Zou dit de nieuwe boot voor Wanssum (nu Venray) kunnen zijn, ter vervanging van de "Grebbe", die verkocht is aan de jachthaven aldaar?
Er was sprake van dat de "Grebbe" door een kleinere, snellere boot zou worden vervangen.
Nee. Het Venrayse korps gaat over twee maanden over naar de regio, de gemeente gaat voor die twee maanden dan zeker geen boot aanschaffen voor de brandweer.
De Grebbe werd naast de brandweer, ook door de gemeente gebruikt voor werkzaamheden in de haven. Een nieuwe boot is dat ook ten behoeve van deze gemeentelijke dienst. Als de boot voor Brandweer Venray zou zijn geweest dan had ik het vast en zeker geweten. Dit model boot, van de foto, is dan ook geen boot die men het hele jaar door onbeheerd in de haven laat liggen, die gaat op de trailer naar de kazerne in.
Ik had even nog zitten denken of de boot van de foto misschien voor Meerlo zou zijn. Meerlo is een post van Horst aan de Maas. De Grebbe behoorte tot een paar jaar geleden toe aan het voormalige korps Meerlo-Wanssum (thans post Meerlo van Horst aan de Maas) en is na de gemeentelijke herindelingen met de Wanssumse haven bij Venray gekomen. In dat opzicht zou het niet vreemd zijn als Meerlo wederom een boot zou krijgen.
De veiligheidsregio publiceert in haar magazine vrijwel altijd over nieuwe aanbestedingen, maar heeft daar geen melding gemaakt over een bootlevering voor Meerlo. Evengoed zal ik er eens naar informeren, maar vooralsnog ga ik ervan uit dat de boot van de foto elders is/wordt geleverd.