Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115282 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #440 Gepost op: 22 september 2011, 20:07:06
Bekijk het eens anders, hij komt er goedkoop vanaf even betalen en verder rijden. Jij en ik zijn ons rijbewijs kwijt en mogen dan ook nog even iets betalen van ongeveer het zelfde bedrag.

Het is aleen jammer dat ze niks den met het rijbewijs dat de bestuurder niet bij zich heeft. IK zou zeggen motor mee en kom het maar laten zien op het buro.

Ja, dat voordeel heb je dan als je buitenlander/toerist bent hier in het land.

Altijd zeggen dat je geen rijbewijs bij je heb, krijg je alleen een fikse geldboete.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #441 Gepost op: 22 september 2011, 20:09:53
Ja, dat voordeel heb je dan als je buitenlander/toerist bent hier in het land.

Altijd zeggen dat je geen rijbewijs bij je heb, krijg je alleen een fikse geldboete.

Ehm, dan krijg je er toch nog een boete bij en moet je hem het eerst volgend moment op het buro komen afleveren? Dan wel zorgen dat je een tweede bestuurder bij je hebt anders heb je gelijk een misdrijf aan je broek :P
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #442 Gepost op: 22 september 2011, 20:16:06
Ehm, dan krijg je er toch nog een boete bij en moet je hem het eerst volgend moment op het buro komen afleveren? Dan wel zorgen dat je een tweede bestuurder bij je hebt anders heb je gelijk een misdrijf aan je broek :P

Over het algemeen krijgen ze niet ook nogeens een boete voor het niet op eerste vordering tonen van het rijbewijs. Alleen een boete voor de snelheid, direct betalen en weg vervolgen.

Dit geldt dus alleen voor toeristen. Als NLD-er ben je gewoon je auto/motor kwijt totdat je je rijbewijs heb ingeleverd.

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #443 Gepost op: 22 september 2011, 20:18:06
Over het algemeen krijgen ze niet ook nogeens een boete voor het niet op eerste vordering tonen van het rijbewijs. Alleen een boete voor de snelheid, direct betalen en weg vervolgen.

Dit geldt dus alleen voor toeristen. Als NLD-er ben je gewoon je auto/motor kwijt totdat je je rijbewijs heb ingeleverd.

Eigenlijk zou het zo moeten als in Duitsland, daar moet je je rijbewijs later opsturen en wordt er alsnog een ongeldigheid voor Duistland op gezet voor bepaalde tijd. Daar pak je iemand meer mee dan een boete.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #444 Gepost op: 22 september 2011, 20:23:19
Hahaha.
Dacht het niet immers het geld aleen voor het land waar de overtreding is gepleegd. Met andere woorden ik moet mijn rijbewijs inleveren in Belgie en kan gewoon buiten Belgie rijden. Heb alleen het probleem dat ik niks kan tonen.

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #445 Gepost op: 22 september 2011, 20:24:57
Hahaha.
Dacht het niet immers het geld aleen voor het land waar de overtreding is gepleegd. Met andere woorden ik moet mijn rijbewijs inleveren in Belgie en kan gewoon buiten Belgie rijden. Heb alleen het probleem dat ik niks kan tonen.
Ja, maar als jij voor zaken veel in Frankrijk moet zijn......

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #446 Gepost op: 22 september 2011, 20:27:51
Stukje Duitsland pakken dan >:D 0098

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #447 Gepost op: 22 september 2011, 20:33:12
voor we BOT gaan, ik hoop dat we dit nog eens europees gaan regellen. Overigens kun je in landen waar jij een Int. rijbewijs nodig hebt geen rijbewijs krijgen als je ook maar ergens een rijontzegging hebt.

Dit ondervond mijn "peet"broertje in Suriname, hij had een rijontzegging in Spanje gekregen maar kreeg ook gelijk geen Int. rijbewijs, niet dat dat een probleem was die heeft hij in 1 dag daar gehaald maar koste wel een 100 euro omgerekend extra.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #448 Gepost op: 24 september 2011, 18:43:13
Aflevering 3 Vrijdag 23 September 2011
Verkeersmagazine. Camera-autobeelden, een gesprek met een bestuurder die het rode kruis boven de rijbaan niet zag
door de laagstaande zon en wat maakt een buschauffeur in Den Haag allemaal mee op zijn dagelijkse route?
Presentatie: Leo de Haas.

BRON: http://player.omroep.nl/?aflID=13129559
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #449 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:56:57
Aflevering 4 van Vrijdag 7 Oktober 2011
Verkeersmagazine. Beelden uit de camera-auto, een gesprek met de trekkerbestuurder die hooibalen los vervoert
en wat komen de mensen van de dierenambulance allemaal tegen onderweg?
Presentatie: Leo de Haas.

BRON: http://player.omroep.nl/?aflID=13186489
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen