Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899653 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #5220 Gepost op: 30 augustus 2014, 13:41:30
Hallo allen,

Gisteren toen ik in Venlo reed zag ik in tegenovergestelde richting een witte bestelbus aankomen rijden met aan de voorkant blauw blauw aan.
Geen balk op het dak alleen flitsers in de gril en voorruit.
Aan de achterkant geen flitsers te zien (voor zover ik kon zien zaten ze er niet op)
Voertuig bevatten ook verder geen striping o.i.d.

Wie weet welk voertuig dit is en welke tak hij bij hoort en wat zijn functie is.
Het lijkt een mercedesbestelbus
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #5221 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:07:09
Citaat van: FritsM link=msg=1291013 date=1408741614
Afgelopen dinsdagochtend 19-8 om ongeveer 10:15 reed ik op de A58 in de buurt van afslag Wemeldinge of Kruiningen in richting Bergen op Zoom. Aan de andere kant (richting Vlissingen) kwam een witte VW T5 aan met toeters en bellen (blauwe flitsers in de gril en blauwe balk op het dak). Hij had alleen oranje striping, maar ik weet niet meer in welke richting die striping was. Jammergenoeg heb ik niet kunnen zien of er een tekst op stond. Ik geloof dat het een gesloten busje was en hij had in ieder geval gele nummerplaten, dus zal het wel een Nederlands voertuig geweest zijn.
Heeft iemand enig idee wat dit voor wagen geweest is (en waar hij naartoe ging)?
Bedankt en groeten
Frits

Niemand een idee? Voor zover ik het heb kunnen zien, was de striping een soort van BIZA-striping, Maar alleen oranje dus...




specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5223 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:33:07
Sanquin lijkt mij niet... Aangezien 2 led flitsers aan de voorzijde van de wagen niet aan de nieuwe eisen voldoen, zover ik weet zijn alle wagens met OGS van Sanquin conform de nieuwe regelgeving. Misschien een wagen van het Lokale Rode Kruis?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5224 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:42:38
Bernt reageert op de post van FritsM die spreekt over een bus met oranje logo, strepen en een lichtbalk op het dak. Voldoet dus helemaal aan de voorwaarden. Dat klinkt heel erg als Sanquin.
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1153620 date=1366670184
Recentelijk zijn de 2 vaste Tourans van Sanquin Amsterdam (2-VVF-26 en 7-VTN-00) aan de Plesmanlaan vervangen door jongere Tourans.


Dienst: Sanquin Bloedvoorziening
Afdeling: Transport
Standplaats: Amsterdam Plesmanlaan
Kenteken: VB-305-H
Soort voertuig: Transportvoertuig
Merk & type: VW Touran Van type 1T
Bijzonderheden:
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5225 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:47:20
Citaat van: thetwin84 link=msg=1292314 date=1409398890
Wie weet welk voertuig dit is en welke tak hij bij hoort en wat zijn functie is.
Het lijkt een mercedesbestelbus

Daar kan je heel veel kanten mee op. Lijkt op een bus van een AT/AE maar ook FO rijdt soms met spoed. En kennelijk geen led pit op het dak gezet door de bestuurder.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5226 Gepost op: 1 september 2014, 00:14:40
De FO Limburg heeft nieuwere sprinters met striping en rondomflitsers in het dak.
Als de betreffende witte bus ook voorzien is van een ladderrek betreft het een van de materiaalwagens van de DSI team Zuid


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #5227 Gepost op: 1 september 2014, 17:26:33
Het waren als ik het me nog goed kan herinneren twee witte deuren zonder ladderrek...
Maar het ging zo snel in voorbij gaan kon het niet goed zien in mijn zijspiegel..
(Want ja het verkeer voor me was belangrijker dan wat er achter mij op de andere rijbaan gebeurden ;))
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5228 Gepost op: 3 september 2014, 20:25:30
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1292264 date=1409349628
De garage medewerkers, valt dus onder Logistiek hebben zo'n bus nieuw gekregen. Zitten inderdaad rondom blauwe en oranje leds. Mogelijk is dit hem!

Denk dat je gelijk hebt. Misschien spot ik 'm nog is...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5229 Gepost op: 3 september 2014, 22:11:11
Was het niet de EOD of Prorail? Overigens zag ik laatst op de A58 bij Bergen op Zoom een Belgische geldwagen met toeters en bellen rijden  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.