Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur

Auteur Topic: Blik op de weg, vrijdags, 20.25 uur  (gelezen 115241 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #550 Gepost op: 24 maart 2012, 01:09:34
Met verbazing gekeken hoe hard men nog rijdt terwijl er een Rood kruis boven het wegdek hangt. Is opletten nou zo moeilijk?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #551 Gepost op: 24 maart 2012, 01:16:48
Tsja én daarom is die bekeuring nou zo hoog  ::) Én weten de kijkers weer wat we af en toe met z'n alle mee maken als hulpverlenend cq. wegwerkend Nederland ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

C337

• Senior gebruiker
Reactie #552 Gepost op: 24 maart 2012, 01:17:45
Met verbazing gekeken hoe hard men nog rijdt terwijl er een Rood kruis boven het wegdek hangt. Is opletten nou zo moeilijk?

O.a. maar ik denk ook het "ik-mentaliteit*" wat bestuurders hebben.

*: jezelf hogerop plaatsen in het voedselverkeersketen tegenover het overige verkeer

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #553 Gepost op: 24 maart 2012, 01:27:08
Tsja én daarom is die bekeuring nou zo hoog  ::) Én weten de kijkers weer wat we af en toe met z'n alle mee maken als hulpverlenend cq. wegwerkend Nederland ...
In situaties als deze zou ik het toejuichen als er niet het verbaal wordt gegeven voor rijden op een afgekruisde baan, maar als men teruggrijpt op art. 5 gezien de gevaarzetting......
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #554 Gepost op: 24 maart 2012, 08:52:21
In situaties als deze zou ik het toejuichen als er niet het verbaal wordt gegeven voor rijden op een afgekruisde baan, maar als men teruggrijpt op art. 5 gezien de gevaarzetting......

Inderdaad. En meteen op cursus sturen. Of ze in de spits meenemen een snelweg op, alwaar ze verplicht heen en terug moeten proberen over te steken zonder kruizen....

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #555 Gepost op: 24 maart 2012, 10:43:18
Hoe hoog is die boete bij het negeren van een rook kruis ?

Ik ben het volledig met Boogje eens, art. 5 lijkt mij zeker op zijn plaats.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #556 Gepost op: 24 maart 2012, 11:26:55
rijstrooklichten
m R 610 rijstrook aangeduid met verlicht rood kruis gebruiken € 220,00
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #557 Gepost op: 24 maart 2012, 12:08:06
Uit ervaring en dan tegen mijn rug aan, JA DAT DOET PIJN. e050
En als je de volgende dag tegen je collega's zegt wat er is gebeurdt dan geloven ze niet dat het zo'n blauwe plek achter laat (hij was ongeveer 60cm in het rond).

Volgens mij niet zo gek want een 75cm RWS kegel weegt een kilo of 6. Dat laat met geluk enkel een blauwe plek achter, bij pech een geplankt en ingespint ritje naar de SEH
Freude am Fahren

7194

• Senior gebruiker
Reactie #558 Gepost op: 25 maart 2012, 12:10:49
Tja, artikel 5 klinkt inderdaad leuk. Deze kan echter niet op kenteken geschreven worden. Dus dat schiet niet op.  98uiye

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #559 Gepost op: 25 maart 2012, 12:31:03
Volgens mij niet zo gek want een 75cm RWS kegel weegt een kilo of 6. Dat laat met geluk enkel een blauwe plek achter, bij pech een geplankt en ingespint ritje naar de SEH

Dat zijn de kegels met zwarte voet die jij bedoeldt, die zijn idd zwaar. De kegels die wij gebruiken zijn uit 1 geheel en wegen ongeveer 2 à 3 kg.
Die met zwarte voet gebruiken wij bijna niet meer omdat de voeten kunnen loslaten en worden dan weggeschoten wat nog meer schade en gevaar opleverd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.