Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899742 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #5380 Gepost op: 21 november 2014, 16:32:39
Citaat van: mark hes link=msg=1309515 date=1416506817
Ekenas sjuktransport is ook klant bij Visser Leeuwarden. Foto's van de otaris op hun facebook pagina zijn gemaakt bij Visser in de Garage, dit is een nieuw voertuig.

De Ford E series met  Tristar opbouw zijn via de graaff naar Finland gegaan en zijn inderdaad Ex Gelderland zuid. De EX NL Delfis ambulance komen overigens uit het noorden van ons land en zijn via Visser verkocht, niet via de Graaff.

De Nissan X trail is ook via Visser verkocht, ex Kijlstra vermoed ik want deze heeft de lichtbalk verder naar achter staan. de X-trails van Gelderland hadden de lichtbalk boven de voorportieren.

http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajoneuvot/Uusimaa/Länsi-Uusimaa/Sairaankuljetus/Ekenäs+Sjuktransport/

Dit is een foto link, ekenas sjuktransport heeft drie afdelingen, alle drie met bijna alleen maar Ex Nederlandse voertuigen.  ;)
De ambulanzmobile Otaris van Ekenas sjuktransport afdeling INKOO in nieuw aangeschaft zoals eerder gezegd, en de Delfis ambulances van Gelderland Zuid worden pas de laatste tijd vervangen, terwijl de Delfis ambu's van Ekenas sjuktransport al bijna 1,5 jaar in Finland rondrijden.

Kijk! Dit is nou precies wat ik wilde weten. Dank Mark!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5381 Gepost op: 21 november 2014, 16:42:57
Citaat van: mark hes link=msg=1309515 date=1416506817
Dit is een foto link, ekenas sjuktransport heeft drie afdelingen, alle drie met bijna alleen maar Ex Nederlandse voertuigen.  ;)
De ambulanzmobile Otaris van Ekenas sjuktransport afdeling INKOO in nieuw aangeschaft zoals eerder gezegd, en de Delfis ambulances van Gelderland Zuid worden pas de laatste tijd vervangen, terwijl de Delfis ambu's van Ekenas sjuktransport al bijna 1,5 jaar in Finland rondrijden.

Volgens mij zijn de eerste delfissen al wel bijna 2 jaar weg hoor. Ik heb de eerste vervanger van een Delfis van GLZ gefotografeerd op 29-5-2013. En toen reden ze al wel eventjes rond.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5382 Gepost op: 21 november 2014, 17:18:54
Verzorgd dat bedrijf in Finland ook spoedtransport met die wagen? of enkel met secundair transport?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5383 Gepost op: 21 november 2014, 18:52:51
Citaat van: specialagent112 link=msg=1309763 date=1416586734
Verzorgd dat bedrijf in Finland ook spoedtransport met die wagen? of enkel met secundair transport?
Is een goede vraag want er zijn inderdaad spoed ritten van te vinden op Ytube, ik weet alleen niet hoe het in Finland geregeld is met particuliere diensten.

https://www.youtube.com/watch?v=gkKgxs8zavc
Raasepori 195 / Ekenas sjuktransport
VPK:711

https://www.youtube.com/watch?v=SGTJ7AFA8Bg
Raaseporin ambulanssi ! / Ekenas sjuktransport
MFRPhotographer


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5384 Gepost op: 21 november 2014, 19:07:57
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1309753 date=1416584577
Volgens mij zijn de eerste delfissen al wel bijna 2 jaar weg hoor. Ik heb de eerste vervanger van een Delfis van GLZ gefotografeerd op 29-5-2013. En toen reden ze al wel eventjes rond.  ;)
Dat zou best kunnen, dat neem ik direct aan, er zijn alleen meerdere diensten geweest die de Delfis ambulances hadden.

Ik heb de link tussen de ambulances uit het Noorden en de Finse dienst gemaakt omdat Visser er een paar verkocht had, waarna er binnen een week foto's van een zelfde soort ambu op de Finse foto site verscheen, en binnen een maand voorzien werd van Finse platen.
Door het nieuwe kenteken is het niet te achterhalen welke ambulances het precies geweest moeten zijn, behalve bij de LU 3212, van Ekanas sjuktransport afdeling Tammisaari
http://henrik.1g.fi/kuvat/Hälytysajoneuvot/Uusimaa/Länsi-Uusimaa/Sairaankuljetus/Ekenäs+Sjuktransport/Tammisaari/IMG_7983.JPG

Dit voertuig is namelijk uitgerust met een trafic advisor, dit zijn de rondjes/lampjes over de linker en rechter zijde van het voertuig tussen de handgrepen en de tekst ''Ambulance ''in. Dit voertuig heeft ook een klein lampje/camera naast de antenne boven de dakrand

De enige Nederlandse ambulance die dit ook heeft gehad was de 03-136, uit het noorden dus. ;)
Citaat van: Jerommeke link=msg=948488 date=1321107080


Dienst: UMCG Ambulancezorg
Regio: Drenthe
Roepnummer: 03-136
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Benz 318cdi / Visser
Kenteken: 09-HVK-1
Byzonderheden: Voorzien van camera's, oranje traffic-advisors aan de zijkanten én (uniek voor Nederland) een Howler/Rumbler sirene  :P

Ik ga me nu wel meer afvragen hoe de samenwerking Visser -  de Graaf was want ik kwam een Nissan X trail tegen van een brabantse huisartsen post. Maar dat zal nogsteeds wel een gebruikt voertuig zijn geweest dat via Visser en de Graaff aan brabant is verhuurd.  e050  ;) Een vergelijkbare X-trail van Ekenas sjuktransport waar ik het eerder over had.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #5385 Gepost op: 21 november 2014, 20:33:20
Iemand toevallig een filmpje/ foto van de werking van die traffic Advisor? Ik ben wel benieuwd >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5386 Gepost op: 22 november 2014, 01:38:30
Van welke club is de pick-up truck?
http://www.youtube.com/watch?v=OSaVVNFOxW4#ws
Roel Smiths


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #5387 Gepost op: 22 november 2014, 09:25:46


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5388 Gepost op: 23 november 2014, 08:28:58
Wie kan mij wat vertellen over de volgende voertuigen:

4-XGX-51 VW Golf lichtblauw is van de politie eenheid ?
VJ-058-B VW Crafter Geel is van de politie eenheid ?

Helaas heb ik er geen foto's van


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #5389 Gepost op: 23 november 2014, 10:17:07
wie weet er wat, van een donkergroene en een bordau rode sprinter? hebben allebei led flitsers rondom (ronde ledjes halve wegen onder de dak rand, gril flitsers  rijden regelmatig met zn 2e op de A7 tussen den Oever en Hoorn NH)
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)