Hoe het met telefoonnummer zit weet ik niet. Wel weet ik dat stadstoezicht in Den Bosch intensief samenwerkt met de regiopolitie en er is een gezamenlijke toezichtspost met de Spopo op het station.
Stadstoezicht 's-Hertogenbosch is in een paar jaar tijd gegroeid van een paar parkeerboete-schrijvers tot een bijna-gemeentepolitie. Met een echt 'hoofdbureau' in de binnenstad (politie is door regiovorming naar rand van de stad getrokken), een wagenpark met striping en lichten, kleding die lijkt op die van agenten en met taken voor overlastmeldingen, parkeren, verkeersregelaar, maar ook bekeuren van fietsers in voetgangersgebied etc. En niet alleen in de binnenstad, maar ook in de buitenwijken en bij evenementen.
Als Bosschenaar heb ik het idee dat de gemeente gewoon lekker haar 'eigen' politiekorps aan het bouwen is, nu de Politie NL steeds verder weg komt te staan
En wat ik begrepen heb, hebben ze wel een eigen meldkamer, maar gaat het zoveel mogelijk via de GMK daarnaartoe en dan naar de toezichthouders. Om te voorkomen dat mensen weer een extra nummer moeten onthouden