Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1892365 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #760 Gepost op: 22 april 2008, 10:11:00
Is een Rotterdams voertuig in de Antilliaanse politiekleuren om Antillianen te werven daar agent te worden.

Een beetje omgekeerde inburgering?  :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #761 Gepost op: 22 april 2008, 10:27:06
met het alarmnummer 911 er met grote letters op!?!
lekker duidelijk ook voor toeristen enzo...

belachelijk!  :-X

staat die er alleen voor de show of wordt die daadwerkelijk operationeel gebruikt?
Samen sterk in de hulpverlening!


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #762 Gepost op: 22 april 2008, 10:27:12
Uitburgeringsvoertuig (UBV)..... :P
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #763 Gepost op: 22 april 2008, 10:29:13
met het alarmnummer 911 er met grote letters op!?!
lekker duidelijk ook voor toeristen enzo...

belachelijk!  :-X

staat die er alleen voor de show of wordt die daadwerkelijk operationeel gebruikt?


Wordt daadwerkelijk gebruikt. En ik heb me laten vertellen (maar nooit uitgeprobeerd) dat als je op je gsm 911 belt, je toch de meldkamer 112 aan de lijn krijgt. Maar goed, de kans dat een toerist maar één "hulpvoertuig" ziet als ie hier is, en dat ook nog eens dít specifieke voertuig is, is niet zo heel erg groot. Op zich vind ik het wel een leuke actie (ook al is de officiële wervingscampagne al afgelopen) en een prachtig voertuig.
greetz,  Enrique


paul_hartog

  • Gast
Reactie #764 Gepost op: 22 april 2008, 10:47:57
Vind het ook een erg leuk initiatief!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #765 Gepost op: 22 april 2008, 11:51:18
Tsjah ik vind het toch een beetje de omgekeerde wereld hoor  :-X maargoed dat is met wel meer dingen tegenwoordig... daar zal ik me op het forum maar niet over uit laten  :)

Ik (en denk ik vele "burgers") zou alleen wel behoorlijk gaan twijfelen aan de "echtheid" van de politie als je ze hebt gebeld en er komt zo een wagen aangereden....


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #766 Gepost op: 23 april 2008, 21:57:37
Kai-Uwe,

Mit große Sicherheit ist dies eine der Ehemalige Fahrzuege de Feuerwehr Amersfoort. Diese hat 2 von diese fahrzeuge in Dienst. Beide Fahrzeuge haben Baujahr 1974 und haben Dienst getan bis 1992. Wohin den danach hingegangen sind ist mir unbekannt.

Met grote zekerheid is dit een van de voormalige voertuigen van de brandweer Amersfoort. Deze had 2 van deze voertuigen in dienst. Beide voertuigen zijn van 1974 en hebben dienst gedaan tot 1992. Waar deze voertuigen daarna naartoe gegaan zijn is mij onbekendt.

Aaldert Koster
Freiwillige Feuerwehr Bischofsheim


Het zou ook nog het exemplaar kunnen zijn welk ooit bij brandweer Zwolle dienst deed op één van de nevenposten.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #767 Gepost op: 28 april 2008, 15:43:49
Jawel hoor!  :)
Dat betreft de nieuwe ambu van het UMCG voor "zware patiënten"
Zie ook http://www.blikopnieuws.nl/bericht/73153
Het UMCG heeft nu vanuit Leeuwarden ook zo'n ambu rijden: de 02-112.
Het betreft een zogenaamde "Ambulance +", voor vervoer van zware/grote patienten, IC- en couveuse-vervoer.
Ook hier staat een sporter op afgebeeld (Epke Zonderland) in het kader van: Ambulancezorg is topsport.
Zag hem vandaag onder A1 voorbij komen en meende te horen dat ie een afwijkende sirene gebruikt.
Kan iemand dit bevestigen en verklaren?

(voor foto's zie www.ambulancefotografiefriesland.nl)
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #768 Gepost op: 28 april 2008, 16:22:21
ja..het voertuig heeft een uitgebreider arsenaal aan geluid dan een gemiddelde ambulance. zie ook de diverse topics op dit forum en het ambulanceforum.


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #769 Gepost op: 29 april 2008, 18:41:54
Is een Rotterdams voertuig in de Antilliaanse politiekleuren om Antillianen te werven daar agent te worden.

Ik dacht dat er op de Antillen police op stond in plaats van polis
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda