Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898664 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #630 Gepost op: 10 november 2007, 17:28:11
Als je die oude Vito bedoelt, dat was er één van de noodhulp. In Rotterdam-Rijnmond hebben diverse van zulke wagens gereden (identiek, ook die lichtbalken dus; een brede voor en een smalle achter) voor de noodhulp. Bureau Hoogvliet had er één, bureau Slinge had er één, bureau Zuidplein had er één en er was er nog eentje als reservevoertuig van de werkplaats, dus als vervangend noodhulpvoertuig voor de hele regio. Daarnaast heeft de werkplaats nog een Mercedes V-klasse (dus net zo'n Vito maar dan veel luxer van binnen en aan de buitenzijde met meegespoten bumpers) gehad, ook met die lichtbalken erop. Eveneens als vervangend voertuig voor de hele regio. Die V-klasse was tevens bedoeld als proef, maar dat is geen succes geworden omdat ie simpelweg te luxe en te duur was voor politie-doeleinden.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #631 Gepost op: 12 november 2007, 15:14:57
En ik bedacht me dat bureau Schiedam er ook eentje heeft gehad. Zelfde soort opbouw (brede balk voor, smalle balk achter) maar een iets ander type zwaailamp. Bureau Slinge heeft er ook nóg eentje gehad, met dezelfde soort zwaaibalk als bureau Schiedam (dat waren de eerste 2 Vito's in die uitvoering, daarna is het type balk gekomen dat op de foto's te zien is).
greetz,  Enrique


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #632 Gepost op: 14 november 2007, 16:06:58
Bij een boerderijwoning aan de Korte Schenkeldijk in Spijkenisse trof ik het volgende ex-brandweer voertuig aan:



Weet iemand misschien waar deze dienst gedaan heeft. Het voertuig is aangeschaft via Koch Auto's Spijkenisse.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #633 Gepost op: 14 november 2007, 16:08:39
Misschien is het verstandig om ook een foto in te voegen  ::)


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #634 Gepost op: 14 november 2007, 18:57:15
Gezien het nieuwe Kenteken is het zeer waarschijnlijk dat het hier om een ge-importeert voertuig gaat.

Het zou mij niet verbasen dat dit voertuig zijn brandweerleven in Duitsland heeft doorgebracht. De Lampenhouder linksvoor op het voertuig doet mijn vermoeden versterken. Hoewel het eerder gebruikelijk is dat deze aan de rechterzijde zit.

Trouwens het voertuig is jonger gemaakt door een nieuwe Grill te gebruiken.

Aaldert


BrandBase.org

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
    • BrandBase.org
Reactie #635 Gepost op: 14 november 2007, 19:54:19
Datum eerste toelating                           07-10-1982
Datum aanvang laatste tenaamstelling      13-07-2007
Datum eerste afgifte Nederland                    13-07-2007

(RDW)
Groeten, Eric de Sain www.BrandBase.org


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #636 Gepost op: 15 november 2007, 11:07:23
In het volgende filmpje komt een oud-nederlands voertuig naar voren (rond de 40 sec). Wie weet van welk korps dit voertuig is geweest??
Het filpmje komt van www.rescue911.de

http://ns351884.ovh.net/~rescue91/videos/details.php?image_id=10549&mode=search


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #637 Gepost op: 20 november 2007, 21:17:31
Afgelopen week kwam ik in Amsterdam (onder begeleiding van 1 politiemotor) onderstaand voertuig tegen;

http://derodehaan.com/fotoupload/2007/politie/amsterdam-amstelland/content/Amsterdam/2007-11-18%20Man%20door%20hoofd%20geschoten%20-%20Zuiderzeeweg%20-%20Amsterdam/18-11-07%20Amsterdam%20031.jpg

Foto gemaakt door Lowie Koree - www.derodehaan.com

Weet iemand of dit een speciaal nieuw voertuig is t.b.v. de Technische Recherche? Hij staat namelijk ook op de Eenhoorn bij (of op de plek van) de calamiteitencontainer ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #638 Gepost op: 20 november 2007, 21:23:16
politievakantiefonds? ;D ;D ;)
CN NRK


feuerkuno

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #639 Gepost op: 21 november 2007, 23:09:50
Bij een boerderijwoning aan de Korte Schenkeldijk in Spijkenisse trof ik het volgende ex-brandweer voertuig aan:



Weet iemand misschien waar deze dienst gedaan heeft. Het voertuig is aangeschaft via Koch Auto's Spijkenisse.

Hallo,

dit was misschien en voertuig van de Duitse civile defensie (Katastrophenschutz).
O.K my netherlands is not quite good, but it seems to be a former "Funkkraftwagen = radio control unit.
There were hundreds of this type in Germany and this could be from the region of Hannover or Hamburg.

This one is from Hessen:

http://www.bos-fahrzeuge.info/details.php?image_id=18315&mode=search

Regards Kai-Uwe