Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 741854 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #210 Gepost op: 20 januari 2010, 09:50:14
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/457755/2010/01/20/Politie-Zeeland-in-de-knel-door-bezoek-Koninklijke-familie.dhtml

Politie Zeeland in de knel door bezoek Koninklijke familie

Koninginnedag 2010: probleem voor Zeeland

MIDDELBURG - Het bezoek van de Koninklijke familie op 30 april aan Middelburg en Wemeldinge brengt het Zeeuwse politiekorps in grote problemen. Er moeten na de aanslag van Karst T. tijdens Koninginnedag vorig jaar zoveel beveiligingsmaatregelen worden getroffen om de veiligheid van de vorstin te waarborgen, dat het korps dit niet op kan brengen.

Dit schrijft het AD vandaag.
Het enorme aantal agenten dat vanwege 'de extra alertheid' moet worden opgetrommeld rond de feestdag, zou het korps boven de pet gaan. Volgens ingewijden brengt dit de politie-inzet bij andere evenementen en het gewone werk op straat in de problemen, omdat de agenten dan al veel overuren hebben gedraaid.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #211 Gepost op: 20 januari 2010, 17:57:41
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/457755/2010/01/20/Politie-Zeeland-in-de-knel-door-bezoek-Koninklijke-familie.dhtml

Politie Zeeland in de knel door bezoek Koninklijke familie

Koninginnedag 2010: probleem voor Zeeland

MIDDELBURG - Het bezoek van de Koninklijke familie op 30 april aan Middelburg en Wemeldinge brengt het Zeeuwse politiekorps in grote problemen. Er moeten na de aanslag van Karst T. tijdens Koninginnedag vorig jaar zoveel beveiligingsmaatregelen worden getroffen om de veiligheid van de vorstin te waarborgen, dat het korps dit niet op kan brengen.

Dit schrijft het AD vandaag.
Het enorme aantal agenten dat vanwege 'de extra alertheid' moet worden opgetrommeld rond de feestdag, zou het korps boven de pet gaan. Volgens ingewijden brengt dit de politie-inzet bij andere evenementen en het gewone werk op straat in de problemen, omdat de agenten dan al veel overuren hebben gedraaid.

Tijdig een bijstandsaanvraag indienen en dan komt de rest van politie nederland helpen.
Op 1 mei 2009 was al bekend dat de eerstvolgende koninginnedag extra veel inzet zal vragen. Is dit nou nieuws ::)
(is geen kritiek richting poster overigens ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #212 Gepost op: 20 januari 2010, 18:47:12
Tijdig een bijstandsaanvraag indienen en dan komt de rest van politie nederland helpen.
Op 1 mei 2009 was al bekend dat de eerstvolgende koninginnedag extra veel inzet zal vragen. Is dit nou nieuws ::)

ik zeg kom maar op... extra dienstje in een andere regio, altijd leuk... lol wel de noodhulp...aub 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 20 januari 2010, 18:52:09

Volgens mij hebben ze niets voor niets pas gereorganiseerd in Zeeland? http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,23990.msg721025.html#msg721025  ??? ::)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #214 Gepost op: 20 januari 2010, 19:20:37
Volgens mij hebben ze niets voor niets pas gereorganiseerd in Zeeland? http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,23990.msg721025.html#msg721025  ??? ::)
Hoe bedoel je dat? Ik zie het verband niet echt namelijk :)
Groeten, Maarten  

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 20 januari 2010, 19:28:34
Hoe bedoel je dat? Ik zie het verband niet echt namelijk :)

Zoals ik je bericht las is er geen bijstandverzoek gedaan... Dat lijkt mij een organisatorisch foutje... ;) Tijdens reorganisaties gaat wel vaker wat fout als mensen van stoel wisselen... :)

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 20 januari 2010, 19:55:13
Er wordt sinds jaar en dag wordt er bijstand geleverd aan elkaar. Zie de afgan top in Den Haag moesten wij ook heen. Reden daar met 250 motorrijders rond. Bijstand leveren is normaal je kan toch niet van de kleine regio verwachten en eisen dat ze alles zelf doen. Zelfs de groote regio´s vragen bijstand.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #217 Gepost op: 21 januari 2010, 00:04:30
Zoals ik je bericht las is er geen bijstandverzoek gedaan... Dat lijkt mij een organisatorisch foutje... ;) Tijdens reorganisaties gaat wel vaker wat fout als mensen van stoel wisselen... :)

Ah oké, op die manier ;)

Ik wil trouwens niet stellen dát er geen bijstandsverzoek is gedaan (dat weet ik namelijk niet), maar wel dat dat gedaan kan worden om het tekort aan capaciteit op te lossen :)
Groeten, Maarten  

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #218 Gepost op: 21 januari 2010, 00:31:17
Er wordt sinds jaar en dag wordt er bijstand geleverd aan elkaar. Zie de afgan top in Den Haag moesten wij ook heen. Reden daar met 250 motorrijders rond. Bijstand leveren is normaal je kan toch niet van de kleine regio verwachten en eisen dat ze alles zelf doen. Zelfs de groote regio´s vragen bijstand.

Kans bestaat natuurlijk dat er op organisatorisch niveau juist problemen zijn met personele bezettingen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #219 Gepost op: 21 januari 2010, 00:47:52
Verdachte van carjacking aangehouden

ZWANENBURG-AMSTERDAM, 19 januari –

Een surveillerende motoragent zag dinsdagmiddag rond 17.00 uur op de Dennenlaan een Audi A4 rijden met daarin vier donker getinte mannen. Toen de motoragent de bestuurder wilde controleren ging die er vandoor. Er ontstond een achtervolging die eindigde in de Jaap Edenstraat in Amsterdam. Daar klapte de auto op een boom en renden de vier inzittenden weg. De betrokken agenten raakten de verdachten kwijt maar even later kon op aanwijzing van enkele getuigen de bestuurder van de auto worden aangehouden. Hij bleek een 22-jarige Amsterdammer. De man is meegenomen naar het bureau en ingesloten. De auto bleek maandagavond in Amstelveen te zijn afgenomen van de eigenaar bij een zogenaamde carjacking. Hierbij is de eigenaar bedreigd met een vuurwapen. In de auto lag geen vuurwapen, wel vonden de agenten twee bivakmutsen. De auto en de bivakmutsen zijn in beslag genomen. De verdachte en het onderzoek zijn overgedragen aan de politie Amsterdam-Amstelland

www.politiekennemerland.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !