Wildgroei

Auteur Topic: Wildgroei  (gelezen 16229 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #70 Gepost op: 29 december 2003, 00:20:00
Het grootste verschil tussen Brandweer en SIGMA is de frequentie waarmee je op mag draven voor een inzet.

Dat is een van de problemen waar de SIGMA mee kampt om mensen scherp te houden voor die ene keer dat het ergens raak is.

Het beleid in onze regio is dat de hele club wordt opgeroepen in de wetenschap dat er 16 man kunnen gaan lopen, maar dat de (oefen)praktijk uitwijst dat er binnen de gestelde tijd er tussen de 6 en 8 mensen gereed zijn om uit te rukken. De rest die later komt wacht op de post of er nog verdere hulp nodig is.

En dat heeft zijn nut in de praktijk ook al bewezen.


logistiek

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 14 december 2004, 18:14:55
hallo allemaal, misschien moeten we het eens vragen aan iemand die bij een b=van die teams zit ( geen sigma) over het hoe en wat, ik weet dat brabant het sitma hebben opgericht om idd oa de aanrijtijden te verkorten want meer gnk-c hebben zij gewoonweg niet. dit alles is insamenspraak geweest met de ghor aldaar. dus ja wildgroei?? het zou wel beter zijn geweest als je alles onder de zelfde naam kan doen heb je in ieder geval minder verwarring, en hoe zou het dadelijk moeten als we naar de veiligheids regio's gaan en er evt gnk-c ingekrompen gaan worden maar dat is wel waar men ook aan denkt momenteel. de tijd zal het leren.

groet logistiek.


sigmash

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 15 december 2004, 19:46:48
Is een SITMA is anders dan een SIGMA dan ?  ???

Ik meende begrepen te hebben dat dit gewoon een SIGMA was dat een GNK bemand, maar er dan een wat niets te maken heeft (wil hebben) met het NRK. En omdat de naam SIGMA van het NRK is ze "groep" hebben veranderd in "team"...

m.v.g.

Robin


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #73 Gepost op: 16 december 2004, 13:51:46
Enige tijd geleden heeft in Reddingwezen hierover een artikel gestaan.

Voor meer info:
http://members.lycos.nl/sitma/index.htm

Er zijn nogal wat verschillen:
Ze hebben geen tent.
Ze hebben geen biza-materieel. Witte bus en aanhanger.
Afwijkende kleding.


sigmash

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 18 december 2004, 18:28:42
thanx voor de link RAdeR,

Wat betreft uitrusting heeft het SITMA id niet zo'm mooi spul als de GNK's van biza. Maar ondanks dat het niet geel is, ziet het er zeker proffesioneel uit. Als ik naar hun lijstje met opleiding en stage kijk, lijkt dit ook erg veel op de SIGMA, terecht dus dat ook zij zoals op de website stond te lezen mee doen aan de landelijke SIGMA wedstrijd.

En wat betreft de kleding, deze is hetzelfde als het SIGMA Zuid-Limburg, terwijl andere SIGMA's weer NRK of geel-groene of rood-groene kleding dragen. Dus daar zit sowieso geen lijn in.

Volgens mij kunnen we hier dus concluderen dat het SITMA vergelijkbaar is met SIGMA, maar rechtstreeks voor de GHOR werkt zonder inmenging van biza of NRK en het met wat minder en minder mooie spullen moet stellen. Goed dat ze er zijn om een te lange aanrij tijd van een SIGMA te overbruggen.  :)  Maar heel slecht dat zij niet door Biza worden uitgerust met een "echte" GNK want er zit dus gewoon een gat in het bedekkings gebied.  >:(

m.v.g.

Robin


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #75 Gepost op: 18 december 2004, 19:58:27
Van mij geen kwaad woord over de SITMA. :-X


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #76 Gepost op: 20 december 2004, 00:40:50
Van mij geen kwaad woord over de SITMA. :-X

Helemaal mee eens. Het zijn collega's die blijkbaar door ambtelijk gemieren(censuur) niet voor vol aangezien mogen worden. Laten we daarom onderhand eens ophouden met dat zinloos zoeken naar vermeende verschillen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 20 december 2004, 08:54:56


Helemaal mee eens. Het zijn collega's die blijkbaar door ambtelijk gemieren(censuur) niet voor vol aangezien mogen worden. Laten we daarom onderhand eens ophouden met dat zinloos zoeken naar vermeende verschillen.

   

Ja, jullie mogen geen SIGMA heten hoor! En schrijf zelf maar nieuwe lesstof, want die van ons mogen jullie niet gebruiken, dat zou lekker worden!  :( .  Voorlopig ziet het er dus puik uit!

Henk


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #78 Gepost op: 20 december 2004, 10:56:54
ja...dat is de burocatie van nederland....

wordt er wel eens erg moe van.....

zo veel regels....dat je op een gegeven moment de ene regel de ander regel verbied...

henk...er moet iderdaar eerst wat gebeuren voor er wat gebeurd....


sigmash

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 20 december 2004, 18:35:11
Ongelofelijk eigenlijk dat zo'n GHOR daar zelf wat in elkaar moet gaan steken omdat ze van hogerhand niet krijgen wat nodig is  :(

Respect voor onze collega's SITMA's dat ze zich niet met een minderwaardigheids complex uit het veld laten slaan.  8)