Welk fototoestel gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welk fototoestel gebruiken jullie?  (gelezen 24113 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #60 Gepost op: 1 november 2008, 22:12:42
Je had een Nikon D50 dacht ik? Zo ja, zie hier. :)

Rein, je bent de beste!! O0

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #61 Gepost op: 19 december 2008, 11:15:55
eigenlijk te oud voor het jeugd honk , maar oke

sinds een paar dagen deze in mijn bezit

http://www.photographyblog.com/images/products/fujifilm_finepix_s9600_3.jpg

de s9600 van fujifilm

Deze heb ik ook en heb er altijd erg veel plezier van gehad. Sinds kort ben ik overgestapt op de Sigma SD14 met 28-300 lens erbij en een Sigma flitser

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 19 december 2008, 14:47:28
Deze heb ik ook en heb er altijd erg veel plezier van gehad. Sinds kort ben ik overgestapt op de Sigma SD14 met 28-300 lens erbij en een Sigma flitser

Met Foveon composiet-chip!  :P En, wat vind jij, levert hij betere beeldkwaliteit dan een standaard Bayer-chip?
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #63 Gepost op: 21 december 2008, 01:17:55
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Canon eos 10D met batterygrip, 420EX speedlight, en 2 lenzen, namelijk een 28-300 van tamron en een hele grappige 50mm 1.8.

Die tamron ga ik er in het nieuwe jaar waarschijnlijk uit doen omdat ik wat beter glaswerk wil hebben

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #64 Gepost op: 27 december 2008, 14:38:12
Ik ben sinds 24 december jl in het bezit van de:
Canon EOS 1000D

Ik ben er super blij mee, zeker voor de prijs :)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #65 Gepost op: 27 december 2008, 17:16:07
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Canon eos 10D met batterygrip, 420EX speedlight, en 2 lenzen, namelijk een 28-300 van tamron en een hele grappige 50mm 1.8.

Die tamron ga ik er in het nieuwe jaar waarschijnlijk uit doen omdat ik wat beter glaswerk wil hebben

Waarom de Nikon -> Canon switch :P?

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 27 december 2008, 19:19:12
Waarom de Nikon -> Canon switch :P?

Eindelijk verstandig geworden ;D ;D

VZFoto.nl

• Pers Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
    • VZ Fotografie
Reactie #67 Gepost op: 28 december 2008, 22:25:46
zo te merken hebbie ook Canon dus kun jezelf misschien iets serieuzer nadenken of dit verstandig is O0

alain je weet hoe ik erover denk ;)
Groeten, Jeroen van Zwetselaar www.VZFoto.nl

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #68 Gepost op: 29 december 2008, 21:23:14
Ik vond m'n Nikon D50 wel fijn. Body lag goed in de hand. Nu loop ik met de 10D, en ook daarover ben ik tevreden. Ik heb een paar weken de 400D mogen uitproberen. Die is qua instellingen heel handig. Goed overzichtelijk menu, en (bijna) al je instellingen op je LCD voordat je een foto maakt. Nu vind ik alleen m'n eigen camera wat fijner omdat die iets groter is, en in plaats van een kunststof body heeft deze een magnesium body. Dat is ook eigelijk waarom ik de 10D gekozen heb.

Ik snap de Nikon-Canon strijd niet helemaal. Beetje zoiets als Ajax-Feyenoord?

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 30 december 2008, 11:15:58
Denk het wel, ik moest zelf even aan duikers denken... PADI vs. NOB vs. NAUI vs. TDI-SDI, noem ze maar op. Een constante strijd over wat nu 'het beste' is. Terwijl je het over compleet verschillende doelgroepen hebt, en dus helemaal geen conclusies kunt trekken. Je kunt ten hoogste vergelijken en kijken wat in jouw situatie het beste is. Misschien is het een soort bevestigingsdrang, dat je van anderen wilt horen dat jouw keuze de beste is (of die van hen minder goed dan die van jou)?

Beide merken leveren gewoon goede camera's, met hun respectievelijke voor- en nadelen.

Wat ik vooral jammer vindt is dat mensen zich door de naamsbekendheid van de twee marktleiders laten afleiden van andere goede merken, neem Olympus, Sigma en Sony bijvoorbeeld. Of zich door het halo van professionaliteit laten verleiden tot het kopen van een SLR en verwachten daarmee gelijk uitmuntende foto's te maken, terwijl ze eigenlijk beter af waren geweest met een goede compact.

Olympus blijft overigens wel de camera voor de echte man, natuurlijk.... :D
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"