Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?

Auteur Topic: Wie heeft er wel / geen ehbo trommel in huis?  (gelezen 45240 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #50 Gepost op: 28 mei 2009, 21:20:18
@frank1984,

Ik heb zelf ook ehabo.nl gevonden, de website ziet er opzich goed uit, producten ook, en (in mijn ogen) realistische prijzen. Ik denk dat je dit wel kan vertrouwen :) Zelf heb ik die Sporttas op het oog, dan heb ik een tas i.p.v. een koffer, wat ik graag heb, en een enorme set aan EHBO-middellen, er zitten 5 reddingsdekens van 1,60x2,10 bij, vaseline, ga zo maar door. In mijn ogen ideaal, alleen valt €189 een beetje tegen...(http://www.ehabo.nl/products/Toernooi_kit.php)

Iemand ervaringen met dergelijke producten, of www.ehabo.nl?

Tim
volgens mij kost dezelfde tas bij http://www.medicalllifesupport.nl/  €44,95 ex. BTW.............


tucker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Gedipl. EHV | VPK i.o.
Reactie #51 Gepost op: 5 juni 2009, 13:24:45
Ik heb in beide auto's een complete koffer en omdat ik altijd wel een auto bij me in de buurt heb, ben ik dus altijd ruim voorzien O0. Verder in praktisch iedere ruimte een rookmelder en op iedere verdieping een poederblusser (en ja ik weet dat een schuimblusser beter is, maar dat wist ik toen nog niet :( )

Even half off-topic misschien, maar euh, mijn EHBO koffers beginnen hier en daar wat leeg te raken, tenminste, de verbruikersartikelen. Het vervelendste daarvan is, is dat het bijna onmogelijk lijkt om dat weer aan te vullen. Ik heb iedere drogist, thuiszorgzaak, apotheker etc. etc. ondertussen gehad, maar de basis dingen voor een EHV-er zijn gewoon bijna niet los te krijgen, bijvoorbeeld:

- Snelverbanden (nummertje 1 en 2), de enige die ik kon vinden was de verpakking zo groot van dat ik daar een aparte koffer voor nodig heb.
- Nitrill handschoenen, tot op heden onvindbaar en mijn handen hebben iets tegen latex.
- Burnshield of Watergel, er was niemand die enig idee heeft waar ik het over had.
- Synthetische watten, no where to be found...
- Korte gezegd, los van driekante doeken, gaasjes en ideaal windsel (cambric heb ik ook niet gezien) is er praktisch niets te vinden hier.

Dus eigenlijk is mijn vraag, hoe houden jullie de koffers compleet? Ik ben al tig winkels afgeweest, maar ik vrees dat het via internet bestellen wordt :-\.

Ik wil met jullie nog wel even een opmerking van een van de verkopers delen: "Ja maar als je dat soort dingen nodig hebt, dan ga je toch naar de dokter?". :-X Ja natuurlijk, daarom heet het ook EERSTE hulp materiaal... zucht... En ik denk dat de gemiddelde SO met een flinke brandwond blij is met een burnshieldje of iets dergelijks...

Je hebt een aantal mogelijkheden:
- pact met de lokale apotheker die de hele boel gewoon voor je besteld (wij hebben hier een apotheek die o.a. de eigen zalf nog draait dus veel zelf doet);
-Je gaat met een scout (ik ben scoutingleider) voor een duim in het oog naar het lokale ziekenhuis en die verpleegster trekt de kast leeg onder het mom van dat kunnen jullie wel gebruiken
-Je schaft het aan via de genoemde websites.

Groetjes,
tuck


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #52 Gepost op: 13 juli 2009, 17:27:21
kijk ook eens bij Mediscore.nl


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #53 Gepost op: 14 juli 2009, 08:35:46
Ik heb laatst op http://www.ehbo-centrum.nl besteld. Lijkt me ook geen verkeerde shop, maar ik heb eigenlijk geen verstand van de prijzen ;) .

Ik heb een de hervulling voor een a-trommel besteld, helft in mijn rugzak die ik bijna altijd bij heb en de helft voor thuis.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #54 Gepost op: 17 juli 2009, 09:30:31
Heb 2 rugtassen een volledig uitgeruste A koffer en een EHBO-kist (zo'n oude van voor de tweede wo :D) thuis staan gevuld met (niet verlopen) standaard middellen.

