Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899526 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5010 Gepost op: 24 mei 2014, 21:15:12
Citaat van: gignnl link=msg=1270365 date=1400955635
Volgens de experts kan men in een golf de noodhulpuitrusting,2 agenten in kogelvrij vest en evt een arrestant niet kwijt.Hoe deed men dat in de RP tijden dan wel in een fiat 127 oftewel de blauwe lach 998765

Ik durf veel te beweren, maar de complete noodhulpuitrusting achter in een Golf gaat tegenwoordig écht niet meer lukken.
Twee zware vesten, een stapel grote kegels, een spijkermat, twee veiligheidshelmen, redvesten, bezem, schep, papierwinkel, gereedschappen, afzetlint, PD-koffer.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5011 Gepost op: 24 mei 2014, 21:21:34
Citaat van: Jerommeke link=msg=1270374 date=1400958912
Ik durf veel te beweren, maar de complete noodhulpuitrusting achter in een Golf gaat tegenwoordig écht niet meer lukken.
Twee zware vesten, een stapel grote kegels, een spijkermat, twee veiligheidshelmen, redvesten, bezem, schep, papierwinkel, gereedschappen, afzetlint, PD-koffer.

Dat is het verschil. Uitrustingen groeien naarmate de organisatie beter wordt. Een huidige schuimbluswagen wordt in principe ook niet meer door een paard vooruit getrokken. Daar worden ze echt te groot en te zwaar voor.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #5012 Gepost op: 24 mei 2014, 22:40:41
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270377 date=1400959294
Dat is het verschil. Uitrustingen groeien naarmate de organisatie beter wordt. Een huidige schuimbluswagen wordt in principe ook niet meer door een paard vooruit getrokken. Daar worden ze echt te groot en te zwaar voor.

Het verband tussen een betere organisatie en de groeiende uitrustingen is mij niet zo duidelijk.
Het lijkt mij dat men veel meer typen inzetten wil comprimeren binnen een voertuig en de tzt de bemanningen.
Een logische ontwikkeling voor die gebieden waar de voertuigen niet dik gezaaid zijn maar voor de grotere steden ?
In Noorwegen zitten er in een politievoertuig o.a. ademlucht, kogelvrije vesten, snelvuurwapens, apparatuur om snelheidsmetingen te doen, uitgebreidere apparatuur voor alcoholtests, overalls, gereedschappen etc. Dat zijn grotere wagens die met bemanning langere tijd onderweg zijn en door het hele land trekken van hotel naar hotel overnachten en op cruciale punten zoals bijvoorbeeld bij veerdiensten en tunnels uitgebreide onderzoeken aan voertuigen kunnen doen.
Min of meer allround wagens en allround bemanningen.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #5013 Gepost op: 24 mei 2014, 22:49:52
Citaat van: Jerommeke link=msg=1270374 date=1400958912
Ik durf veel te beweren, maar de complete noodhulpuitrusting achter in een Golf gaat tegenwoordig écht niet meer lukken.
Twee zware vesten, een stapel grote kegels, een spijkermat, twee veiligheidshelmen, redvesten, bezem, schep, papierwinkel, gereedschappen, afzetlint, PD-koffer.
Over golfjes 5 gesproken in Amsterdam.. er rijden er sowieso nog 3. En er is er weer een 'terug gekomen' vanuit de rijopleiding. Deze golf 5 is weer gebruiksklaar gemaakt voor de noodhulp, en zal daar blijven rijden tot er genoeg kilometers op de teller staan.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #5014 Gepost op: 24 mei 2014, 23:11:51
Citaat van: gignnl link=msg=1270365 date=1400955635
Volgens de experts kan men in een golf de noodhulpuitrusting,2 agenten in kogelvrij vest en evt een arrestant niet kwijt.Hoe deed men dat in de RP tijden dan wel in een fiat 127 oftewel de blauwe lach 998765
In de Fiat 127 (en z'n voorganger de VW Kever) heeft nooit noodhulpuitrusting (of standaarduitrusting in RP-termen) ingezeten; die waren daar niet voor bedoeld, waren het dienstvoertuig van de postcommandant (opperwachtmeester). De VW Transporter was wel volgepakt met o.a. kegels en een gereedschapsset en bezems en (ja, ook toen al!) een amber zwaailicht met losse accu voor montage op de opsteeksteun links achter. Bij elkaar woog alles nog al wat, vandaar dat die bussen, vooral de T2 wat achterover hingen...


Fred54

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #5015 Gepost op: 25 mei 2014, 09:35:17
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1270408 date=1400964592
Over golfjes 5 gesproken in Amsterdam.. er rijden er sowieso nog 3. En er is er weer een 'terug gekomen' vanuit de rijopleiding. Deze golf 5 is weer gebruiksklaar gemaakt voor de noodhulp, en zal daar blijven rijden tot er genoeg kilometers op de teller staan.

Ik meen dat die Golfjes nog gebruikt worden voor OvD/buurtregie en dat soort bezigheden? Overigens denk ik dat er achterin een Touran weliswaar meer ruimte is dan in een Golf 5, maar ook weer niet zodanig meer, dat er nu een zee van ruimte is voor alle spullen. Mijn inschatting is dat in Amsterdam, net als bijv. in Rotterdam de Transporters uiteindelijk de noodhulp gaan overnemen als je het bekijkt van uit het gezichtspunt van ruimte binnenin. Misschien dat als de verschillende Tourans aan hun kilometers zitten, ze dan vervangen gaan worden. Maar, misschien dat forumleden hier meer info over hebben.

Het was in ieder geval voor mij hier in Amsterdam een apart gezicht, een "Rotterdamse" Transporter 2 x in Amsterdam-Zuid te hebben zien rijden. Als ik filmpjes op Youtube bekijk van de noodhulp in bijvoorbeeld Rotterdam, vallen de auto's op weg naar een noodgeval in ieder geval beter op met hun lichtbak en aparte zwaailichten op het dak, dan die 2 ledlampjes op het dak van de Tourans.
Nu nog een wail/yelp sirene erop en dan zijn we weer bij de tijd. Maar ja, dat zal wel niet mogen van Brussel. :o


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5016 Gepost op: 25 mei 2014, 10:17:03
Citaat van: Fred54 link=msg=1270362 date=1400955390
De Tourans zijn nog redelijk wendbaar in de binnenstad hier in Amsterdam, dat is met de bussen wel even anders. De Golf, de vroegere noodhulp hier waren nog beter te gebruiken in met name de binnenstad.

In Rotterdam rijden ze al jaren noodhulp met Transporters, zowel in de binnenstad als alle wijken met hun kleine en nauwe straatjes. Dat gaat al jaren naar volle tevredenheid en is gewoon een kwestie van wennen.
Het is geen verplichting om transporters voor noodhulp te gebruiken, de Touran mag (en zal) gewoon blijven als noodhulp voertuig in de meeste eenheden. Echter, de huidige transporters worden overal op termijn vervangen voor transporters met deze setup. Zowel de noodhulp als de personenvervoer versie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #5017 Gepost op: 25 mei 2014, 18:44:03
Nu nog een wail/yelp sirene erop en dan zijn we weer bij de tijd. Maar ja, dat zal wel niet mogen van Brussel. :o
"Van Brussel?" Daarmee heeft Brussel niet zoveel te maken, denk ik, maar ik kan het natuurlijk mishebben. Het is wel zo dat wail en yelp in diverse Europese landen gewoon in gebruik zijn. Ironischerwijze ook in België...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #5018 Gepost op: 25 mei 2014, 21:56:38
http://www.youtube.com/watch?v=xmgAOBh_hhM

Weet iemand meer over voertuig op 0.55


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5019 Gepost op: 25 mei 2014, 21:58:17
Demovoertuig. Ik geloof van Marelko.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens