Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899098 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4650 Gepost op: 15 oktober 2013, 15:47:42
Citaat van: Haageneesch link=msg=1210111 date=1381844678
Dat busje op 1.08... Ik herken zo'n bus uit Haaglanden, weet iemand meer over deze bus?
Dat is een bus van de hondenbrigade uit Den Haag inderdaad. Tevens te misbruiken als trekker voor een paardentrailer.
greetz,  Enrique


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #4651 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:00:58
Hondenbrigade heeft zo een dergelijke ook in gebruik of gebruik gehad.
Bij instappen begint de inzet.


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #4652 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:23:31
Citaat van: Haageneesch link=msg=1210111 date=1381844678
Dat busje op 1.08... Ik herken zo'n bus uit Haaglanden, weet iemand meer over deze bus?

Ik vermoed dat het hier gaat om de bus die jij bedoelt Haageneesch.
Doordat Haaglanden en Hollands-Midden samen zijn gevoegd worden de voertuigen uitgewisseld binnen de twee gebieden. Zo rijden er Volkswagen Touran's van ex-Hollands-Midden rond in Den Haag vanaf bureau Levende Haven en in Leiden rijden af en toe de donkergekleurde Volvo's. Ik vermoed dat deze bus rond Gouda reed en assistentie verleende bij deze inbraak/aanhouding in Woerden (wat grenst aan Zuid-Holland)


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #4653 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:41:09
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4654 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:47:27
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1210152 date=1381851669
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?

Volgens mij heeft elke personenwagen een kofferbak. Met deze beschrijving zal niemand je ooit antwoord kunnen geven, want er rijden honderden auto's rond die hier aan voldoen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4655 Gepost op: 15 oktober 2013, 17:48:14
Station uitvoering waarschijnlijk.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #4656 Gepost op: 15 oktober 2013, 18:55:44
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1210152 date=1381851669
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?

Deze toevallig? Was het eerste waar ik aan moest denken.

Citaat van: Robinh link=msg=801109 date=1283604180


Dienst: ?? (Ex-SILO Rotterdam)
Standplaats: ?
Roepnummer: 57
Soort voertuig: Personenauto
Merk & type: Mercedes E220 Diesel Sedan
Bijzonderheden: Ex-SILO Rotterdam

Wie vult de gegevens verder aan?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4657 Gepost op: 15 oktober 2013, 19:04:57
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1210152 date=1381851669
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?
waarschijnlijk witte kruis transplantatie team, witte kruis heeft meerdere e-classe stations in dienst, zowel het laatste model maar ook oudere modellen. Er is nog een station in dienst bij een trauma arts. 17-303 maar aangezien die van rotterdam is lijkt het me niet het voertuig dat je gezien hebt.
Citaat van: Blauwie link=msg=786827 date=1279736674


Citaat van: Sasla link=msg=1210176 date=1381856144
Deze toevallig? Was het eerste waar ik aan moest denken.
Niet mogelijk, dit voertuig is uit dienst en staat te koop bij een autohandelaar. Overigens een dienst-voertuig van Rotterdam, deze komt niet zo snel in Nijmegen.
http://www.autotrader.nl/auto/mercedes-benz/bergschenhoek/4g7w3/mercedes-benz-e-klasse-e-220d-ambulance/detail/?trefwoord=ambulance


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4658 Gepost op: 16 oktober 2013, 00:08:08
Citaat van: mark hes link=msg=1210179 date=1381856697
waarschijnlijk witte kruis transplantatie team, witte kruis heeft meerdere e-classe stations in dienst, zowel het laatste model maar ook oudere modellen. Er is nog een station in dienst bij een trauma arts. 17-303 maar aangezien die van rotterdam is lijkt het me niet het voertuig dat je gezien hebt. Niet mogelijk, dit voertuig is uit dienst en staat te koop bij een autohandelaar. Overigens een dienst-voertuig van Rotterdam, deze komt niet zo snel in Nijmegen.
http://www.autotrader.nl/auto/mercedes-benz/bergschenhoek/4g7w3/mercedes-benz-e-klasse-e-220d-ambulance/detail/?trefwoord=ambulance
Bij een auto met kofferbak, denk ik eerder een aan Sedan ipv stationwagen. Alle auto's die jij noemt zijn stations..
& Hoezo niet mogelijk? Die auto kan toch gewoon inmiddels verkocht zijn, en in nijmegen zijn beland?  ::)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #4659 Gepost op: 16 oktober 2013, 01:56:42
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1210303 date=1381874888
Bij een auto met kofferbak, denk ik eerder een aan Sedan ipv stationwagen. Alle auto's die jij noemt zijn stations..
& Hoezo niet mogelijk? Die auto kan toch gewoon inmiddels verkocht zijn, en in nijmegen zijn beland?  ::)
Bedankt voor de aanvulling...    
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1210152 date=1381851669
Een tijdje terug kwam ik in Nijmegen een oude personenwagen met kofferbak tegen geheel in de kleuren van een ambulance met lichtbalk. Ik heb niet goed kunnen zien wat het merk was (had veel weg van een mercedes) en het kenteken. Wie kan mij meer vertellen?
Citaat van: PietjePuk link=msg=1210156 date=1381852094
Station uitvoering waarschijnlijk.
een forum collega oppert dat het waarschijnlijk een station is, ik ga daar ook vanuit want er is maar 1 E classe sedan in Nederland in dienst geweest namelijk de E220D van Rotterdam met roepnummer 57 (voormalige taxi). er is geen andere type Mercedes sedan in dienst geweest in Nederland.
Zoals eerder gezegd staat de E classe sedan van Rotterdam op dit moment te koop bij een bedrijf dat op dit moment alle gebruikte ambulances van Rotterdam verkoopt, dit bedrijf heeft haar site goed up-to-date. voertuig rolt er op autotrack en auto trader nog steeds gewoon uit, het zou kunnen zijn dat de advertentie op 1 site vergeten is te verwijderen, maar op 2 sites zou toevallig zijn.
Het gaat om een E 220D zonder turbo en zonder common rail (met andere woorden een trage oude diesel), hij is van 1996 en heeft bijna 3 ton gelopen, het lijkt me een zeer kleine kans dat dit voertuig in Nederland nog in actieve dienst gaat, ik zie dit zelfs niet gebeuren bij een particuliere ambulance dienst want die hebben niets aan dit voertuig.
De reden dat ik aan witte kruis denk is omdat er in Nijmegen een groot ziekenhuis zit, de voertuigen van witte kruis transplant komen hier ook.
Maargoed de startvraag is niet duidelijk, het is niet duidelijk of het om een sedan of station gaat, en het kan zelfs nog om een ander merk gaan.  ;)