald...".
En m.b.t. middelbrand en grote brand......
Er zijn in Nederland nog veel (heel veel!) korpsen waar bij middelbrand 3 tankautospuiten komen en bij grote brand 4 tankautospuiten...... en dat mag ook want uiteindelijk is elke gemeente zelf verantwoordelijk voor de brandweerzorg
Ik zou het heel jammer vinden als 112-weekend echt gaat verdwijnen. Ik gebruik de beelden al jaren bij opleidingen en oefeningen (beeldcasussen) en ik heb in de praktijk goede en prettige contacten gekregen met de camerateams en de "scannerredactie".
groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard