Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 735833 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #360 Gepost op: 6 juli 2010, 18:28:57
Waarom niet? Het vereist alleen een stukje extra oplettendheid. Of je nou met of zonder striping een kruising oversteekt door rood, oppassen moet je toch...

OGS trekt de aandacht en oplettendheid van weggebruikers meer dan geen OGS...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #361 Gepost op: 6 juli 2010, 18:32:33
OGS trekt de aandacht en oplettendheid van weggebruikers meer dan geen OGS...

Stef heeft het over met of zonder striping...


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #362 Gepost op: 6 juli 2010, 18:45:28
Stef heeft het over met of zonder striping...

Striping trekt de aandacht en oplettendheid van weggebruikers meer dan geen striping...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #363 Gepost op: 6 juli 2010, 20:07:08
Klopt maar ze hoeven je nog steeds geen voorrang te geven en je moet nog steeds je eigen weg zoeken. Hoogstens zal men het van een opvallende auto wat meer verwachten en als je geluk hebt stopt er nog eens iemand maar voor de rest merk ik weinig verschil... Het is en blijft opletten...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #364 Gepost op: 6 juli 2010, 20:09:02
Klopt maar ze hoeven je nog steeds geen voorrang te geven en je moet nog steeds je eigen weg zoeken. Hoogstens zal men het van een opvallende auto wat meer verwachten en als je geluk hebt stopt er nog eens iemand maar voor de rest merk ik weinig verschil... Het is en blijft opletten...

Met een opvallende auto kun je ''meer'' als met een onopvallende auto.
Met een onopvallende auto kun je gewoon véél slechter een spoedrit rijden ... Ik ben van mening dat je geen ''spoed''ritten zonder OGS moet rijden in een onopvallende wagen. Simpelweg omdat mensen niet verwachten dat een onopvallende auto een aparte manouvre maakt. Daarnaast trekken de oranje strepen tóch nog een beetje aandacht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #365 Gepost op: 6 juli 2010, 20:19:02
Heeft die agent toestemming gekregen van de Centralist om op die manier te rijden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #366 Gepost op: 6 juli 2010, 21:27:42
Agenten mogen in geval van nood harder rijden, maar dan moeten zij wel toestemming vragen aan de meldkamer en een sirene gebruiken. Dat was in dit geval niet gebeurd.

Heeft die agent toestemming gekregen van de Centralist om op die manier te rijden?

 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #367 Gepost op: 6 juli 2010, 21:32:43
Thanks;) overheen gelezen >:(


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #368 Gepost op: 6 juli 2010, 23:23:26
Met het gevaar dat het erg off ropic wordt:
Ik rij vaak liever zonder OGS in een onopvallend voertuig met spoed dan met. Ook ervaar ik het vaak als makkelijker dan met een opvallend voertuig. Waarom? Omdat ik dan tenminste zeker weet dat mensen mij niet verwachten... Hierdoor kan ik makkelijker mijn eigen plan trekken en ben ik minder afhankelijk van hoe andere weggebruikers reageren. Het is nu eenmaal zo dat als er een opvallend voertuig aankomt met OGS sommige weggebruikers in de paniek modus schieten en op erg onvoorspelbare manieren gaan reageren, of helemaal niet...

Hierbij teken ik wel aan dat ik in het voordeel ben dat ik een erg goede rijopleiding heb gehad (voor de kenners HRT) in een onopvallend voertuig.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #369 Gepost op: 6 juli 2010, 23:46:08
Met het gevaar dat het erg off ropic wordt:
Ik rij vaak liever zonder OGS in een onopvallend voertuig met spoed dan met. Ook ervaar ik het vaak als makkelijker dan met een opvallend voertuig. Waarom? Omdat ik dan tenminste zeker weet dat mensen mij niet verwachten... Hierdoor kan ik makkelijker mijn eigen plan trekken en ben ik minder afhankelijk van hoe andere weggebruikers reageren. Het is nu eenmaal zo dat als er een opvallend voertuig aankomt met OGS sommige weggebruikers in de paniek modus schieten en op erg onvoorspelbare manieren gaan reageren, of helemaal niet...

Hierbij teken ik wel aan dat ik in het voordeel ben dat ik een erg goede rijopleiding heb gehad (voor de kenners HRT) in een onopvallend voertuig.

Begrijp je punt wel, maar mocht er zich tijdens de rit iets opdoen dan sta je niet meer zo snel in je recht