Anna waagt leven voor ree - Coevorden 19-4-2008

Auteur Topic: Anna waagt leven voor ree - Coevorden 19-4-2008  (gelezen 5538 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 21 april 2008, 17:11:36
Maar een pluim verdient ze wel ;-)

dat vind ik dan wel weer zielig voor die kip...  ::) ;)
Samen sterk in de hulpverlening!

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 21 april 2008, 17:32:47
Ik ben me bewust van mijn botte uitspraak, maar vind het levensgevaarlijk wat ze gedaan heeft en ik vind het nog beroerder dat mensen dit belonen.

Natuurlijk is de intentie goed, maar is het niet je eigen veiligheid eerst. Om dit zo te belonen moedig je andere kinderen, en volwassen aan om dit ook te doen. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar hoe was het geweest als het meisje het niet gered had?

Dit heeft niets te maken dat wij hulpverlener zijn. :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 21 april 2008, 20:45:25
Ik kan het toch niet laten om hier op te reageren.

Laat ik als eerste opmerken dat het inderdaad geen handige actie van dat meisje was om met deze watertemperatuur te water te gaan.Maar daar was zij zelf ookal achtergekomen,vertelde zij vanavond in het Jeugdjournaal.

Maar 1 ding vindt ik veel belangrijker,zij heeft nog steeds het lef om WEL een hand uit te steken.En een dier in nood,of wellicht de volgende keer een persoon in nood te helpen.En daar kan menig volwassene nog een groot voorbeeld aan nemen,want menig volwassen persoon is gewoon te beroert om een hand uit te steken als zij iemand in nood aantreffen.Want men laat elkaar nog liever verrekken,dan te gaan helpen.Neem eens een voorbeeld aan dit meisje,en bedenk dan of alle vooroordelen over dit meisje wel terrecht zijn.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #23 Gepost op: 22 april 2008, 09:18:07
Waar ik normaal gesproken tegen het hele "pro-anna"gebeuren ben, is dit de uitzondering op de regel!

Deze Anna verdient dan ook een dikke pluim en een lintje van de dierenbescherming!

(ook al was het dan misschien niet heel slim om in het ijskoude water te springen, ze heeft maar mooi laten zien dat ze er het lef voor heeft om een dier te willen redden!)

Misschien kan ze eens uitgenodigd worden bij de plaatselijke brandweer? in het kader van het redden van mens en dier heeft ze laten zien dat het op dierengebied in ieder geval wel goed zit!

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 22 april 2008, 10:09:58
Slim? Nee! Maar in dit soort situaties is het soms lastig om rationeel te denken, zeker als je 14 bent en nog in de "lieve diertjes" en misschien nog in de "paarden agenda" fase zit.

Neemt niet weg:
- dat ik een groot applaus voor het feit dat zij laat zien dat de jeugd niet alleen met mobieltjes en youtube in de weer is.
- Niet direct haar vrienden belt om ook te komen kijken
- Zij direct actie onderneemt
- Zonder om zichzelf te denken een dier redt.

Kortom voor mij een held, een voorbeeld hoe wij als samenleving zouden willen dat iedereen zou doen.

Wij als hulpverleners zijn helemaal plat gedrilled op het beperken van risico, etc, etc.

Chapeaux
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #25 Gepost op: 22 april 2008, 10:25:26
Het zou een ander verhaal geworden zijn als de kop luidde: meisje overleden bij redden van dier... En dan? Dat kan heel makkelijk met die watertemperaturen... Ook bij de professionals staat eigen veiligheid voorop.
En ook het bellen naar 112 staat voor mij gelijk aan het helpen, dan ben je in mijn ogen ook een held  ;)
Ik hoop dat ze de volgende keer 2 keer nadenkt voor ze te water springt, nu heeft zo al haar geluk opgebruikt  8)
It's me!

free3

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 22 april 2008, 10:48:47
ik kan het niet laten om hier toch ff op te reageren

ik vindt het ongelovelijk dat iemand die zo een heldendaad pleegt zo de grond in wordt geboordt hier.
en tuurlijk we kunnen allemaal roepen ja maar wat als....
maar dit meisje heeft een dier gered en heeft het zelf koud gekregen.
meer is er niet aan de hand
dit meisje moet zeker beloond worden.
leefde we nog maar in maatschappij waar mensen meer om andere geven ipv mensen die bang zijn dat ze het wel eens koud kunnen krijgen

anna  O0 O0 O0
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #27 Gepost op: 22 april 2008, 23:52:05
Makkers, 1 kanttekening:

De ree is naar de eeuwige jachtvelden....

hv-engeltje

• brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #28 Gepost op: 26 april 2008, 22:02:46
ik kan het niet laten om hier toch ff op te reageren

ik vindt het ongelovelijk dat iemand die zo een heldendaad pleegt zo de grond in wordt geboordt hier.
en tuurlijk we kunnen allemaal roepen ja maar wat als....
maar dit meisje heeft een dier gered en heeft het zelf koud gekregen.
meer is er niet aan de hand
dit meisje moet zeker beloond worden.
leefde we nog maar in maatschappij waar mensen meer om andere geven ipv mensen die bang zijn dat ze het wel eens koud kunnen krijgen

anna  O0 O0 O0

Een beetje koud krijgt? 1 graad daling in lichaamswarmte is al een onderkoeling! En dat kan fataal aflopen. Kijk, heel goed dat ze handeld en het dier niet laat verdrinken, maar een beetje nadenken en op een andere manier hulp bieden kan ook  ::) Maar wel goed dat ze hulp heeft geboden, dat staat voor mij buiten kijf
It's me!