Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899724 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #5370 Gepost op: 20 november 2014, 16:47:15
Op deze Facebookpagina: https://www.facebook.com/ekenas.sjuktransport , kom ik enkele oude Nederlandse ambulances tegen. Waaronder een Delfis. Ik heb sterk het vermoeden dat deze in Gelderland-Zuid heeft rond gereden aangezien zij de laatste 5 jaar met Delfissen hebben gereden (De laatste gaan er wss dit jaar nog uit). Toch kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Iemand die weet of mijn vermoeden klopt, en om welke wagen het dan zou gaan?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5371 Gepost op: 20 november 2014, 16:49:03
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1309469 date=1416498435
Op deze Facebookpagina: https://www.facebook.com/ekenas.sjuktransport , kom ik enkele oude Nederlandse ambulances tegen. Waaronder een Delfis. Ik heb sterk het vermoeden dat deze in Gelderland-Zuid heeft rond gereden aangezien zij de laatste 5 jaar met Delfissen hebben gereden (De laatste gaan er wss dit jaar nog uit). Toch kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Iemand die weet of mijn vermoeden klopt, en om welke wagen het dan zou gaan?

De 3 auto's op de 'omslagfoto' zijn in ieder geval alle 3 Ex. Gelderland-Zuid. Dus die kans is erg groot inderdaad.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #5372 Gepost op: 20 november 2014, 16:50:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1309472 date=1416498543
De 3 auto's op de 'omslagfoto' zijn in ieder geval alle 3 Ex. Gelderland-Zuid. Dus die kans is erg groot inderdaad.  :)

Daar was ik ook al achter. De Nissan heeft als rapid Responder in Nijmegen gereden (was huurauto van De Graaff)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5373 Gepost op: 20 november 2014, 17:03:50
Citaat van: HIT link=msg=1309452 date=1416497495
Dit zijn voertuigen opgekocht door van Vliet :
Dat zou best kunnen. Ik ben ze alleen nog niet op een auto van van Vliet tegen gekomen, wel van Bergnet. Maar dat zegt uiteraard niets.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #5374 Gepost op: 20 november 2014, 17:38:36
Citaat van: NikonDirk link=msg=1309480 date=1416499430
Dat zou best kunnen. Ik ben ze alleen nog niet op een auto van van Vliet tegen gekomen, wel van Bergnet. Maar dat zegt uiteraard niets.
Bergnet en andere Bergers nemen de voertuigen vanuit de haven mee als terugvracht. En wanneer V.V ze heeft verkocht worden ze ook wel door Bergnet vervoert naar de eind of doorzend bestemming.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5375 Gepost op: 20 november 2014, 19:06:57
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1309469 date=1416498435
Op deze Facebookpagina: https://www.facebook.com/ekenas.sjuktransport , kom ik enkele oude Nederlandse ambulances tegen. Waaronder een Delfis. Ik heb sterk het vermoeden dat deze in Gelderland-Zuid heeft rond gereden aangezien zij de laatste 5 jaar met Delfissen hebben gereden (De laatste gaan er wss dit jaar nog uit). Toch kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Iemand die weet of mijn vermoeden klopt, en om welke wagen het dan zou gaan?
Ekenas sjuktransport is ook klant bij Visser Leeuwarden. Foto's van de otaris op hun facebook pagina zijn gemaakt bij Visser in de Garage, dit is een nieuw voertuig.

De Ford E series met  Tristar opbouw zijn via de graaff naar Finland gegaan en zijn inderdaad Ex Gelderland zuid. De EX NL Delfis ambulance komen overigens uit het noorden van ons land en zijn via Visser verkocht, niet via de Graaff.

De Nissan X trail is ook via Visser verkocht, ex Kijlstra vermoed ik want deze heeft de lichtbalk verder naar achter staan. de X-trails van Gelderland hadden de lichtbalk boven de voorportieren.

http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajoneuvot/Uusimaa/Länsi-Uusimaa/Sairaankuljetus/Ekenäs+Sjuktransport/

Dit is een foto link, ekenas sjuktransport heeft drie afdelingen, alle drie met bijna alleen maar Ex Nederlandse voertuigen.  ;)
De ambulanzmobile Otaris van Ekenas sjuktransport afdeling INKOO in nieuw aangeschaft zoals eerder gezegd, en de Delfis ambulances van Gelderland Zuid worden pas de laatste tijd vervangen, terwijl de Delfis ambu's van Ekenas sjuktransport al bijna 1,5 jaar in Finland rondrijden.


