Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 107189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Ik moet bekennen dat ik bij die tweede video van rescue911.de me erger aan de bestuurders van die brandweerwagens. Die korte yelps (1 a 2 sec), zoals in Amerika ook vaak gebeurd, vind ik niets meer dan spelen met je geluidssignalen. Weinig functioneels aan. Kan me voorstellen dat sommige mensen het dan kermis geluiden noemen.

Je bedoelt dit? :D



BRON www.rescue911.de


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Als je zwaargewond bent dan maakt het je echt niet meer uit met wat voor geluidssignalen een Ambulance rijdt ;)


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Het maakt in zoverre uit dat een gemiddelde Nederlandse bestuurder voor een twee- of drietoon opzij gaat, maar bij een wail, yelp (of hoe dat heten mag) eerste kijkt 'wat is dit nu weer' alvorens actie te nemen.

Gezien het feit dat youtube laat zien hoe het in Nederland niet moet, lijkt het me dat de betreffende regio duidelijk maakt aan de betrokken chauffeurs dat dit niet kan.

(Hoewel ik hier in Zeeland regelmatig Belgische ambulance's hoor met alle mogelijke sirene's).


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
En ondertussen ook een met 'versneller'


Ook deze is van Anne Kiestra


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Maar, alle discussie en argumenten daargelaten, als wij dit met zijn allen al op youtube zien en er hier uitgebreid over wordt gesproken, wordt het dan ook niet door anderen opgemerkt? Is er niet iemand bij een overheid die dan wat zou doen? Of een agent die ingrijpt en bij de kazerne langsgaat voor een babbeltje? Of allemaal burgers die klagen? Het is al enige maanden geleden dat deze filmpjes verschenen en tot op heden is er blijkbaar nog niks mee gedaan. Loopt er een proef? Lokken ze een proefproces uit? Is er dan helemaal niemand uit die regio die op dit forum zit voor wat uitleg....  :'(


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
En ondertussen ook een met 'versneller'

http://www.youtube.com/watch?v=9utaISgky2M
Ook deze is van Anne Kiestra

Nou moet ik zeggen dat ik dit echt een speelgoed sirene vind. Dan is die van de 02-112 nog een beetje waardig.


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Het maakt in zoverre uit dat een gemiddelde Nederlandse bestuurder voor een twee- of drietoon opzij gaat, maar bij een wail, yelp (of hoe dat heten mag) eerste kijkt 'wat is dit nu weer' alvorens actie te nemen.

Met alle respect, maar zijn Nederlanders echt zo 'dom' dat ze even moeten nadenken als ze een wail/yelp horen? Dat kan ik echt niet geloven.

De wereld stopt niet aan de landsgrenzen hé...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Met alle respect, maar zijn Nederlanders echt zo 'dom' dat ze even moeten nadenken als ze een wail/yelp horen?

Ja...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ja...

idd t maakt niet uit wat voor sirene erop zit... als de mensen je al horen.. .dan nog gaan ze de meest rare dingen doen. ALS ze al reageren... gewoon de rem ingedrukt houden en blijven staan... lol dat is het makkelijkste... lol die pit-auto zal vast wel weg gaan als ik me ogen dicht doe en net doe alsof ie er niet is... lol :o
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Het zijn ook Friezen he, lekker eigenwijs O0