Bij een auto met kofferbak, denk ik eerder een aan Sedan ipv stationwagen. Alle auto's die jij noemt zijn stations..
& Hoezo niet mogelijk? Die auto kan toch gewoon inmiddels verkocht zijn, en in nijmegen zijn beland?
Bedankt voor de aanvulling...
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?
Station uitvoering waarschijnlijk.
een forum collega oppert dat het waarschijnlijk een station is, ik ga daar ook vanuit want er is maar 1 E classe sedan in Nederland in dienst geweest namelijk de E220D van Rotterdam met roepnummer 57 (voormalige taxi). er is geen andere type Mercedes sedan in dienst geweest in Nederland.
Zoals eerder gezegd staat de E classe sedan van Rotterdam op dit moment te koop bij een bedrijf dat op dit moment alle gebruikte ambulances van Rotterdam verkoopt, dit bedrijf heeft haar site goed up-to-date. voertuig rolt er op autotrack en auto trader nog steeds gewoon uit, het zou kunnen zijn dat de advertentie op 1 site vergeten is te verwijderen, maar op 2 sites zou toevallig zijn.
Het gaat om een E 220D zonder turbo en zonder common rail (met andere woorden een trage oude diesel), hij is van 1996 en heeft bijna 3 ton gelopen, het lijkt me een zeer kleine kans dat dit voertuig in Nederland nog in actieve dienst gaat, ik zie dit zelfs niet gebeuren bij een particuliere ambulance dienst want die hebben niets aan dit voertuig.
De reden dat ik aan witte kruis denk is omdat er in Nijmegen een groot ziekenhuis zit, de voertuigen van witte kruis transplant komen hier ook.
Maargoed de startvraag is niet duidelijk, het is niet duidelijk of het om een sedan of station gaat, en het kan zelfs nog om een ander merk gaan.