Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1920827 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #1100 Gepost op: 28 februari 2009, 18:03:11

iemand enig idee van wie de hoogwerker op de foto is ???
Er zit een blauwe lanp op en het kenteken is vk-85-hj
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

jor

• Forum gebruiker
Reactie #1101 Gepost op: 2 maart 2009, 08:41:08

iemand enig idee van wie de hoogwerker op de foto is ???
Er zit een blauwe lanp op en het kenteken is vk-85-hj

Is deze niet van het KLPD?
Een paar jaar terug bij een ontruiming van een kraakpand in Amsterdam kwam deze hoogwerker ook ter plaatse i.v.m. verlichting. Deze kwam toen volgens mij onder politiebegeleiding uit Driebergen.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #1102 Gepost op: 2 maart 2009, 11:04:18
Er staat in een oude 06-11 wel een (zwart-wit) foto van een soortgelijke hoogwerker van het KLPD,maar die heeft kenteken VL-18-YG. Er staat ook bij dat deze vooertuigen speciaal van de politie zijn gemaakt. Hij kan smal stempelen en heeft videotoepassingen. Hij wordt gebruikt in combinatie met licht, verbindingen, videobeelden en fotografie.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #1103 Gepost op: 2 maart 2009, 19:51:38
Er staat in een oude 06-11 wel een (zwart-wit) foto van een soortgelijke hoogwerker van het KLPD,maar die heeft kenteken VL-18-YG. Er staat ook bij dat deze vooertuigen speciaal van de politie zijn gemaakt. Hij kan smal stempelen en heeft videotoepassingen. Hij wordt gebruikt in combinatie met licht, verbindingen, videobeelden en fotografie.

Enig idee in welk nummer, dat scheelt mij een hoop zoekwerk.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

Michelle1983

• Gast
Reactie #1104 Gepost op: 2 maart 2009, 21:07:51
Op de website van het KLPD, Dienst Operationele Ondersteuning & Coördinatie wordt ook melding gemaakt van een hoogwerker, maar dan op een Daf-65 chassis:

Citaat
Hoogwerker
Voor het verlichten van grote terreinoppervlakken en voor het maken van videobeelden vanaf hoogte zonder inzet van de Teleheli van de Dienst Luchtvaartpolitie, beschikt de DOC over een hoogwerker van het merk Teupe op een Daf-65 chassis. De werkhoogte van de hoogwerker is 22 meter. Het eigen aggregaat van de hoogwerker levert 220 volt, 12 volt en 24 volt. Langs de arm van de hoogwerker is een kabel aangebracht om het platform op hoogte van spanning en videoverbindingen te voorzien. Op een achter de hoogwerker gekoppelde verlichtingsaanhanger bevinden zich zogenaamde HMI-lampen, die geschikt zijn om in het donker kleurechte video-opnamen te maken. Met twee breedstralende schijnwerpers kan een terrein ter grootte van een voetbalveld van werkverlichting worden voorzien.

http://www.politie.nl/KLPD/KLPDDiensten/Dienst_Operationele_Ondersteuning_Coordinatie/info/Organisatie/Verbindings_en_commandofaciliteiten.asp

Mogelijk is de Daf vervangen?

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #1105 Gepost op: 2 maart 2009, 21:46:54
Enig idee in welk nummer, dat scheelt mij een hoop zoekwerk.

1995, nummer 1 ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Ron-Almere

• Gast
Reactie #1106 Gepost op: 2 maart 2009, 22:05:06
Ik wil niet veel zeggen, maar dat voertuig is van bouwjaar 1991 en is sinds 2005 opnaam van het KLPD gesteld. Dus is een tweede handsje. Zeker ook gezien het model van de cabine. Nou kan ik me voorstellen dat zo'n voertuig ook weer niet te veel mag kosten, want zoveel zal die niet worden ingezet.

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #1107 Gepost op: 3 maart 2009, 19:08:51
Citaat
zo'n voertuig ook weer niet te veel mag kosten

Mag dan wel het bakje rechtop blijven als ik erin moet, anders val ik eruit!!   ;D
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1108 Gepost op: 3 maart 2009, 19:49:58
Ook het KLPD moet bezuinigen he... :P

Hoop trouwens wel dat er foto's van deze wagen beschikbaar komen. Redelijk uniek...
greetz,  Enrique

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1109 Gepost op: 4 maart 2009, 16:54:14
Heb tijdens wat beelden van ''dé'' chrash ook een gele crashtender gezien, van het vorige model (wat op Schiphol dienst deed) dus geen E-one ...

Hebben ze die nog op Schiphol? Of is dat een reserve omdat er een is gesneuveld?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !