Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115271 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #360 Gepost op: 26 juli 2010, 19:03:14
Het is een herhaling, die worden niet op uitzendinggemist.nl gezet (vaak omdat ze er al staan).

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #361 Gepost op: 7 september 2010, 19:39:13
Nieuw seizoen

Het nieuwe seizoen is weer gestart!
De dagen van zon, zee en strand zijn voorbij. En dat betekent: nieuwe afleveringen!

We kunnen wel zeggen dat we weer een mooie serie voor u klaar hebben staan. We trappen af met een kijkje bij de vrijwillige politie van Twente. Verder in de serie komen onderwerpen aan bod als kinderen in het verkeer en klaverblad rijden. Daarnaast kijken we mee met de heli’s van het KLPD. Er is ook een spraakmakend onderwerp over het Kurtzzeitkenteken en hebben we een interview met de korpschef van Flevoland de heer Wijbenga. We spreken hem als portefeuillehouder van verkeer over het landelijk verkeershandhavingsbeleid.

Uiteraard heeft de camera-auto zijn dienst in de regio weer bewezen en gezorgd voor mooie camera-autofragmenten. Kortom: genoeg reden om weer te kijken!

Blik op de Weg is weer elke dinsdagavond te zien rond de klok van half negen bij de AVRO op Nederland 1.

Kijk vanaf nu elke week naar een nieuwe promo van de eerstvolgende nieuwe aflevering!

Laatst aangepast op dinsdag, 07 september 2010 09:27
Bron:www.blikopdeweg.nl

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #362 Gepost op: 7 september 2010, 19:46:50
In het voorstukje zag ik een snijdende brandweer DA... ::) ::) :-X

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #363 Gepost op: 7 september 2010, 20:28:02
In het voorstukje zag ik een snijdende brandweer DA... ::) ::) :-X
Niet gezien? Welke seconde..?

Die laatste: over de voorsorteerstrook voor rechtsaf naar links. 'Waarom mag dat niet dan?'
Mafkees...

Rikkertje

• Manschap A - student Veiligheidskunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Brandweer - HBO Integrale Veiligheidskunde
Reactie #364 Gepost op: 7 september 2010, 21:06:50
Heb net het hele fragment van de DA gezien... Op het allerlaatste moment nog uitvoegen op (volgens mij) een snelweg. Niet erg slim, maar goed. Iedereen maakt fouten, ook brandweermensen.

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #365 Gepost op: 7 september 2010, 22:30:19
Alleen het leuke is dat brandweer mensen gewoon door mogen rijden, en de ''normale'' burger op de bon gaat 0021

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #366 Gepost op: 7 september 2010, 22:43:31
Alleen het leuke is dat brandweer mensen gewoon door mogen rijden, en de ''normale'' burger op de bon gaat 0021
Ik denk dat als deze zelfde persoon dit in zijn/haar priveauto had gedaan er misschien anders gehandeld zou zijn. Politieagenten zijn ook mensen, en brandweermensen op weg naar een prio2 melding die 'out-of-time' gaan en foutjes maken... zijn ook mensen. En om daar nou een heel conflict over te creeren en een boete uit te schrijven is iets te veel.

Maar het is niet om in te lijsten, ben ik met je eens...

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #367 Gepost op: 7 september 2010, 22:46:31

Het is een oneerlijke beslissing. Maar je moet je voorstellen dat jijzelf als agent in zo een situatie staat en die beslissing moet nemen. Dat is toch moeilijker dan het lijkt omdat je een mede-hulpverlener/collega voor je hebt staan waar je later (mischien) mee moet samen werken.  :-\
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #368 Gepost op: 8 september 2010, 07:37:36
Het is een oneerlijke beslissing. Maar je moet je voorstellen dat jijzelf als agent in zo een situatie staat en die beslissing moet nemen. Dat is toch moeilijker dan het lijkt omdat je een mede-hulpverlener/collega voor je hebt staan waar je later (mischien) mee moet samen werken.  :-\

Nee hoor, als er iets gebeurd wat echt niet door de beugel kan, dan krijg je daar in de meeste (lees 99,9%) van de gevallen gewoon een bekeuring voor.
Dat men (lees de niet blauwe hulpverleningskant) hier niet altijd even blij mee is (en dat dit een negatieve bijdrage levert aan de samenwerking) is dan maar even jammer ...
Daarnaast is een bekeuring lang niet altijd het heilige middel en zijn er zat andere manieren om dingen te regelen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 9 september 2010, 07:39:13

Dat is niet normaal het geval. Of je nu een melding hebt of niet, zonder prio 1 en ingeschakelde OGS moet elk hulpverleningsvoertuig zich gewoon aan de regels houden.
Dat de agenten in dit geval er niets aan hebben gedaan is hun keuze op dat moment. Ik kan mij ook een oudere aflevering herinneren waarin een ambu zonder prio 1/OGS te hard reed en wel moest stoppen.
Anyway, ik vind zelf dat als je in een opvallende auto rijdt, en dat doe ik regelmatig, dat je een voorbeeldfunctie hebt.
Overigens zou ik in de situatie met zo'n afrit dit ook niet met mijn privé-auto doen.