Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735820 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #320 Gepost op: 11 mei 2010, 19:02:34
De foto doet vermoeden dat dit wellicht buiten de bebouwde kom was. Iemand die daar meer over kan zeggen?

Zo te zien is de kans groot dat deze foto buiten de bebouwde kom is gemaakt. De Drie Merenweg (het is ook heel moeilijk om een straatnaam goed over te nemen, als ik webregio zo zie) is een provinciale weg buiten Hoofddorp. Grote kans dat het daar gewoon een 80 KM/uur weg is...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #321 Gepost op: 11 mei 2010, 19:14:08
Ja is buiten de bebouwde kom en in de APV staat dat het alléén binnen de bebouwde kom strafbaar is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #322 Gepost op: 11 mei 2010, 21:50:19
Dan nog, je hebt een publieksfunctie en je staat gewoon te kijk. Door zo in het open veld te gaan staan pissen dan kan je er op wachten dat er een persoon met een cameraatje is. Sneak dan ff de bossen in of zorg dat ECHT niemand je ziet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #323 Gepost op: 12 mei 2010, 10:56:11
lekker belangrijk, het mag gewoon, en ik  heb zomaar het vermoeden dat deze motoragent de wielrenners stoet begeleidde.... dan is het not done om "even" het bos in te sneaken zoals jij dat noemt....

Het is niet strafbaar dus elke burger mag even zijn plasje doen... maar als een agent, welke aan het werk is, niet naar het bureau kan om zijn behoefte te doen, het op deze manier oplost.... is het land plotseling te klein.... want hij mag het wel en ik niet... weet je leer dan eerst maar eens wat wildplassen is, wat een APV is etc etc etc... een beetje moe word ik hier van.... dom geneuzel... dat is het >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #324 Gepost op: 12 mei 2010, 13:24:05
lekker belangrijk, het mag gewoon, en ik  heb zomaar het vermoeden dat deze motoragent de wielrenners stoet begeleidde.... dan is het not done om "even" het bos in te sneaken zoals jij dat noemt....

Het is niet strafbaar dus elke burger mag even zijn plasje doen... maar als een agent, welke aan het werk is, niet naar het bureau kan om zijn behoefte te doen, het op deze manier oplost.... is het land plotseling te klein.... want hij mag het wel en ik niet... weet je leer dan eerst maar eens wat wildplassen is, wat een APV is etc etc etc... een beetje moe word ik hier van.... dom geneuzel... dat is het >:(

Ik denk dat je het nederlandse volk onderschat, op de site van de telegraaf staan juist een boel reacties die het voor oom agent met zijn klavots uit de broek opnemen (terecht).
Laat je beeld niet vertroebelen door een enkele reactie hier  ;).
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #325 Gepost op: 12 mei 2010, 18:25:41
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fmei%2FPolitie%20Rotterdam%20grijpt%20agressieve%20scooterrijder

Politie Rotterdam grijpt agressieve scooterrijder

12 mei 2010

De politie Rotterdam-Rijnmond heeft een 17-jarige jongen uit Rotterdam gearresteerd voor het met z'n scooter inrijden op twee agenten, eind maart.

De agenten van het zogeheten bike-team zag op 23 maart in het Nieuwe Westen een scooter rijden zonder kenteken. Vlakbij de Heemraadssingel wilden de agenten op de fiets de scooter aanhouden, maar ze hadden niet verwacht dat de scooterrijder zou doorrijden. Eén agent viel, en zag hoe zijn collega werd aangereden.

Na de klap ging de scooterrijder er te voet vandoor. Beide politieagenten hielden botbreuken en kneuzingen over aan het incident.

Na een grootschalig onderzoek en een flyeractie in de wijk Het Nieuwe Westen kon de 17-jarige jongen worden aangehouden in z'n huis in Rotterdam-West.


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526
Reactie #326 Gepost op: 13 mei 2010, 15:37:22
Hallo allemaal,

Gisteren naar een open avond geweest van Bureau Levende Have (Politie Haaglanden)





Meer foto's op www.fotobpr.nl

Gr. Martijn Roggeveen
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #327 Gepost op: 18 mei 2010, 14:51:30
Voorwaardelijke straf voor peukdumper 18-05-2010

Een man uit Almere heeft van de politierechter een voorwaardelijke boete van 90 euro gekregen, omdat hij op een terras zijn sigaret op de grond gooide.

De politierechter vond de zaak niet ernstig genoeg voor een onvoorwaardelijke straf: het terras had namelijk geen asbakken en de eigenaar van de grillroom maakt het terras elke dag schoon.

Omroepflevoland.nl

Vond het wel een opmerkelijk bericht...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #328 Gepost op: 18 mei 2010, 20:27:12
http://www.nu.nl/economie/2249922/bmw-roept-motoren-terug-wegens-remprobleem.html

BMW roept motoren terug wegens remprobleem
Uitgegeven:    18 mei 2010 17:00
Laatst gewijzigd:    18 mei 2010 17:24

MÜNCHEN - De Duitse fabrikant van personenauto's en motoren BMW roept wereldwijd 122.000 motoren terug naar de garage wegens mogelijke problemen met de remmen.

Dat heeft BMW dinsdag bekendgemaakt.

In Nederland gaat het om circa 2900 motoren. Het risico bestaat dat er lekkage ontstaat in het remsysteem van de sportieve toermotor K 1200 GT en modellen uit de R-serie.

Volgens BMW kunnen de remmen het niet plotseling begeven en hooguit wordt de remdruk langzaam minder.

''Er zijn bij ons geen ongelukken bekend. Dit is een preventieve maatregel'', aldus een woordvoerder.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #329 Gepost op: 27 mei 2010, 22:08:25
bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6786457/___Niet_naar_politie_bij_verlies_paspoort___.html?sn=binnenland,buitenland

CDA: bij verlies paspoort niet naar politie DEN HAAG  
Burgers die hun identiteitspapieren kwijt zijn geraakt hoeven van het CDA niet meer naar de politie om aangifte te doen. Staatssecretaris Ank Bijleveld van Binnenlandse Zaken zei woensdag wetgeving voor te bereiden om alleen nog gemeenten het verlies van paspoorten te laten afhandelen.

Behalve dat burgers niet meer twee keer aan een loket hoeven te staan, houden agenten meer tijd over voor hun werk op straat. De demissionair CDA-bewindsvrouw wees erop dat haar partij meer blauw op straat aan de slag wil hebben.

Uit een proef in Amsterdam blijkt dat het de politie veel bureauwerk scheelt als zij niet meer de aangiftes van de verloren documenten hoeven op te nemen. Landelijk komt het volgens Bijleveld neer op 200.000 manuren per jaar die agenten meer op straat zouden kunnen besteden.

Bovendien worden diefstal en frauduleuze praktijken met identiteitspapieren volgens de staatssecretaris beter aangepakt, omdat gemeenten deze informatie en hun vermoedens doorgeven aan de politie. „Behalve extra manuren komt er zeker ook meer boven tafel”, aldus Bijleveld.

Verder noemde de bewindsvrouw een proef in de omgeving Lisse interessant om agenten achter het bureau vandaan te krijgen. In het experiment kan de politie geconstateerde feiten ter plekke doorbellen en hoeven ze aan het einde van de dag alleen nog de gegevens te controleren. Daardoor hoeven de agenten niet telkens terug naar kantoor om zelf rapport op te stellen.