Natuurlijk een volledig verkeerd forum om deze poll te houden, merendeel van de mensen hier zal materiaal thuis hebben staan, sommigen zelf EHBO++ materialen ;)
vrijwilliger instructeur


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #55 Gepost op: 23 juli 2009, 21:45:49
@frank1984,

Ik heb zelf ook ehabo.nl gevonden, de website ziet er opzich goed uit, producten ook, en (in mijn ogen) realistische prijzen. Ik denk dat je dit wel kan vertrouwen :) Zelf heb ik die Sporttas op het oog, dan heb ik een tas i.p.v. een koffer, wat ik graag heb, en een enorme set aan EHBO-middellen, er zitten 5 reddingsdekens van 1,60x2,10 bij, vaseline, ga zo maar door. In mijn ogen ideaal, alleen valt €189 een beetje tegen...(http://www.ehabo.nl/products/Toernooi_kit.php)

Iemand ervaringen met dergelijke producten, of www.ehabo.nl?

Tim

Hallo Tim,

Ja, het is een heel betrouwbaar en goed bedrijf. Ik heb vaker zaken met hen gedaan, en altijd tot volle tevredenheid.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #56 Gepost op: 23 juli 2009, 22:03:46
Ik heb alleen een kunstof trommeltje met pleisters en wat snelverbandjes binnen in huis.

Jaren geleden had ik een EHBO-tas bij het Oranje Kruis gekocht voor in de auto. Onderweg kom ik vaker het één en ander tegen dan er thuis wat gebeurd.
Vorig jaar liep ik door de Praxis en zag van die mooie en stevige aluminium koffertjes zoals je ze ook bij CSI Miami ziet.
Klussers gebruiken ze voor gereedschap, vissers voor...
In ieder geval klappen deze handig open, je kunt overal direct bij, en wat ik belangrijker vond: je kunt alles zelf indelen.

In de tussentijd al een paar keer onderweg moeten gebruiken, en het werkt echt perfect.


Frederike

  • EHBO-er
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #57 Gepost op: 21 augustus 2009, 19:48:58
Ik heb een eigen (gevulde) EHBO tas en ook standaard pcm en huis.


freudsap

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #58 Gepost op: 26 september 2009, 18:36:44
Ik heb deze tas gekocht:

http://www.praxisdienst.nl/nl/EHBO/Tassen+en+rugzakken/EHBO+tassen+en+EHBO+rugzakken/EHBO+rugzak+gevuld+jubileumeditie.html

De grote EBHO-rugzak gevuld met merkartikelen!

 
De rugzak:
Waterafstotend, duurzaam materiaal

2 gedeelde hoofdvakken met ritssluiting

5 compartimenten met klitteband om individueel in de rugzak te bevestigen

Afmetingen:  45 x 24 x 18 cm (h x b x d) zonder zijvakken

Inhoud:  
Laerdal The Bag II semi-disposable beademingsballon met masker, zuurstofreservoir en slang
Maskers in 4 groottes:  2, 3, 4, 5
Guedel-tubes in 5 groottes: 0, 1, 2, 3, 4, 5
ERKA Aneroid Switch bloeddrukmeter
LITTMANN Select stetoscoop

Geratherm clinic thermometer

Verbandmiddelen conform  DIN 13164
Omvangrijke uitrusting voor injecties/infusen met merkartikelen van  B.Braun, BSN, BODE enz.
 Klein instrumentarium, diagnostisch lampje, reddingsdeken en koud compres



Al is dit wel wat meer op verpleegkundigen gericht. Ik ben tevreden van de serivce van die firma en denk dat prijs / kwaliteit dik ok is.  (de tas is ook leeg te verkrijgen)  

Andere tas, met andere inhoud:

http://www.praxisdienst.nl/nl/EHBO/Tassen+en+rugzakken/EHBO+tassen+en+EHBO+rugzakken/SOEHNGEN+MyBag+EHBO+rugzak+gevuld.html
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #59 Gepost op: 27 september 2009, 12:37:42
Hoi Freudsap,

Heb jij foto´s van de binnenkant van de  tas? Daarvan is op de website niets terug te vinden.

Groeten Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er