Hallo allen,
afgelopen week zag ik op ambulancenet.nl een artikeltje over ambulances in Limburg die aan de lopende band zouden worden leeggehaald door mensen die niet helemaal goed (meer) weten wat mijn en dein is.
Mobilofoonsetjes, GSM's, navigatiesystemen en overige apparatuur zouden gewillige "targets" zijn.
Nu ben ik niet bepaald op de hoogte over de manier waarop mobilofoons bevestigd worden, ik denk op eenzelfde manier als auto radio's, maar op het gebied van GSM's en Carkits ben ik wel aardig op de hoogte.
Nu snap ik dat het handig is om een GSM en navigatiesysteem in een ambulance aan boord te hebben, echter als een GSM vervolgens uit de carkit wordt gestolen heb je er alleen zo weinig aan.
Nu heeft Nokia kort geleden een toestel op de markt gebracht onder de "modelnaam" 810.
Dit is een gewone autotelefoon met een schermpje dat op het dashboard kan worden bevestigd.
Ziet er op zich niet zo bijzonder uit, 't mooie van het geval is dat dit toestel is uitgerust met de Bluetooth techniek (soort van draadloos USB) waardoor je, middels een bijpassende headset, over grotere (25m) afstand kunt communiceren.
Wat navigatiesystemen betreft valt er ook nog wel 't een en ander te regelen.
Nu kun je als ambulancedienst rustig Carin inbouwen, leuk schermpje ook en zo, alleen dat schijnt nog weleens problemen te geven.
Nu heb je ook van die mooie setjes, voor ongeveer dezelfde prijs, die 1 zijn met de autoradio en die middels het (afneembaar) front worden bedient.
Mijn stelling.
't zou handig zijn als dit soort (draadloze en geïntegreerde) toepassingen meer in ambulances, en andere hulpverleningsvoertuigen, worden gebruikt.