Gelijkwaardigheid BSH

Auteur Topic: Gelijkwaardigheid BSH  (gelezen 2728 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Gepost op: 23 april 2008, 11:14:31
In mijn verzorgingsgebied heb ik een metaalbewerkingsbedrijf. Deze dient op basis van zijn eerder afgegeven bouwvergunning (1982 en 1993) brandslanghaspels in zijn bouwwerk te hebben. Momenteel wordt dit geeist bij de gebruiker. Deze geeft hierop aan dat zijn huisaansluiting te weinig capaciteit geeft om de brandslanghaspel te voeden 32 mm pvc aansluiting.

Zijn hiervoor oplossingen of gelijkwaardige oplossingen?


Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2008, 17:24:25
Gewoon draagbare blustoestellen.

Ik heb ook ooit bij een lasbedrijf waar met erg hoge voltages aan te pas kwamen, naar poederblussers gegaan ter vervanging van brandslanghaspels.


Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2008, 10:32:41
In mijn verzorgingsgebied heb ik een metaalbewerkingsbedrijf. Deze dient op basis van zijn eerder afgegeven bouwvergunning (1982 en 1993) brandslanghaspels in zijn bouwwerk te hebben. Momenteel wordt dit geeist bij de gebruiker. Deze geeft hierop aan dat zijn huisaansluiting te weinig capaciteit geeft om de brandslanghaspel te voeden 32 mm pvc aansluiting.

Zijn hiervoor oplossingen of gelijkwaardige oplossingen?

Brandslanghaspels bij een metaalverwerkingsbedrijf ?
goed in de kantoren, maar op de werkvloer ?
zou nu eerder voor handblussers kiezen en wellicht meerdere op een "aanvalskar" soort bolderkar


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2008, 11:51:35

Brandslanghaspels bij een metaalverwerkingsbedrijf ?
goed in de kantoren, maar op de werkvloer ?
zou nu eerder voor handblussers kiezen en wellicht meerdere op een "aanvalskar" soort bolderkar

De vraag is op zich niet zo vreemd als je iets meer afweet van het proces wat zich bij een metaalverwerker af speelt.

Wij hebben op korte tijd twee inzetten gehad bij een metaalverwerker:

een inzet na een explosie in een shredder (formaat vrachtwagen verpulveren), en een brand in een berg vershredderd materiaal. In het laatste geval heeft het bedrijf zelf het afblussen overgenomen met hun eigen blusmiddelen welke nogal eens noodzakelijk zijn. Kleine brandjes kunnen ook bij metaal verwerking ontstaan door de energie die vrijkomt bij shredderen. Denk ook aan brandstoffen, olie, gastanks etc. die nog in voertuigen verwerkt kunnen zitten.

Met een handbrandblusser begin je niet zoveel in een installatie van pak em beet 10 meter hoog, laat staan als je spreekt over bergen afval van tig-meters lang en breedt ;)


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2008, 12:20:11
Dat niet alleen, maar er wordt alleen het scenario geschetst van een brand in de metaalbewerkingsbedrijf (in de het werkproces).
Maar wat betreft het bouwwerk zelf? Het is een oude veeschuur die omgebouwd is tot bedrijfsruimte. Wat betreft de bouwmaterialen (isolatie e.d.)?
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!