112weekend

Auteur Topic: 112weekend  (gelezen 59590 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

112 Weekend medewerker

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 10 november 2003, 18:54:36
Ook opmerkingen na een uitzending zijn van harte welkom. Als we geen opmerkingen krijgen kunnen ze in Hilversum ook niet van hun fouten leren.

Horen zij niets, dan gaan zij ervan uit dat het goed is wat ze doen en wat ze zeggen.

Dus zeker reageren. Ook naar het emailadres van de website www.112weekend.nl kan je gewoon reageren.

email

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 24 november 2003, 12:31:02
Hoi

Het hulpmiddel om slangen op te rollen gebruiken wij al 4 jaar tot onze tevredenheid in ons korps.

Groetjes

Email Jansen

rietje

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 25 november 2003, 10:30:28
gisteren gehoord dat 112 weekend eind december stopt rtl5 vind dat het programma niet meer past ik vind het wel jammer als 112 stopt en ik denk velen met mij!

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2003, 11:56:00
Ik vind het niet erg dat 112 stopt.
Ik vind het een walgelijk programma, wat regelmatig foutieve informatie geeft.
Zoals:"Deze grote brand werd bestreden door 2 tankautospuiten."
1 tas = kleine brand
2 tas = middelbrand
3 tas = grote brand
of:
"De brand werd geblust met twee stralen lage druk geblust."
Waarom zie ik de mensen dan met hoge druk stalen werken?
Deze en andere zaken heb ik wel eens aan ze gemaild, en twee keer krijg je dan een standaard antwoord: Wij krijgen die informatie zo door.

Daarnaast vindt ik dat "brandweerman cor" zo oubollig. Dat is toch niet meer van deze tijd?
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2003, 19:25:27
gisteren gehoord dat 112 weekend eind december stopt rtl5 vind dat het programma niet meer past ik vind het wel jammer als 112 stopt en ik denk velen met mij!
ja ik hoorde het ook vandaag op de radio,ik vind het wel jammer was wel intresant om te zien

firemanr

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 november 2003, 21:31:47
Ja, heb vanavond gekeken en je kunt er af en toe weer eens van leren, hoe het niet moet..... ;D ;D

Rene112

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 28 november 2003, 02:17:46
Deze en andere zaken heb ik wel eens aan ze gemaild, en twee keer krijg je dan een standaard antwoord: Wij krijgen die informatie zo door.

Daarnaast vindt ik dat "brandweerman cor" zo oubollig. Dat is toch niet meer van deze tijd?

Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren iemand van de redactie van 112-weekend aan de telefoon gehad omdat ze meer wilden weten van een incident dat zich in Heerhugowaard had afgespeeld. Mijn ervaring is juist dat je als brandweerkorps veel invloed hebt op de informatie die als commentaar bij het item wordt gegeven!

Juist wanneer je als korps weinig informatie hebt toe te voegen zullen ze van die standaard teksten gebruiken als : ".... het slachtoffer werd volgens de methode Kusters uit de auto gehaald...".

En m.b.t. middelbrand en grote brand......
Er zijn in Nederland nog veel (heel veel!) korpsen waar bij middelbrand 3 tankautospuiten komen en bij grote brand 4 tankautospuiten...... en dat mag ook want uiteindelijk is elke gemeente zelf verantwoordelijk voor de brandweerzorg  :)

Ik zou het heel jammer vinden als 112-weekend echt gaat verdwijnen. Ik gebruik de beelden al jaren bij opleidingen en oefeningen (beeldcasussen) en ik heb in de praktijk goede en prettige contacten gekregen met de camerateams en de "scannerredactie".

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

ikke

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 2 december 2003, 19:44:04
112 weekend is cool! Wat anderen ook zeggen ^-^ het is het enige programma wat nog op tv is over de hulpverlening in Nederland!! Alles gaat weg, zonde toch? Het is juist bijzonder leuk als mensen ook eens een keertje de hulpverlening van die kant zien..  :)

*kijkt naar smilies*  :o :o :o

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #38 Gepost op: 4 december 2003, 13:34:27
Ja, laten we 112 weekend eruit halen en er dan een vierenvijftigste soap voor in de plaats zetten...

De mailtjes richting redactie 112 weekend lijken me voor zich spreken.

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #39 Gepost op: 5 december 2003, 11:47:24
ik ken dit hulpmiddel ook niet, volgens mij wordt dat hier in de omgevindt (haaglanden) niet gebruikt.

Weet iemand misschien ook waarom er nooit wat in zit uit de regio Haaglanden ???

Groeten Ricard B

Beste Ricardo,
Helaas ben je nu fout geinformeerd.
Het hulpmiddel wordt ook in de regio Haaglanden gebruikt, en wel door het korps Zoetermeer.
Het "slangenoprolapparaat" staat op iedere Tankautospuit .
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven