GRIP 1 Vier doden bij verkeersongeval A73 - Beuningen 05-05-2008

Auteur Topic: GRIP 1 Vier doden bij verkeersongeval A73 - Beuningen 05-05-2008  (gelezen 13966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2008, 15:37:12
Verschrikkelijk dit....  :-X


CAPPIE

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2008, 18:06:59
Mijn oprechte deelneming, en voor de hulpverleners die terplaatsen zijn geweest 'heel veel sterkte toegewenst om dit te verwerken'
Henk Limburg Haarlem


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2008, 20:25:48
op het moment dat het ongeval gebeurde was ik op cursus bij bakker bart in beuningen hemelsbreed 150 meter daar vandaan, gezien en de daarop volgende inzet. de hulpverlening kwam erg snel op gang, meteen al traumaheli e.d. erbij. maar was niets aan te redden, toen ik kon kijken dat was ong 1 a 2 minuten na het ongeval, stond alles in lichterlaaie. mega snelle inzet van alle hulpdiensten.

collega's van beuningen en alle andere hulpdiensten heel veel sterkte. jullie hebben top werk geleverd!!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2008, 12:12:35
Identificatie slachtoffers A73 duurt voort


NIJMEGEN - Het Rampen Identificatie Team (RIT) is nog steeds bezig met de identificatie van de vier doden die maandag vielen door een verkeersongeval op de snelweg A73 bij Beuningen.
ANP

Dat meldde de politie maandagochtend.

De vier slachtoffers zaten in een auto met caravan, die bij het ongeval geheel uitbrandde. Bij het ongeval waren ook twee vrachtwagens betrokken.

Het ongeluk gebeurde maandag rond half elf 's ochtends. De snelweg A73 was daarna een groot deel van de dag afgesloten.

De politie onderzoekt ook nog de toedracht van het ongeval. Mogelijk komt ze later op de dag met meer informatie over de identiteit van de vier slachtoffers, aldus een woordvoerster.

Bron: Nu.nl


jvr3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 182
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2008, 14:52:36
Vermoedelijke toedracht dodelijk ongeval A73
Beuningen, 06-05-2008 • De vermoedelijke toedracht van het dodelijke verkeersongeval dat maandagochtend plaatsvond op de snelweg A73 en waarbij meerdere inzittenden van een personenauto om het leven kwamen, is bekend. Over de identiteit van de slachtoffers kan nu nog niets meegedeeld worden.
Gistermiddag rond 10.30 uur raakten twee vrachtauto’s en een personenauto met caravan betrokken bij het ongeval op de A73. Door de aanrijding brandde de personenauto met caravan uit en kwamen de inzittenden om het leven. Beide bestuurders van de vrachtauto’s zijn voor behandeling van hun verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht.

Bestuurders vrachtauto’s
De afdeling Verkeer Ongevallen Analyse van de politie heeft op de plaats van het ongeval op technische sporen onderzoek verricht. De vrachtautobestuurders zijn diezelfde middag door politiemensen gehoord. Het betreft een 31-jarige Duitse chauffeur uit Werne (Dld) en een 41-jarige chauffeuse uit Beek (Lb).

Voorlopige conclusie
Met alle informatie die op dit moment bekend is, heeft naar alle waarschijnlijkheid het volgende plaatsgevonden.

Vlak voor het moment van het ongeval heeft de vrouwelijke chauffeur haar snelheid teruggebracht tot langzaam rijdend, in verband met het overige langzaam rijdende verkeer voor haar. De vrouw reed op dat moment op de rechterrijstrook van de snelweg richting Druten. Achter haar reed op dezelfde rijstrook de personenauto met caravan. Achter deze combinatie reed de tweede vrachtauto met Duitse chauffeur.
De bestuurder van deze tweede vrachtauto heeft vermoedelijk te laat het langzaam rijdende verkeer voor hem opgemerkt. Hierdoor heeft hij niet (tijdig) kunnen remmen om een aanrijding met de voor hem rijdende auto’s te voorkomen. De personenauto met caravan is door deze vrachtauto opgeduwd tegen de eerste vrachtauto. Door de klap van de aanrijding is brand ontstaan waardoor de personenauto met caravan heeft vlamgevat.

Identiteit inzittenden
Op dit moment is de technische recherche en het Rampen Identificatie Team bezig de slachtoffers te identificeren en 100% zekerheid te krijgen dat het de veronderstelde personen zijn. Daarin wordt ook naar nabestaanden uiterste zorgvuldigheid betracht. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de identiteit van alle slachtoffers pas na donderdag bekend gemaakt via deze politiesite.

Getuigenoproep
De politie vraagt personen die getuige zijn geweest van dit ongeval en nog niet met de politie hebben gesproken, contact op te nemen met politieteam Beuningen via het algemene nummer 0900-8844. (01)

Bron: www.politie.nl


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2008, 17:12:37
Je spreekt je zelf aardig tegen vind je niet....


Eerst schrijf je  dit
Ik had eerder een link naar een filmpje erop gezet;die heb ik maar weer verwijderd. (Bij nader inzien vond ik dit ongepast)

en dan schrijf je meteen  in dezelfde zin dit
Ergens is het te triest dat men dit soort filmpjes opneemt en post.

en toch
Als er behoefte is om op te zoeken; hij staat op http://dumpert.nl/ bij filmpjes ergens.  

ach ja laat maar.............


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2008, 07:15:59
Veiligheidshamer kon drama A73 voorkomen
door Theo Kuijpers en Harrie Nijen Twilhaar
BEUNINGEN -  Het lugubere ongeval afgelopen maandag op de A73 bij Beuningen, waarbij vier mensen levend zijn verbrand, had minder ernstige gevolgen kunnen hebben als de te hulp geschoten omstanders de ruiten van de auto hadden ingeslagen.


De volledig uitgebrande auto waarbij rechts duidelijk de rail van de schuifdeur is te zien.


 
De Renault Kangoo is met een schuifdeurmechanisme uitgerust.
Foto: Renault

 
De helpers die getuige waren van het macabere ongeval, konden in de consternatie en rookontwikkeling de autoportieren niet openen omdat ze niet wisten dat het om schuifdeuren ging. Zoals het er nu naar uitziet zaten de slachtoffers in een Renault Kangoo, die uitgerust is met een dergelijk schuifmechanisme. Mogelijk zijn de rails van de schuifdeuren door de zware klap beschadigd geraakt waardoor de achterportieren zijn ontzet. Renault Nederland benadrukte gisteren dat de sloten vanzelf worden geopend zodra de airbags en gordelspanners bij een aanrijding geactiveerd worden.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zegt naar aanleiding van het ongeval aan te raden auto's te voorzien van vier zogenoemde 'lifehammers' om in noodsituaties autoruiten stuk te slaan.

Het omgekomen gezin woonde in Helmond in een keurige middenklassewijk. Een overbuurvrouw van het gezin vertelt, zichtbaar aangeslagen, dat de slachtoffers erg geliefd waren in de buurt. "Ze deden veel mee aan allerlei activiteiten. Het waren lieve, aardige mensen. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niet meer zijn. Even verderop staat een buurtbewoner zijn voortuin te sproeien. "Ik kreeg het een paar uur geleden te horen van het buurtcomité. Die zijn alle deuren afgegaan om het iedereen persoonlijk te vertellen. Er ging een schok door me heen. Ik zie de kopjes van die jongens nog zo voor me.

Casper voetbalde met de 'F-jes' mee van Voetbalvereniging Bruheze. Zijn vader Henk was leider van het F8-team. Verslagenheid overheerste daar gisteravond. "De trainingen zijn afgelast. Zijn team is bijeengekomen in de kantine en is lamgeslagen, vertelt Mike Martens, voorzitter van de club. "Ergens hopen we nog steeds dat het niet waar is.

Duidelijk is intussen wel geworden dat de slachtoffers door een 31-jarige chauffeur uit het Duitse Werne van achteren zijn aangereden. Hij wordt mogelijk strafrechtelijk vervolgd."

www.telegraaf.nl


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2008, 09:00:09
Wat ontzettend genant dat dit gruwelijk ongeluk misbruikt wordt ter promotie van een stuk schijnveiligheid. Uiterst onsmakelijk en kwetsend voor de mensen die hun best gedaan hebben. Eigenlijk zeggen die prutsers: als u een hamertje had gehad, hadden die twee jongentjes nog geleefd... Werkelijk ongelofeljk onbeschoft.
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2008, 09:31:12
Wat ontzettend genant dat dit gruwelijk ongeluk misbruikt wordt ter promotie van een stuk schijnveiligheid. Uiterst onsmakelijk en kwetsend voor de mensen die hun best gedaan hebben. Eigenlijk zeggen die prutsers: als u een hamertje had gehad, hadden die twee jongentjes nog geleefd... Werkelijk ongelofeljk onbeschoft.

Ik kan hier alleen maar in meegaan werd namelijk zelf vanochtend behoorlijk pissig toen ik dit las, iedereen die daar bij geweest is heeft voor dat gezin hun uiterste best gedaan maar het komt er nu op neer
dat de omstanders gefaald hebben BAH!! wat een verschrikkelijke trap na.... word hier gewoon misselijk van.!! >:( :'(


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #19 Gepost op: 7 mei 2008, 11:12:50
KLPD neemt afstand van conclussie de Telegraaf
Het Korps landelijke politiediensten neemt afstand van het artikel in de Telegraaf, waarin wordt gemeld dat ‘het drama op de A73 had voorkomen kunnen worden door een veiligheidshamer’. Het onderzoek naar de toedracht van het ongeval en het ontstaan van de brand wordt uitgevoerd door de politie Gelderland Zuid en is nog niet afgerond.
De conclusie dat het drama had kunnen worden verkomen door het gebruik van een veiligheidshamer is voorbarig en geheel voor rekening van de redactie van de Telegraaf. Met deze voorbarige conclusie wordt bovendien ernstig te kort gedaan aan de mensen die kort na het ongeval aanwezig waren en hebben getracht hulp te verlenen.Aan het KLPD is door de Telegraaf gevraagd hoe te handelen als deuren gesloten blijven bij een ongeval. Het voorhanden hebben van veiligheidshamer is een algemeen advies. In geval van noodzaak kan deze worden gebruikt om het raam in te slaan en de gordel door te snijden. Er ligt geen verband tussen dit algemene advies en het onderzoek naar het ongeval dat nog niet is afgerond.
www.blikopnieuws.nl