Dit is echter vrij normaal, landingsbanen hebben ook meerdere zgn. "high-speed exits" en volgens de ICAO regelgeving mag een landingsklaring worden verstrekt aan een naderend vliegtuig als het vorige vliegtuig de baan verlaten heeft, of naar inschatting de baan verlaten zal hebben op het moment dat het naderende toestel zal landen. Middels een "high-speed exit" de baan verlaten en de rode lijn gepasseerd op het moment dat het naderende toestel landt, dan is er geen abnormale situatie geweest.
Dat is de verklaring die men toen ook gaf.
Eigenlijk ook wel vrij normaal, de risico's op aanvaringen zijn vrij beperkt, een vliegtuig zal niet zo snel een storing aan biede motoren krijgen, een klapband is ook niet zo waarschijnlijk tijdens het taxien en het naderende vliegtuig kan meestal ook de hoogte weer opzoeken, maar het is en blijft geen prettige gewaarwording. En dat alles vanwege de toenmalige beperkte slots.
Tja als je Anchorige gewend bent waar de kleinere vliegtuigjes de baan dwars op de grote baan, zo op het oog lukraak, blijven gebruiken met opstijgen en landen terwijl er een groot vliegtuig aan het landen of geland is valt het allemaal wel weer mee.