Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1923330 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4120 Gepost op: 23 december 2012, 23:23:27
Wie heeft er een foto van een Drentse aanhangwagen in brandweeruitvoering.
Hij lijkt qua groote op een soort dikke vouwwagen in de kleur rood. Er zitten allerlei brandweerspullen op en volgens mij zat er ook een tank in.
Hij zou (zeer proffessioneel en doordacht) gebouwd zijn door een slimme brandweerman en zodoende zou er maar 1 van gemaakt zijn.
Hij is in actie geweest tijdens de branden op en rond de TT 2012 en zat toen achter een brandweer Landcruiser of Landrover.

wie o wie?

s.strijk

• BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
Reactie #4121 Gepost op: 24 december 2012, 00:23:29
Hij lijkt qua groote op een soort dikke vouwwagen in de kleur rood. Er zitten allerlei brandweerspullen op en volgens mij zat er ook een tank in.
Hij zou (zeer proffessioneel en doordacht) gebouwd zijn door een slimme brandweerman en zodoende zou er maar 1 van gemaakt zijn.
Hij is in actie geweest tijdens de branden op en rond de TT 2012 en zat toen achter een brandweer Landcruiser of Landrover.

wie o wie?

Doet me denken aan de oefnwagen hier in Gieten, gecombineerd met een msa. Jou beschrijving doet me denken aan de aanhanger van Beilen, wat weer kan kloppen, zij moesten optreden op het circuit.

foto: http://www.hvdrenthe.nl/index.php?id=352 (heb zelf geen foto vandaar de link)

Kan de landrover alleen niet plaatsen

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #4122 Gepost op: 24 december 2012, 12:16:55

wie o wie?

Misschien moet je nu even kijken op www.newspower.nl
Bij een inzet in klazienaveen (brand in container) staat er ook een landrover o.i.d. en een aanhanger op de plaat.

EDIT: Ik zie dat Haageneesch de link naar de foto toegevoegd heeft. Bedankt daarvoor (wel zo makkelijk)  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4123 Gepost op: 24 december 2012, 12:18:12
Misschien moet je nu even kijken op www.newspower.nl
Bij een inzet in klazienaveen (brand in container) staat er ook een landrover o.i.d. en een aanhanger op de plaat.
http://www.newspower.nl/images/2012/Dec.2012/24121202bu.JPG

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4124 Gepost op: 24 december 2012, 12:42:23
Die beide aanhangers zijn het niet. Hij is veel groter en heeft een dichte opbouw. Ik twijfel ook of hij wel uit Drenthe zelf komt. Kan ook zijn dat hij ergens anders vandaan komt en in combinatie met een terreinwagen is ingezet op en rond de drassige TT-campings omdat een TAS daar moeilijk kan komen.
En er zat ook nieuwe signalering achterop een staaf.

Net gevonden: Hij lijkt nogal op deze: http://www.brandweer.nl/noordenoostgelderland/clusters/achterhoek-west-0/brandweer-vorden/voertuigen/
(scroll)

s.strijk

• BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
Reactie #4125 Gepost op: 24 december 2012, 12:54:37
Die beide aanhangers zijn het niet. Hij is veel groter en heeft een dichte opbouw. Ik twijfel ook of hij wel uit Drenthe zelf komt. Kan ook zijn dat hij ergens anders vandaan komt en in combinatie met een terreinwagen is ingezet op en rond de drassige TT-campings omdat een TAS daar moeilijk kan komen.

Net gevonden: Hij lijkt nogal op deze: http://www.brandweer.nl/noordenoostgelderland/clusters/achterhoek-west-0/brandweer-vorden/voertuigen/
(scroll)

Dan weet ik het ook niet, @skippy lijkt me raar dat ze uit klazienaveen/emmen (hebben beide 1) auto's tijdens tt in gaan zetten (al is het natuurlijk niet onmogelijk)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #4126 Gepost op: 24 december 2012, 13:03:16

(scroll)

Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen.  ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #4127 Gepost op: 24 december 2012, 13:06:00
Dan weet ik het ook niet, @skippy lijkt me raar dat ze uit klazienaveen/emmen (hebben beide 1) auto's tijdens tt in gaan zetten (al is het natuurlijk niet onmogelijk)

Oh, maar dit was wel in het verleden zo hoor. Ook ambulances en politievoertuigen werden ingezet vanuit de hele regio.
Of dit nu nog zo is weet ik niet.
Als er meer capaciteit moet komen voor een tijdelijke periode kun je gewoon extra voertuigen uit je regio inzetten voor een paar dagen.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #4128 Gepost op: 24 december 2012, 13:15:19
Oh, maar dit was wel in het verleden zo hoor. Ook ambulances en politievoertuigen werden ingezet vanuit de hele regio.
Of dit nu nog zo is weet ik niet.
Als er meer capaciteit moet komen voor een tijdelijke periode kun je gewoon extra voertuigen uit je regio inzetten voor een paar dagen.

Alleen is het wel raar als dat betekent dat een post met maar 1 TS dan de capaciteit levert, en dat die capaciteit dan niet komt van een post met meer als 1 TS op de uitruksterkte.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #4129 Gepost op: 24 december 2012, 13:49:18
Alleen is het wel raar als dat betekent dat een post met maar 1 TS dan de capaciteit levert, en dat die capaciteit dan niet komt van een post met meer als 1 TS op de uitruksterkte.

We hadden het hier toch over de landrover + aanhangwagen?  :)
V.w.b. TS's weet ik niet wat de mogelijkheden waren/zijn.
Ik neem aan dat er vroeger nog wel wat geschoven werd met voertuigen.