Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)

Auteur Topic: Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)  (gelezen 69670 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #110 Gepost op: 6 maart 2011, 16:01:40
tsja allemaal rode kruizen = alle rijstroken afgesloten, stoppen en niet verder rijden. (of een foutje?)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #111 Gepost op: 6 maart 2011, 18:53:37
uit mijn informatie rws oost-nl waren alle vier de Rijstroken afgesloten,dit wel tijdelijk.maar ja foto i snog steeds een momentopname
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #112 Gepost op: 6 maart 2011, 23:53:06
Voorafgaand aan getoonde foto had je denk ik eerst 1 pijl, vervolgens 1 kruis + pijl, 2 kruizen + pijl...etcetera? En is getoonde foto de laatste van de matrixpoortjes, afsluiting snelweg. Is dan toch geen foutje?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #113 Gepost op: 7 maart 2011, 01:12:05
Naar wat ik heb gehoord van een collega in de regio was er doorgekomen bij de meldkamer van RWS dat er een tanker op zijn kant lach over vier rijstroken.

Bij ADR incidenten word elke weg afgesloten tot nader bericht van de dienst gevaarlijke stoffen.

In dit geval bleek de melding niet helemaal juist te zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #114 Gepost op: 7 maart 2011, 10:16:00
Nou, laat ik vooropstellen dat er over de afsluiting geen discussie mogelijk was, dit was terecht. Eigenlijk heb ik over het hele incident verloop niets negatiefs te zeggen zelfs, een terechte GRIP1 ook.

Over een afstand van 2 kilometer lagen ca 20 autowrakken met ca 20 slachtoffers op een rijbaan die is veranderd in een ijsbaan... het verkeer is er netjes af geleid.
Maar mijn punt is meer wat de relevantie is om alle kleurtjes op het dak aan te laten wanneer men ter plaatse is. Het achterste voertuig verzorgd immers netjes de beveiliging en in dit geval was het verkeer erachter al stilgezet.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #115 Gepost op: 7 maart 2011, 18:06:08
Voorafgaand aan getoonde foto had je denk ik eerst 1 pijl, vervolgens 1 kruis + pijl, 2 kruizen + pijl...etcetera? En is getoonde foto de laatste van de matrixpoortjes, afsluiting snelweg. Is dan toch geen foutje?

dat zei ik ook niet. Of het was een volledige afsluiting van de rijbaan, of het was een foutje. nou ja, had een foutje kunnen zijn. Begrijp je?
Ook is het niet noodzakelijk dat je eerst die pijlen etc. ervoor krijgt. In deze situatie kan de WvL besluiten om handmatig 4 kruizen erin te zetten, waardoor je alleen de snelheidsmatrixen ervoor krijgt. (90, 70 en dan 50 en mss zelfs wel 30 als dit mogelijk is op de matrixbakken).
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #116 Gepost op: 10 maart 2011, 22:24:07
Hahaha, door een snelheidsdeken stond de hele A12 al op 50... had namelijk net voor ik zelf op dit incident stuitte via twitter nog gesuggereerd dat er op de verkeerscentrale iemand jarig was  ;D
je kunt op onderstaande foto mooi de staat van de weg zien... spiegeltje!

link naar die foto


sylvester1986

  • Gast


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #118 Gepost op: 14 april 2013, 18:42:47
Briljant, met vier wagens half op de rijstrook, met blauw op alle wagens, op een volledig afgekruisde tunnelbuis en de slagboom naar beneden....ik zie het in deze regio veel vaker. Ambulance die zijn blauw uitzet is ook een klein wondertje, meestal mag de wis het hele rijtje aflopen om het even te vragen, en dan vinden ze je vaak nog een zeikerd ook.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #119 Gepost op: 14 april 2013, 18:49:36
Briljant, met vier wagens half op de rijstrook, met blauw op alle wagens, op een volledig afgekruisde tunnelbuis en de slagboom naar beneden....ik zie het in deze regio veel vaker. Ambulance die zijn blauw uitzet is ook een klein wondertje, meestal mag de wis het hele rijtje aflopen om het even te vragen, en dan vinden ze je vaak nog een zeikerd ook.
Tja, en wat waren de afspraken ookal weer omtrent de ruimte tussen het voertuig in de fend-off en het incident. ::)