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Reactie #5376 Gepost op: 20 november 2014, 19:12:33
Citaat van: mark hes link=msg=1309515 date=1416506817
Ekenas sjuktransport is ook klant bij Visser Leeuwarden. Foto's van de otaris op hun facebook pagina zijn gemaakt bij Visser in de Garage, dit is een nieuw voertuig.

De Ford E series met  Tristar opbouw zijn via de graaff naar Finland gegaan en zijn inderdaad Ex Gelderland zuid. De EX NL Delfis ambulance komen overigens uit het noorden van ons land en zijn via Visser verkocht, niet via de Graaff.

De Nissan X trail is ook via Visser verkocht, ex Kijlstra vermoed ik want deze heeft de lichtbalk verder naar achter staan. de X-trails van Gelderland hadden de lichtbalk boven de voorportieren.

http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajoneuvot/Uusimaa/Länsi-Uusimaa/Sairaankuljetus/Ekenäs+Sjuktransport/

Dit is een foto link, ekenas sjuktransport heeft drie afdelingen, alle drie met bijna alleen maar Ex Nederlandse voertuigen.  ;)
De ambulanzmobile Otaris van Ekenas sjuktransport afdeling INKOO in nieuw aangeschaft zoals eerder gezegd, en de Delfis ambulances van Gelderland Zuid worden pas de laatste tijd vervangen, terwijl de Delfis ambu's van Ekenas sjuktransport al bijna 1,5 jaar in Finland rondrijden.

Je leest van alles dat Nederlandse striping op niet Nederlandse hulpverleningsvoertuigen niet toegestaan is. Maar bij de link waar je hebt over hebt zie je het alleen maar, weet iemand hoe dit zit? En waarom dit zo is?
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5377 Gepost op: 20 november 2014, 19:19:37
Citaat van: EMG Fotografie link=msg=1309516 date=1416507153
Je leest van alles dat Nederlandse striping op niet Nederlandse hulpverleningsvoertuigen niet toegestaan is. Maar bij de link waar je hebt over hebt zie je het alleen maar, weet iemand hoe dit zit? En waarom dit zo is?
Hier in NL word er tegenwoordig streng(er) op toegezien dat bedrijven, particulieren en particuliere ambu diensten de overheids striping aanpassen en of verwijderen, daar is een speciale overheids dienst voor, twee personen, en soms word de lands advocaat ingeschakeld.

Maar als ze dat ook nog eens in het buitenland moeten gaan regelen dan word dat een hele klus, want dan zou de Nederlandse landsadvocaat bijvoorbeeld in Finland een collega advocaat moeten gaan inhuren, om daar ergens Nederlandse overheids striping van de voertuigen te laten halen. onbegonnen werk dus, en kostbaar. En daar schieten wij in Nederland verder niets mee op.

http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajoneuvot/Uusimaa/Keski-Uusimaa/Sairaankuljetus/Uudenmaan+Sairaankuljetus/
Deze Finse particuliere dienst doet precies hetzelfde, en ik zou nog een aantal voorbeelden kunnen noemen.  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #5378 Gepost op: 21 november 2014, 09:17:53
Citaat van: NikonDirk link=msg=1309440 date=1416494668
Ben ik toch benieuwd hoe het voertuig er verder uit zag...
Als het die Caddy is, is het inderdaad een logistiek voertuig. Geen OGS, wel primaire striping. Nieuw type Caddy. Van Eenheid Den Haag.
greetz,  Enrique


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5379 Gepost op: 21 november 2014, 09:29:14
Citaat van: Enrique link=msg=1309664 date=1416557873
Als het die Caddy is, is het inderdaad een logistiek voertuig. Geen OGS, wel primaire striping. Nieuw type Caddy. Van Eenheid Den Haag.
Dank Enrique!  :)