0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
p2kflex08:00:27 05-03-10GROUP-1PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
09:21:03 03-03-10 GROUP-1 PRIO 1 C-PIER RANDWEG C 501 SGB SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
Auxiliary power unit (APU)Het primaire doel van een vliegtuig-APU is de energie leveren voor het starten van de hoofdmotoren. De APU kan gestart worden met behulp van een externe krachtbron. Nadat de APU is gestart, leveren ze de stroom voor het aandrijven van de elektrische systemen aan boord voordat het vliegtuig vertrekt. Ook levert de APU pneumatische druk om de airconditioning systemen aan te drijven.bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_power_unit
08:00:27 05-03-10 00/014 GROUP-1 PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
Er wordt bij het landingsgestel gebruik gemaakt van schijfremmen, bedoeld om het vliegtuig te laten afremmen bij de landing. Er is voor schrijfremmen gekozen omdat deze makkelijk zijn te koelen. Dit is essentieel omdat de temperatuur van de schijfremmen enorm oploopt tijdens het remmen.bron: http://www.aviationinfo.nl/index.php?page=landingsgestel
PRIO 1 UGS A POSTDUIFWEG SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]16-03-2010 15:38:41 - Kennemerland - Schiphol