Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1904682 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #390 Gepost op: 3 mei 2007, 12:43:25
En deze staat als het goed is gestationeerd aan de 2e Rosestraat op Rotterdam Zuid ;)


jwpots

  • Gast
Reactie #391 Gepost op: 3 mei 2007, 12:45:17
In verband met de treinbrand op station Delft-Zuid (link 1, link 2 en link 3) van gisteravond waar ik bij aanwezig was, heb ik achteraf wat foto's opgezocht op internet. Ik kwam toen deze foto tegen.

Nu wil het geval dat ik dit voertuig, in combinatie met een Opel Zafira (?) met dezelfde striping al eens eerder ben tegengekomen op de Provincialeweg in Delft. Zij maakten toen gebruik van (blauwe) optische en geluidssignalen en reden in de richting van Rijswijk. Omdat mij deze wagens toen al opvielen en ik ze nog nooit eerder had gezien, probeerde ik destijds (herfst 2006 dacht ik) op te zoeken van welke dienst ze nu eigenlijk waren. Zonder resultaat.

Nu kwam ik dus zojuist de bovenstaande foto tegen en ik ben er zeker van dat het dezelfde wagen is. Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor voertuig dit is, tot welke dienst deze behoort en (indien bekend) waar deze is gestationeerd? Alvast bedankt! ;)

Dit is 1 van de 12 Volvo's die Nedtrain heeft overgenomen van de Ned. Spoorwegen.
Het gaat hier om een:
VolvoFL618/C&C-Hiab opgebouwd als GM/KR
De bouwjaren zijn 1997/98

Groet
Johan


steven.hfh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #392 Gepost op: 3 mei 2007, 13:01:27
Kijk eens aan.. Bedankt allen! O0

EDIT: Hier zijn nog een aantal plaatjes van de NS Ongevallenbestrijdingsdienst en hier is o.a. de Zafira te bewonderen.


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #393 Gepost op: 3 mei 2007, 14:22:33
Voor een preciese uitleg over de mogelijkheden van, en de procedures bij een daadwerkelijke inzet van deze voertuigen kun je kijken op http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=632386

De hierboven genoemde site is een onderdeel van www.spoorwegincidentbestrijding.nl deze site geeft (bijna) alle mogelijke informatie over spoorwegincidentbestrijding, van preventie tot repressie een aanrader ;).

Voor een stukje beeldvorming over wat vooraf gaat aan een dergelijke inzet (de beleidsmatige kant) zou je eens kunnen kijken op http://www.prorail.nl/ProRail/Overheden/Incidentmanagement.htm

(Erg interessant wat er allemaal bij komt kijken bij een spoorwegincident. En dat allemaal naar aanleiding van een foto :P)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #394 Gepost op: 7 mei 2007, 20:54:09
Klopt het dat er ook nieuwe Opel stracionwagon rijd? een PM of iets dergelijks?? iemand foto,s  O0

Topic even samengevoegd. Mod. Jerommeke88


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #395 Gepost op: 13 mei 2007, 10:51:22
Gisteren kwam ik in Beek (Limburg) een dienstmotor tegen waarvan ik de herkomst niet kon thuisbrengen.
Misschien is er hier iemand die weet van welke dienst of bedrijf deze motor is en er eventueel foto's van heeft.

Het ging om een BMW R1150RT in een donkerblauwe kleur (beetje zoals KMAR) met rood/witte striping (niet BiZa).
De motorfiets was verder uitgerust met oranje optische signalering: 2 flitsers aan de voorkant en 360flitser op statief
aan de achterkant. Over de flitser op statief zat een zwarte sok om hem af te dekken.
De bestuurder van de motor droeg een normaal, zwart motorpak en geen uniform of iets dergelijks.

Ben erg benieuwd wie of wat dit was. Iemand hier die kan helpen???

Grz Roy
Servo Per Amikeco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #396 Gepost op: 13 mei 2007, 11:10:14
Misschien een begeleider van een transport o.i.d. Ik weet dat er in Zandvoort zomers ook wel eens zo'n soort motor staat, alleen die is geel en niet blauw  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
Reactie #397 Gepost op: 13 mei 2007, 11:11:35
of gewoon iemand die het leuk vind om flitsers op zn motor te hebben. ;)


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #398 Gepost op: 13 mei 2007, 18:52:02
Ik ben op zoek naar meer info over de KLPD politieboot P123.
Betreft een (blauwe) Boston Whaler.

Alle info is welkom!(Evenals foto's en dergelijke!)
Het betreft een Boston Whaler, type 19' Justice.
Volgens mij vaart deze in de buurt van A'dam. Ze was vorig jaar bij Sail.
Bijgevoegd heb ik een foto uit 2005; stond ergens op internet.



Meer over dit type Whaler vind je hier: http://www.brunswickcgboats.com/default.asp?content=boats&boatid=64

In Loosdrecht vaart ook een 19' Justice, de P215. Kijk hier: http://www.foto4you.nl/gallery.php?gid=60&sgid=&sort_by=id&sort_order=descending&startat=15&perpage=15&page_num=2

Succes!

Vriendelijke groet,

Whalertje


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #399 Gepost op: 13 mei 2007, 20:02:55
Het betreft een Boston Whaler, type 19' Justice.
Volgens mij vaart deze in de buurt van A'dam. Ze was vorig jaar bij Sail.


Even ter correctie, het is een 19' guardian  ;)
Het is wel leuk om te horen, zeker dat ze meerdere ligplaatsen heeft gehad, Drimmelen EN Amsterdam!
Mocht je nog meer foto's er van vinden, zijn deze altijd welkom!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !