Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735800 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #270 Gepost op: 27 maart 2010, 14:24:01
Ein-de-lijk.

Het is namelijk te zot voor woorden, ik werk ook binnen mijn regio op het grens gebied (A-A, Gooi, Utrecht) Vaak genoeg meegemaakt dat er miscommunicatie was, dat er veel te ver gereden moest worden of dat er 2 regio's tp kwamen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #271 Gepost op: 27 maart 2010, 16:12:50
Ein-de-lijk.

Het is namelijk te zot voor woorden, ik werk ook binnen mijn regio op het grens gebied (A-A, Gooi, Utrecht) Vaak genoeg meegemaakt dat er miscommunicatie was, dat er veel te ver gereden moest worden of dat er 2 regio's tp kwamen.

Of dat de andere regio niet over wil schakelen naar een gespreksgroep ... Omdat zij het ''zelf'' willen doen en vervolgens een hele achtervolging langs op een autosnelweg rijdende collega's komt ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #272 Gepost op: 27 maart 2010, 19:50:04
Of dat de andere regio niet over wil schakelen naar een gespreksgroep ... Omdat zij het ''zelf'' willen doen en vervolgens een hele achtervolging langs op een autosnelweg rijdende collega's komt ....

precies die daar op dat moment heerlijk een file hadden kunnen creeren... maar goed... overschakelen ? alle achtervolgingen worden toch op de inrap groepen gedaan ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #273 Gepost op: 27 maart 2010, 21:28:30

precies die daar op dat moment heerlijk een file hadden kunnen creeren... maar goed... overschakelen ? alle achtervolgingen worden toch op de inrap groepen gedaan ?

In ''ons'' driehoekje wel ... Maar als die ''ene'' regio mee mag doen / doet .... dan schakelen zij niet over naar inrap ...
''Wij laten niet al onze eenheden overschakelen naar een externe kanaal''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #274 Gepost op: 28 maart 2010, 12:09:07
In ''ons'' driehoekje wel ... Maar als die ''ene'' regio mee mag doen / doet .... dan schakelen zij niet over naar inrap ...
''Wij laten niet al onze eenheden overschakelen naar een externe kanaal''

bijzonder.... het gaat ook niet om alle eenheden... maar de eenheden die de MK aanstuurt.... maar kennelijk twijfelen ze daar dan aan hun eigen kunnen ?  >:D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #275 Gepost op: 28 maart 2010, 14:00:34
In ''ons'' driehoekje wel ... Maar als die ''ene'' regio mee mag doen / doet .... dan schakelen zij niet over naar inrap ...
''Wij laten niet al onze eenheden overschakelen naar een externe kanaal''

Die "ene"regio...... man en paard noemen. Waarom zo geheimzinnig.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #276 Gepost op: 28 maart 2010, 14:42:38
Het klinkt als het lekker eigenwijze HB van AA.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #277 Gepost op: 28 maart 2010, 18:07:27
Buitenlandse bestuurster na 37 overtredingen aan de kant

Haarlemmermeer
De videosurveillanten van politie Kennemerland hebben zaterdagochtend rond 05.45 uur een 34-jarige Haarlemse aan de kant gezet, nadat zij minimaal 37 verkeersovertredingen had begaan. Dit heeft de politie zondag bekendgemaakt.

35x geflitst
De politie wist dat auto waarin de vrouw reed, de afgelopen tijd 35 keer met hoge snelheid was gefotografeerd door een radarpaal op de Schipholweg. Omdat de vrouw in een auto reed met een buitenlands kenteken, wilde de politie de auto staande houden om erachter te komen wie de bestuurder was �n om de overtredingen te doen stoppen.

Een motoragent op een onopvallende dienstmotor zag de bewuste auto rond 05.40 uur over de Schipholweg rijden. Na een meting met de lasergun bleek dat de bestuurster wederom een flinke snelheidsoverschrijding had. De onopvallende videosurveillanceauto ging achter de bestuurster aan en daarbij werd na snelheidsmetingen direct duidelijk dat zij continu veel te hard én onnodig links reed.

De videosurveillanten wisten de vrouw op een veilige manier aan de kant te zetten en verzochten haar mee te rijden naar het politiebureau in Hoofddorp. Daar verklaarde de vrouw dat zij alle 35 snelheidsovertredingen had gepleegd die op de radarfoto's stonden.

Boetebedrag bijna 3000,-
De 34-jarige Haarlemse betaalde deze 35 boetes, een bedrag van ruim 2.350, -, direct. Zij kreeg daarnaast nog twee bekeuringen. E�n voor het onnodig links rijden en eenvoor de net gepleegde snelheidsovertreding op die zaterdag.

Bron persvoorlichting Politie Kennemerland ...


Tóch vervelend dat die nieuwe flitspalen niet zichtbaar ''flitsen'' ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #278 Gepost op: 28 maart 2010, 18:16:08
Agenten belaagd, vier aanhoudingen

MONTFOORT – In de nacht van zaterdag op zondag 28 maart stond een groepje jongeren rond 03.40 uur bij de bushalte aan de Willeskop. Agenten ter plaatse zagen dat het lang onrustig bleef, er werden beledigende teksten gezongen gescholden en op fluitjes geblazen. Op het moment dat de agenten uit de auto stapten om de groep te verzoeken weg te gaan, werd een fles naar ze gegooid. Da agenten vorderde iedereen om weg te gaan, maar ook dit deden zij niet. Toen ze met enige dwang probeerden de groep naar huis te sturen, werden de agenten belaagd. Ze kregen klappen tegen het hoofd, waarna zij om assistentie verzochten. Hierna gooiden de groep met stuk geslagen stoeptegels naar de agenten. Assistentie van meerdere agenten heeft uiteindelijk tot de aanhouding van drie mannen van 18 en 19 jaar en een jongen van 17 geleid, allen afkomstig uit Montfoort.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #279 Gepost op: 28 maart 2010, 18:19:50
Het klinkt als het lekker eigenwijze HB van AA.


Nee, hor heb het al meerdere keren meegemaakt dat we moesten schakelen naar het INRAp kanaal met een achtervolging.

mvg
Mike