Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107194 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Heb je goed ;)

De Mercedes Benz G VRW/Vorausrüstwagen heeft amerikaanse tonen.


Groeten, Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Heb je goed ;)

De Mercedes Benz G VRW/Vorausrüstwagen heeft amerikaanse tonen.


Groeten, Ruud

Niet alleen de Mb G

(uploaded by Chatman2003de)

(uploaded by www.rescue911.de)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Nou, omdat mijn posts verdwenen waren, dan hier nogmaals de twee filmpjes van annekiestra:

http://www.youtube.com/watch?v=lj3JNW58a4g&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyoutube%2Ecom%2Fuser%2Fannekiestra&feature=player_profilepage
http://www.youtube.com/watch?v=ZAGZCaTEbz4&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyoutube%2Ecom%2Fuser%2Fannekiestra&feature=player_profilepage

Trouwens, is een 'wail' niet ook gewoon een 2-toon die heel geleidelijk van de ene frequentie naar de andere gaat?  :D

Het klinkt harstikke leuk hoor zo'n sirene, maar ik vind het absurd dat er mee gereden wordt....  :-\
Hoezo verwarring zaaien naar de weggebruikers toe....(!)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Anderzijds: Grote gele kast op wielen, met blauwe lampies en een hoop herrie.. Volgens mij gaan weggebruikers alsnog gewoon aan de kant. Toch is een stukje uniformiteit wel gewenst


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Het klinkt harstikke leuk hoor zo'n sirene, maar ik vind het absurd dat er mee gereden wordt....  :-\
Hoezo verwarring zaaien naar de weggebruikers toe....(!)

*mompelt iets over oranje ambulance's* ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Ik moet bekennen dat ik bij die tweede video van rescue911.de me erger aan de bestuurders van die brandweerwagens. Die korte yelps (1 a 2 sec), zoals in Amerika ook vaak gebeurd, vind ik niets meer dan spelen met je geluidssignalen. Weinig functioneels aan. Kan me voorstellen dat sommige mensen het dan kermis geluiden noemen.

Ben zoals gezegd wel een voorstander van een whail/yelp hetzij icm de 2toon.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik moet bekennen dat ik bij die tweede video van rescue911.de me erger aan de bestuurders van die brandweerwagens. Die korte yelps (1 a 2 sec), zoals in Amerika ook vaak gebeurd, vind ik niets meer dan spelen met je geluidssignalen. Weinig functioneels aan. Kan me voorstellen dat sommige mensen het dan kermis geluiden noemen.

Ben zoals gezegd wel een voorstander van een whail/yelp hetzij icm de 2toon.

Ik heb meerdere video's vanaf die lokatie gezien en de verkeerslichten ''sluiten'' de hele weg daar af, zonder zij-verkeer dus.
Op een andere video zie je ze duidelijk zwaaien naar Dirk (de cameraman) dus ik vermoed, dat dit gewoon een ''toetoet zwaai zwaai'' gebaar is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Akkoord :)

Dan zijn het alleen de Amerikanen zie zo een kruispunt oversteken ;)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er


Om antwoord te geven op de vraag van DaMook:

De andere tonen zijn niet toegestaan volgens de nieuwe regeling OGS. De wisselfrequentie is niet correct, de toonhoogte is niet correct en het veranderen van toon mag niet "glijdend" zijn, derhalve officieel niet toegestaan.


Groeten, Ruud

Duidelijk, en jammer. Ik persoonlijk vind de wail en yelp veel duidelijker :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Nou, omdat mijn posts verdwenen waren, dan hier nogmaals de twee filmpjes van annekiestra:



Trouwens, is een 'wail' niet ook gewoon een 2-toon die heel geleidelijk van de ene frequentie naar de andere gaat?  :D

In het eerste filmpje schakelt de bestuurder juist voor een kruising de kermis herrie in, erg dom vind ik dit want juist daar heb je kans op een aanrijding omdat mensen je niet door hebben.. en als dat gebeurd sta je in je hemd want je voldeed niet aan de WvW, dus geen voorrangsvoertuig....
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn